VYBERTE SI REGION

Studenti pojedou v embéčku kolem světa

Brno - Jules Verne nechal hrdinu svého románu Philease Fogga procestovat svět za osmdesát dní. S pomocí lodí, letadel, balónu, vlaků nebo zvířat se mu to nakonec povedlo. Dva brněnští studenti se teď rozhodli pro podobný kousek.

4.4.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Radek Weber

Na splnění svého snu si sice dali o stovku dní více, zato jim naprostou většinu cesty bude sloužit jediný dopravní prostředek – čtyřiačtyřicet let stará Škoda 1000 MB. „Sny jsou od toho, aby se snily. Některé z nich se však zdají tak naléhavé a vracejí se, až vytěsní všechno ostatní. Až vás zcela ovládnou. Projet svět v embéčku je pro nás jedním z takových snů. A my jej teď chceme prožít,“ říká šestadvacetiletý Martin Beťko ze slovenského Ružomberoku, který v Brně na Masarykově univerzitě studuje žurnalistiku a mezinárodní vztahy. S bratrancem Michalem Vičarem, studentem psychologie a sociologie, chtějí na cestu kolem světa vyrazit koncem srpna.

„Embéčko“ nastartují v Portugalsku. Po střední Evropě přejedou Rusko a Čínu, následovat bude například Malajsie, Indonésie či Austrálie. V poslední části trasy projedou jižní Ameriku a skončí v Surinamu.

„Ve hře byla i jižní varianta, například přes Pákistán, ale usoudili jsme, že je příliš nebezpečná,“ komentuje trasu dvaadvacetiletý Vičar. Přestože jsou oba mladíci zkušení cestovatelé, zdolat dvacet států na čtyřech světadílech za půl roku pro ně bude dosavadní cestovatelský vrchol. „Mám za sebou třeba polární přechod v Laponsku, ale toto je pro mě největší životní výzva,“ tvrdí Vičar.

Mladí muži chtějí zdolat pětatřicet tisíc kilometrů starodávným autem. „Embéček“ se dnes po silnicích už moc neprohání. Proč si tedy bratranci vybrali právě škodováckou legendu? „Chceme udržet rozpočet co nejníž a navíc je to jednoduchý stroj, takže by si s ním měl v případě poruchy poradit každý schopnější mechanik,“ vysvětluje Beťko.

Mladíci měli se zařizováním cesty hodně práce. Víza, pojištění nebo zajištění ubytování však není všechno. „Čína například neuznává evropské řidičáky, takže budeme muset na hranicích splnit řidičský rychlokurz,“ popisuje Beťko.

Kvůli půlročnímu dobrodružství se setkali i s lidmi, kteří mají podobnou zkušenost za sebou. „Od Petra Goldmanna, který jel se Škodou Rapid do Vladivostoku a zpět, jsme se třeba dozvěděli, že na ruských hranicích jsou formuláře pouze v azbuce. Takže se budeme muset nazpaměť naučit, co kde zakroužkovat,“ směje se student žurnalistiky.

Autor: Petr Škarda

4.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies