VYBERTE SI REGION

Hledám vraha. Značka: Cena dohodou

BRNO - Lidský život se dá ukončit za půl milionu korun i za pět tisíc. Pachatele, kteří pak člověka odstraní, lze najít v podsvětí.

13.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Kubelka Tomáš

Viktor čistič, profesionální zabiják nebo nájemný vrah. Taková jsou nejčastější oslovení lidí, kteří za úplatu zařídí likvidaci člověka.

Nájemné vraždy nejsou sice na jihu Moravy časté, přesto se do policejních statistik tu a tam dostanou.

„Evidence nájemných vražd se vede od roku 1999. Dříve se zahrnovaly pod vraždy bez rozlišení. Velmi těžko se prokazovaly, někdy dokonce vypadaly tak přirozeně, že se vyšetřovaly jako nehoda,“ uvedla Eva Pokorná z policejního prezidia.

Aby si byl zadavatel vraždy jistý, že tělo nepohodlné oběti zmizí z povrchu zemského, musí sáhnout hlouběji do kapsy.

„Záleží na solventnosti objednatele. Například pro chudšího zločince je dvacetitisícová částka za vraždu balík. Bombarďák s kvérem si bere víc, ale statisíce korun to rozhodně nejsou,“ řekl kriminalista Vladimír Matoušek z jihomoravské policejní správy.

Podle něj se dají nájemní vrazi najít v podsvětí, ale většinou jen přes několik dalších kontaktů. „Najít vraha napoprvé je skoro nemožné,“ dodal detektiv. Statisíce korun za likvidaci konkurenta vyplácejí například lidé, v jejichž obchodech se točí miliony. „Vraždy na objednávku většinou souvisí s rizikovým prostředím a podnikatelskými aktivitami,“ upřesnila Pokorná. Policejní statistiky to jen potvrzují. V poslední době se na jižní Moravě objevily i případy, kdy se mezi sebou likvidují cizinci, kteří se nepřizpůsobí zažitým „rajonům“ podsvětí.

Pokud je najatý zabiják z ciziny, okamžitě po činu zmizí. Neplatí to ale ve všech případech. „Někdy je najmutý vrah motivovaný nejen odměnou, ale i obavou o svůj život, rodinu nebo blízkého člověka. Jindy to jsou dluhy,“ přiblížil profil „zakázkového“ vraha psycholog František Skřivánek.

Čím více peněz zabiják dostane, tím lépe ukryje tělo. Za nájemnou vraždu, která se odehrála loni na podzim v Brně, zaplatila dvaadvacetiletá žena sto tisíc korun. Chtěla odstranit svého manžela.

Vrazi ho shodili z lávky nad brněnskou Sportovní ulicí a policie případ vyšetřovala jako nehodu. Teprve letos na jaře detektivové zjistili, že to byla vražda na objednávku.

Autor: Pavel Mokrý

13.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Muž blokoval tramvaj. Dal hlavičku ženě, která mu chtěla pomoci

Ilustrační foto
1

Platy v kraji? I přes navýšení jsou stále podprůměrné

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Brno /VIDEO/ – Byla to honička skoro jako z akčního filmu. Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit. Situaci po zadržení vysvětloval tím, že zákony jsou od toho, aby se porušovaly. „Dobrá honička," řekl zasahujícím policistům.

Ples jako Brno: Gejzír nápadů, hodnotí celebrity

Brno /REPORTÁŽ/ – Po červeném koberci v sobotu večer přicházejí do brněnské Fait Gallery první celebrity. V záři barevných světel se třpytí dlouhé šaty krásných dam, doprovázených pány ve smokingu s motýlkem. Pečlivě upravené stoly zdobí kytice bílých a růžových tulipánů. Nad nimi se starostlivě sklání číšníci a dohlížejí, aby skleničky nezůstávaly prázdné. Ples jako Brno začíná.

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Větší kontrola pohřebních služeb, důstojnější zacházení s mrtvými a ve výsledku větší komfort pozůstalých. Politici si od novely zákona o pohřebnictví slibují velké zlepšení. Podle majitele brněnské pohřební služby Pavla Cajzla jsou změny nadbytečné. „Většina věcí je jenom o domluvě, není třeba, aby je určoval zákon," vysvětlil majitel pohřební služby Cajzl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies