VYBERTE SI REGION

Zápas napoví o budoucnosti stadionu. Stát může za tři roky

Brno - Brno zaplavuje fotbalová horečka, kterou hodně dlouho nezažilo. Může za to Petr Švancara a jeho rozlučka s profesionální kariérou, která se už v sobotu uskuteční ve slavné aréně za Lužánkami.

25.6.2015 19
SDÍLEJ:

Brněnský fotbalový stadion za Lužánkami. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Stánek, který se v sedmdesátých letech minulého století stal s kapacitou padesát tisíc diváků největším v Československu, zaplní diváci po čtrnácti letech chátrání. „Spousta lidí tam půjde z nostalgie, aby si naposledy užili starý dobrý stadion za Lužánkami," uvedl dlouholetý brněnský fanoušek Karel Šmerek, který v tamních ochozech poprvé viděl zápas před víc než dvaceti lety.

Na rozlučku se chystá až 25 tisíc diváků. Jenže co se bude se stadionem dít po jejím odehrání? Švancara věří, že úspěšná akce napomůže toužebně očekávané výstavbě nového stánku. Proto také vznikla petice, kterou podepsal i s brněnským primátorem Petrem Vokřálem. „Nesmírně si vážím práce, kterou dobrovolníci vynaložili na úpravu stadionu. Chlubím se tím, že máme v Brně takové fanoušky. Pokud něčemu věří, pro dobrou věc něco udělají. Což mě naplňuje nadějí, že stadion dokážeme postavit," prohlásil při jejím podpisu.

Už ve čtvrtek se také poprvé sejde pracovní skupina pro obnovení stadionu za Lužánkami, jejímž vedením magistrát pověřil jednoho z hlavních tvůrců rozlučkového duelu Marka Fišera. „Jsem teď dennodenně na stadionu a mám určitou představu. Ale zatím jsme na začátku, teprve musíme prostudovat dokumentaci," podotkl vedoucí skupiny.

Zasedne skupina

V ní zasednou například majitel prvoligové Zbrojovky Václav Bartoněk, krasobruslařský mistr světa a předseda městské komise pro sport René Novotný či architekt Petr Hrůša, který už v roce 2008 vytvořil projekt nového stadionu. „Můžeme ho oživit, ale nejraději bych vyhlásil novou soutěž a vítězi dal medaili. Město musí říct, že nový stadion chce, pak potřebujeme etapový plán, podle něhož budeme dál postupovat," sdělil Fišer.

Vedení Brna už začalo s právními analýzami. „Pokud půjde všechno dobře, můžeme v příštím roce dospět k rozhodnutí, jak budeme stavbu platit, kdo nám bude ekonomicky pomáhat a jak budeme stadion provozovat. Potom do dvou let může stát nový," odhalil Vokřál.

Primátor uvažuje o variantě s hledištěm pro 22 500 návštěvníků s možností rozšíření pro třicet tisíc. Rozpočet by se pohyboval od 1,7 až do 2,5 miliardy korun. „Po mnoha letech je politická atmosféra taková, že jsou všichni stavbě stadionu naklonění," doplňuje Fišer.

Fanoušci ovšem zůstávají skeptičtí. „Možná bude stadion za deset patnáct let, teď tomu moc nevěřím. Přeju si to, jenže slibů už jsem slyšel dost a peníze se vždycky najdou na důležitější věci než pro sportovní stánek," posteskl si Šmerek. Pořadatelé velkolepé rozlučky chtějí za Lužánkami už za týden uspořádat turnaj fanoušků. „Je tam nejlepší tráva v Brně, přes léto tam chceme další fotbalové akce," dodal Fišer.

Autor: Jaroslav Kára

25.6.2015 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Výpadek internetu zavřel restaurace v Brně. Problém s kabelem už vyřešili

Brno /ANKETA/– Cedule s nápisem „Kvůli technických potížím zavřeno" se v úterý objevily na některých restauracích v Brně. Pokračoval totiž problém s nefunkčním internetem od společnosti UPC. Kvůli přeseknutému optickému kabela přišlo už v pondělí o internet zhruba padesát tisíc domácností. I přesto, že firma dokázala připojení u většiny zákazníků v pondělí obnovit, v úterý ještě stále některé domácnosti a podniky internet neměly.

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies