VYBERTE SI REGION

U Řikonína se srazily vlaky, škoda je přes milion

Řikonín – Rozjetý montážní motorový vůz narazil do nákladního vlaku. Podle Drážní inspekce někdo fatálně porušil bezpečnostní předpisy.

6.3.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Více než milionovou škodu si vyžádala srážka ujetého montážního motorového vozu a nákladního vlaku v Řikoníně na Brněnsku. Nebýt duchapřítomné reakce výpravčího, kterému se nákladní vlak podařilo zastavit, mohly být následky nehody mnohem vyšší.

„Montážní vůz, kterému se železničářskou hantýrkou říká Mandelinka, do Říkonína ujel z vyloučené koleje mezi Řikonínem a Vlkovem u Tiškova, kde se dělala výměna trakčního vedení. Stalo se to právě ve chvíli, kdy měl z Řikonína do Vlkova u Tišnova odjíždět nákladní vlak,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Vlak se duchapřítomnému výpravčímu ve stanici Řikonín podařilo zastavit tlačítkem „generální stop“. Tím zabránil vzniku vyšší škody i možnému zranění strojvedoucího nákladního vlaku, který z lokomotivy stihl před nárazem vyskočit.

K čelnímu střetu montážního vozu a nákladního vlaku došlo podle předběžného šetření Drážní inspekce v rychlosti necelých padesát kilometrů v hodině. Škoda je čtyři sta tisíc korun na lokomotivě a tři čtvrtě milionu korun na montážním vozu „Příčinou nehody bude s největší pravděpodobností fatální selhání lidského činitele a porušení bezpečnostních předpisů,“ dodal Neusar.

Tragédie z roku 1970

Největší železniční neštěstí se u Řikonína stalo v prosinci 1970. Havárie si vyžádala jedenatřicet mrtvých a desítky těžce zraněných. Na nákladní vlak stojící u vjezdového návěstidla před železniční stanicí Řikonín najela lokomotiva. Osm vagonů vyskočilo z kolejí. Tyto vozy se částečně vychýlily do druhé hlavní koleje, po níž právě přijížděl expres Pannonia

Obě vlakové soupravy se střetly na vysokém viaduktu. Lůžkový a jídelní vůz po mostě nepřejely a zůstaly zaklíněné do sebe na prudké stráni vedle viaduktu. Shodou okolností bylo v jídelním voze mnoho cestujících, kteří si zašli na snídani. Vlak odjížděl z Brna v o tři čtvrtě na sedm ráno s dvacetiminutovým zpožděním.

Autor: Pavel Mokrý

6.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies