VYBERTE SI REGION

Petr chce v Brně zpátky do branky

Brno – Ve dvaceti letech podlehl vábení velkoklubu. Tak jako mnoho dalších mladých hráčů. Podepsal smlouvu s celkem slavné italské Serie A. Jenomže do branky Parmy se v soutěžním zápase nikdy nedostal. Místo toho brankář Radek Petr hostoval v nižších soutěžích, pak se přesunul do Belgie a na začátku letošního roku překvapivě do Bulharska. „Získali jsme titul i pohár. Ten půlrok byl pro mě velice zajímavý," tvrdí odchovanec ostravského Baníku.

20.6.2012
SDÍLEJ:

Radek Petr.Foto: DENÍK/Attila Racek

Za šest měsíců toho mohl okoukat hodně. Měl totiž dost času. Podobně jako v Itálii se totiž do branky skoro nedostal. Za polovinu sezony se do brány dostal dvakrát. Když jsem podepisoval smlouvu, plány jsem měl jiné," přiznává.

A tak je zpátky na jihu Moravy. Před pěti lety jako nováček stál za obranou tehdy třetiligových Mutěnic. Teď už míří výš. „Dostal jsem povolení začít přípravu v Brně. I když mám ještě dva a půl roku kontrakt v Bulharsku," povídá.

V Razgradu si užil zajímavý experiment. Nováček z malého města na severu Bulharska si vyšlápl na zavedené sofijské kluby. Na jeho mezinárodní kádr neměla Slavia nebo CSKA nárok. „Vše fungovalo na profesionální úrovni. Zrekonstruovaný stadion, tréninkové centrum. Prostě super zkušenost. Navíc tam vládla obrovská euforie," přibližuje Petr balkánskou epizodu.

Teď se ale soustředí výhradně na Brno, i když se kluby ještě na přestupu nedohodly. „Stále jsem hráč Razgradu. Všechno se teprve řeší," potvrzuje.

V dresu prvoligového nováčka má šanci na proniknutí do sestavy rozhodně větší. A v porovnání s Parmou… V ní byl svého času až pátý brankář. „Nedívám se do minulosti, jestli šlo o špatný krok. Tenkrát jsem se takhle rozhodl, měl jsem kolem sebe lidi, kteří mi radili. Byla to obrovská zkušenost. Strávil jsem rok a půl v Itálii, hodně jsem se toho naučil a hodně viděl," má jasno Petr.

Do velkého fotbalu jej nakopla stříbrná medaile ze šampionátu dvacítek. Visela na krku i tehdejším hráčům Brna Tomáši Oklešťkovi, Marku Střeštíkovi, Luboši Kaloudovi a Lukáši Kubáňovi. Nikdo z nich už za jih Moravy nekope. „Musím se přiznat, že ze současného kádru Brna neznám osobně nikoho," dodal Petr před svým premiérovým tréninkem ve Zbrojovce.

RADEK PETR

Post: brankář

Narozen: 24. února 1987 v Ostravě

Dosavadní kariéra: Baník Ostrava 2006–2007, FK Mutěnice 2006–2007 (hostování), Parma 2007–2010 Pro Patria 2008–2009 (hostování), 2009–2010 Eupen (hostování), Eupen 2010–2012), 2012 Ludogorec Razgrad

Reprezentace: do 19 a 20 let

Největší úspěchy: vicemistr světa do 20 let (2007), mistr Bulharska a vítěz bulharského poháru (2012)

Zajímavost: Ve dvaceti letech jej koupila italská Parma aniž by odehrál jediný zápas v české nejvyšší soutěži

Autor: Michal Čejka

20.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies