VYBERTE SI REGION

Kouč Večeřa: Fotbal dělám pro fanoušky

Brno - Už když dělal „pouze“ sportovního ředitele 1. FC Brno, chvíle oddechu hledal těžko. Od začátku tohoto týdne si Karel Večeřa k funkci v pozadí přibral navíc další, tu nejsledovanější. V brněnském klubu se stal hlavním trenérem.

28.5.2010 1
SDÍLEJ:

Trenér 1. FC Brno Karel Večeřa.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Online rozhovor s koučem brněnských fotbalistů ZDE

„Čas je pro mě nedostatkovým zbožím. Bohužel ho moc nemám ani na vnoučata. Snad to brzo napravím,“ posteskl si čtyřiapadesátiletý kouč. V pátek dopoledne si však našel hodinu na čtenáře Deníku Rovnost, kterým trpělivě odpovídal na jejich dotazy. O čem také mluvil?

O vině. „Za žádný výsledek nezodpovídá pouze jedinec, takže vinu za jedenácté místo v tabulce mají v Brně úplně všichni. I já, protože jsem v klubu od listopadu. Největší podíl ale nesou hráči a realizační tým.

O přestupech. „Nové fotbalisty hledáme hlavně na posty krajních obránců a pravého záložníka. Nehrajeme evropské poháry, proto je těžké sem přitáhnout nějakou hvězdu. Takoví fotbalisté budou preferovat Spartu, popřípadě Ostravu, Jablonec nebo třeba Plzeň. My se vydáme cestou nákupů typu Kalabišky či Křečka.“

O cílech. „Chci, aby mužstvo na Srbské předvádělo hru, která se bude divákům líbit. Na lavičku Brna jsem se vrátil, protože fotbal dělám především pro fanoušky. Není větší vyznamenání pro trenéra, když jeho tým hraje před plným stadionem.“

O zkušenostech v kádru. „Stačí se podívat na úspěch Jablonce. V týmu je spousta talentovaných fotbalistů, ti se ale opírají o zkušené třicátníky jako jsou Pavlík, Drsek nebo Špit. Nejde postavit tým jenom z mladých hráčů.“

O Poláchovi a Dostálkovi. „Nastupovat vedle sebe můžou, to několikrát dokázali. My se pokusíme kolem nich poskládat kluky tak, aby se hra zrychlila směrem dopředu i dozadu.“

O Doškovi a Dřížďalovi. „Oba dva rehabilitují, horší stav je u Tomáše Doška. Ten je doma v Plzni a dojíždí ke specialistům do Prahy. Franta Dřížďal může trénovat, otázkou zůstává, jak zvládne plné zatížení.“

O častých zraněních. „Je to jedna z věcí, na které se chceme v přípravě více zaměřit. Proto jsme do realizačního týmu přibrali fyzioterapeuta Ivana Jánského. Musíme hlavně zjistit, zda jde o zhuntovanost hráčů, nebo o jejich nedisciplinovanost a neprofesionalismus v životosprávě.“

O agentech. „Dostávám od nich spoustu DVD se sestřihy různých hráčů. Všem říkám, ať nám sem nevodí žebráky. V opačném případě s tím agentem už nepromluvím. Jsou dva až tři, se kterými už nikdy jednat nebudu.

O synovi. „Neměl jsem problém s Karlem spolupracovat, on naopak nechtěl pode mnou trénovat, a to z jednoduchého důvodu. Jako hráč nese zodpovědnost za kouče, což je nepříjemné především v okamžiku, kdy se nedaří.“

Autor: Jiří Ševčík

28.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies