Jestliže má motorkář silný stroj, rychlost a nebezpečí pro něj jakoby přestává existovat. Smrt si ale nevybírá a tentokrát dostihla třiatřicetiletého muže z Brna v cílové rovince Masarykova okruhu. Muž tam zemřel v pondělí večer. Krátce po tragické havárii, když se střetl s jiným motorkářem.

„Motocyklista na hondě zezadu narazil do motorky Yamaha, kterou řídil čtyřiatřicetiletý muž. Mladší řidič utrpěl smrtelná zranění, kterým na místě podlehl.

Druhého jezdce přepravil vrtulník do nemocnice, kde si ho lékaři nechali,“ řekla brněnská policejní mluvčí Andrea Procházková.
Havárií se podle policejní mluvčí zabývají brněnští kriminalisté.

„Kromě smrti a těžkého zranění si nehoda vyžádala i dvousettisícovou škodu na motocyklech,“ dodala ke kolizi Procházková.

Z dráhy na lůžko

Zraněný muž, který bydlí nedaleko Brna, leží na jednotce intenzivní péče v brněnské fakultní nemocnici.

„Mohu pouze potvrdit, že zraněný muž skončil u nás. Při nehodě utrpěl středně těžká zranění, ale jeho stav je nyní stabilizovaný,“ uvedla mluvčí Fakultní nemocnice Brno Anna Nesvadbová bez bližších podrobností.

Vedení Masarykova okruhu odmítá převzít za tragickou nehodu jakoukoliv odpovědnost. S okamžitou platností však zrušilo veškeré jízdy pro veřejnost.
„Lidé, kteří se takových jízd zúčastňují, podepisují prohlášení, že po závodní dráze pojedou nejvýše devadesátikilometrovou rychlostí. Musejí tak dodržet pravidla silničního provozu, včetně rychlosti, která platí mimo obec,“ tvrdí mluvčí Automotodromu Brno Lenka Nestrojilová. Kolik však jel jezdec, který se smrtelně zranil, neví. Devadesátka ale z největší pravděpodobností na tachometru hondy nebyla.

Zaměstnanci, traťoví komisaři i šéflékař Masarykova okruhu se shodují v tom, že dráha je naprosto bezpečná. Rozdíl je ale v jednotlivých závodnících, kteří se po okruhu prohánějí.

„Na jízdy pro veřejnost obvykle chodí majitelé motorek, kteří jsou mladí a nemají takovou zkušenost jako závodní jezdci. Profesionální motocykloví závodníci navíc umějí padat a snáze se orientují ve skrumáži motorek,“ konstatoval jeden z traťových komisařů, který si nepřál zveřejnit jméno.

Redakce Brněnského Deníku Rovnost jej však zná. Podle lidí, kteří mrtvého motorkáře znali, ale prý nezkušený nebyl.

Motoristický novinář Amos Krejčí podotkl, že při závodech se smrtelná nehoda ještě nikdy nestala. „Klubové jízdy mají také pevný řád, ale jezdci jezdí mnohem riskantněji. Trať je přesto zabezpečená jako při jiných závodech a na místě je rovněž profesionální lékař,“ řekl sportovní novinář.
Pondělní tragédii v cílové rovince mohl podle něj zavinit i boční vítr. „Motorka dostane od větru takzvanou facku a neštěstí je hned,“ uzavřel Krejčí.

Třetí křížek

Na Masarykově okruhu je to teprve třetí případ za bezmála dvacet let, kdy při závodech zahynul závodník přímo na jízdní dráze. Před necelými pěti roky zemřel motocyklista poté, co havaroval v jedné z četných zatáček. Ležel na silnici a v plné rychlosti jej přejel jiný závodník.

Loni v květnu zahynul v cílové rovince dvaačtyřicetiletý motorkář z Rakouska. Ve dvousetkilometrové rychlosti narazil do betonových svodidel. Podle lékařské zprávy dostal Rakušan těsně před nárazem infarkt. Stejně jako v případě pondělní smrtelné nehody, i tehdy se jednalo o nešťastnou náhodu.

Přehled smrtelných havárií na brněnském okruhu za posledních pět let.