VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Zbrojovku chodí nejméně diváků z celé ligy

Brno – Brněnský fotbalový klub se „chlubí“ nejnižší průměrnou domácí návštěvou v lize. Na Srbské fandí 3 192 příznivců.

30.9.2010 6
SDÍLEJ:

Zbrojovka Brno - Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Takhle na dně ještě nebyla. Zbrojovka Brno se potácí na chvostu fotbalové Gambrinus ligy. Ovšem nejenom posledním místem v tabulce po deseti odehraných kolech. Šestnáctá pozice patří Jihomoravanům i v pořadí návštěvnosti na domácích utkáních.

To je pro klub, který se na počátku devadesátých let pyšnil plnými padesátitisícovými ochozy stadionu za Lužánkami, velká rána. „Situaci řešíme a připravujeme některé akce, které snad diváky přilákají. Samozřejmě se na návštěvnosti podepisují výsledky týmu. Kdybychom byli v tabulce tam, kde Plzeň, vypadá vše jinak,“ uvědomuje si generální ředitel Zbrojovky Pavel Mokrý.

Na pět dosavadních zápasů zavítalo do Brna 15 960 diváků, což je v průměrů 3 192 na utkání. Proti Mladé Boleslavi jich dorazilo ještě o šest stovek méně, což byla letošní nejnižší domácí návštěva. „Je to mrzuté a těch věcí, které počty ovlivňují, se najde několik. Stadion na Srbské není u fanoušků oblíbený, těžce nesli odsun kotle za branku. Hodně dělají i naše výkony,“ vyjmenovává příčiny šestatřicetiletá ikona klubu a kapitán Richard Dostálek.

Za poslední dekádu sice zažilo Brno ještě nižší průměrné návštěvy za sezonu. Mezi roky 2004 a 2006 se pohybovala pod třemi tisíci. Jenže České Budějovice, Jablonec nebo Zlín bývaly za ním. Letos je poslední Zbrojovka. „Zažil jsem podobné počty na Strahově, kam chodilo dva a půl tisíce lidí. Sám s tím nic neudělám,“ krčí rameny Dostálek.

Zklamaní fanoušci

Jihomoravský klub na domácí zápasy často připravuje reklamní akce, obyvatelé druhého nejlidnatějšího města v České republice na ně ale už neslyší. „Stav na tribunách nás trápí, a proto nemůžeme rezignovat. O diváka bojujeme. Jenže brněnští fanoušci jsou zklamaní fotbalem a musíme zvažovat, zda se vyplatí peníze vůbec investovat. Přesto klub tyto aktivity podporuje i v době, kdy se všude škrtá a šetří,“ ujišťuje brněnský marketingový ředitel Boris Keka.

Momentálně Zbrojovka rozjíždí například projekt „dětské tribuny“, kdy základní školy v Králově Poli dostávají dvě stě lístků zdarma. „Do budoucna chystáme i soutěže škol v choreu,“ dodává Keka.

Ovšem sektor domácích vlajkonošů zeje prázdnotou, přitom na venkovní duely se kotel vypravuje. „Nikomu se nechce fandit, když jsou takové výsledky. Půlka lidí sedí raději na hlavní tribuně, protože se v kotli nechce ztrapňovat. Zbytek na domácí utkání ani nejde,“ vysvětluje Jaroslav Hajn, předseda Občanského sdružení Zbrojováci.

V neděli se na Srbské představí ligový nováček z Hradce Králové, což zrovna není pro fanouška velké lákadlo. S nevlídným počasím je to pro klub děsivá kombinace. „Na Hradec nic většího nechystáme, i když malování na obličej nebo skákací hrad je zařízený za chvilku. Dřívějším začátkem jsme ustoupili hokejové Kometě, protože střetnutí kolidovala,“ avizuje Keka výkop fotbalového zápasu už v půl třetí odpoledne.

Otázkou zůstává, kdo si ho naživo nenechá ujít…

Jak chodí fanoušci:

Gambrinus liga 2010/11

Průměr na zápas: 4 953
Nejvyšší návštěva: 15 142
Nejnižší návštěva: 2 010

Zbrojovka doma 2010/11
Průměr na zápas: 3 192 (16. místo)
Nejvyšší návštěva: 5 284
Nejnižší návštěva: 2 408

Zbrojovka doma 2009/10
Průměr na zápas: 3 648 (10.)
Nejvyšší návštěva: 8 257
Nejnižší návštěva: 1 422

Zbrojovka doma 2008/09
Průměr na zápas: 3 841 (9.)
Nejvyšší návštěva: 8 550
Nejnižší návštěva: 1 150

Zbrojovka doma 2007/08
Průměr na zápas: 4 968 (7.)
Nejvyšší návštěva: 9 550
Nejnižší návštěva: 2 120

Zbrojovka doma 2006/07
Průměr na zápas: 4 728 (7.)
Nejvyšší návštěva: 7 215
Nejnižší návštěva: 2 550

Zbrojovka doma 2005/06
Průměr na zápas: 2 782 (13.)
Nejvyšší návštěva: 4 525
Nejnižší návštěva: 1 520

Zbrojovka doma 2004/05
Průměr na zápas: 2 887 (11.)
Nejvyšší návštěva: 5 312
Nejnižší návštěva: 919

Autor: Jaroslav Kára

30.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Že hasiči napouštějí nový bazén, si mohli myslet lidé, kteří procházeli v úterý kolem sedmé večer okolo Tesca v Cimburkově ulici. Dvě jednotky tam stříkaly vodu do retenční nádrže, která právě k zadržování dešťové vody slouží. Hořelo tam rákosí.

OBRAZEM: Hasiči bojovali s plameny v mokřadu. Hořelo rákosí

Libor Zábranský.

Zábranský pokračuje jako kouč Komety a slibuje: Udělám vše, aby Erat zůstal

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno /FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna museli z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dopravu se podařilo uvolnit až krátce před půl sedmou večer. „Kolony se začínají pomalu rozjíždět," informovala mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová.

Brno získá pozemky pro stavbu stadionu za Lužánkami

Brno – Úspěch brněnských hokejistů opět upozornil na potřebu nového stadionu, který město slibovalo postavit za Lužánkami. Po skoro ročním jednání nyní Brno uzavřelo dohodu s vlastníkem potřebných pozemků firmou Eiskon Devepol.

AKTUALIZOVÁNO

Příspěvek na roční šalinkartu se musí zdanit. Magistrát o povinnosti netušil

Brno /ROZHOVORY UVNITŘ/ – Dotace na dopravu? Ano. Ale zaplať, Brňane, daň! Příspěvky na nákup roční elektronické šalinkarty, které letos začal vyplácet magistrát, podléhají podle zjištění Brněnského deníku Rovnost zdanění. Redakci to potvrdil finanční úřad.

Zahrádky v historickém centru? Rozhodnutí Brna-středu uleví restauratérům

Brno – Méně práce pro podnikatele, kteří chtějí chtějí v létě otevřít restaurační zahrádku v centru, znamená rozhodnutí radních Brna-středu. Tamní rada zrušila současnou metodiku pro zařizování zahrádek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies