VYBERTE SI REGION

Grmela: Museli jsme si stanovit pravidla hry

Brno, Znojmo - Po loňském sestupu z nejvyšší soutěže se báli stejného osudu i o patro níž. Nakonec se fotbalisté Znojma zachránili ve Fotbalové národní s přehledem a obsadili se ziskem 38 bodů jedenáctou příčku. „Dostal jsem úkol stabilizovat situaci, zlepšit disciplínu hráčů a přechod do bezpečných vod tabulky. To se vcelku podařilo," hodnotí znojemský trenér Ludevít Grmela, který tým převzal na začátku listopadu po Oldřichu Machalovi.

3.6.2015
SDÍLEJ:

Ludevít Grmela.Foto: DENÍK/Attila Racek

Jihomoravané měli v podzimní části sezony problém vyhrávat na domácím stadionu, kde posbírali jen čtyři body. Na jaře se situace zlepšila, ale bodově vyšly obě dějství stejně, Znojmo v každém získalo devatenáct bodů. „Největší problém vidím v tom, že jsme obdrželi moc branek. Způsobilo to horší držení míče. Soupeř nás tak často dostával pod tlak," naráží obránce David Helísek na 43 obdržených branek, což je šesté nejhorší číslo ve druhé nejvyšší soutěži.

Vrchol sezony zažilo mužstvo v půlce dubna, kdy za sebou porazilo silný Zlín i žižkovskou Viktorii. „Na jaře jsme museli hrát účelně na body. Potřebovali jsme co nejdřív jistotu záchrany. To se po těchto dvou skvělých duelech povedlo a ve zbývajících zápasech jsme už mohli zkoušet mladé kluky. Kdyby jsme hráli i dál ve stejné sestavě, tak získáme bodů víc," je přesvědčený lodivod.

Grmela na začátku angažmá řešil hlavně problémy s disciplínou. Při jeho příchodu nemohlo mnoho hráčů nastoupit kvůli kartám. „V jednu chvíli i se zraněnými stálo mimo snad osm kluků. Bylo jim jedno, že dostávají zbytečné karty. Musel jsem nastolit jasná pravidla," popisuje čtyřiapadesátiletý stratég, který hrál i za brněnskou Zbrojovku. „Bylo to znát. Padly nějaké pokuty a hned se kázeň zlepšila," doplňuje Helísek.

Velká změna nastala v klubu v zimě. Kádr opustil dlouholetý kapitán a ikona týmu Todor Yonov, který zamířil do Retzu do nižší rakouské soutěže. „Toši to uměl pořádně seřvat. Nebral si servítky a na hřišti mužstvo hecoval. To nám na jaře dost scházelo," myslí si dvaatřicetiletý Helísek, který patří v mladém družstvu k nejzkušenějším.

Místo Yonova převzal v zimě kapitánskou pásku Matúš Lacko. Ta mu na ruce však moc dlouho nevydržela. S největší pravděpodobností Znojmo v létě opustí. „Pokud všechno dopadne dobře, odejdu do brněnské Zbrojovky," sděluje osmadvacetiletý záložník.

Důležité pro budoucnost Jihomoravanů bude, zda v kádru setrvá olomoucké trio Pavel Dreksa, Jaroslav Svozil a Radim Nepožitek, které přišlo v zimě na hostování. „Tvořili osu mužstva. Nevím, jestli zůstanou, to je otázka na vedení. Ale chystá se dost změn, takže si nejsem jistý," praví neurčitě Grmela.

Autor: Jan Pařík

3.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies