VYBERTE SI REGION

Policie chce snížit rychlost na dálnici v okolí Brna

Brno – Ze 130 kilometrů v hodině by měla rychlost klesnout na osmdesátku. Důvodem je hustý provoz a časté nehody.

20.3.2008 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Drahomír Stulír

Vedení jihomoravské dopravní policie dochází trpělivost. Rozšíření dálnice D1 na šest pruhů je v nedohlednu, a tak se policisté rozhodli k radikálnějšímu řešení neutěšené situace. V okolí Brna by na nejfrekventovanější dopravní tepně v zemi měla klesnou rychlost o padesát kilometrů v hodině.

„O snížení rychlosti ze sto třicítky na osmdesát kilometrů v hodině musíme jednat s ministerstvem vnitra a dopravy. Situace na dálnici v okolí Brna totiž není dobrá a ve své podstatě se nejedná o dálnici, ale o obchvat města,“ řekl šéf jihomoravské dopravní policie Leoš Tržil.

Důvodem rozhodnutí vedení dopravky je fakt, že situace na dálnici D1 začíná být kritická. Svědčí o tom i hromadné nehody, které tepnu v mnoha případech zablokují. Po dvaceti minutách od havárie se totiž za kolizí vytvářejí kolony. Ty dosahují od pěti do patnácti kilometrů. Objízdné trasy navíc nesplňují kapacitu a stává se, že v kolonách uvíznou vážně nemocní lidé, kterým nemůže nikdo pomoci. Například před půldruhým rokem zemřel v koloně muž, který nedostal včas inzulín.

Od Bohunic po Slatinu. Možná i dál

Snížení rychlosti by podle šéfů dopravní policie mohlo znamenat snížení nehodovosti. „Pokles rychlosti na osmdesátku by se týkal úseku od 190. kilometru u sjezdu na brněnský Starý Lískovec až po 201. kilometr, kde se sjíždí na brněnskou Slatinu. Omezení možná prodloužíme až k 203. kilometru. Tedy k východnímu přivaděči, kde se z dálnice sjíždí do centra Brna,“ přiblížil Tržil změnu, která pokud by prošla, může být téměř revoluční.

Maximální rychlost v uvedeném úseku by zřejmě nepřikazovaly dopravní značky. „Rychlost jízdy by spíše omezovaly světelné tabule, které by ji podle aktuální situace na dálnici měnily,“ uvedla jihomoravská policejní mluvčí Jana Šípková. V praxi by to znamenalo, že pokud by byl na dálnici klidný provoz, rychlost by se zvýšila. A naopak.

Někteří řidiči jsou k avizované změně skeptičtí. „Když jedu do z brněnské Líšně do Bohunic, využívám dálnici. Je to rychlejší, než se plahočit ucpaným městem. Pokud by se na dálnici snížila rychlost, zřejmě by to vyšlo nastejno,“ myslí si jedenatřicetiletý Petr Hořínek.

Autor: Pavel Mokrý

20.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies