VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zbrojovka opět táhne. Diváci oceňují výkony

Brno – Brněnští fotbalisté se v nejvyšší soutěži drží na šesté příčce a průměrná návštěvnost se přibližuje sezoně 2007/2008.

1.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Sladký

Utkání v pátek večer, chlad, sychravo. Navíc jej hostí Mladá Boleslav. Přesto se nad tamním fotbalovým stadionem vznáší chorály příznivců brněnské Zbrojovky. Obrázek, který po návratu klubu do nejvyšší soutěže poměrně zevšedněl.

Zbrojovka zase táhne. „Něco takového jsem ještě nezažil. Co naši fanoušci předvádí v každém zápase doma i venku, je výborné," rozplývá se chorvatský záložník Brna Josip Šoljič. Přitom vyrůstal v Záhřebu, kde fandové patří k nejhlasitějším v Evropě.

V tabulce návštěvnosti domácích utkání patří Zbrojovce osmé místo s průměrem 4611 diváků, který je přibližně o sto lidí menší než ligový. Přitom před dvěma lety na ni po třetině soutěže chodilo v průměru 3192 příznivců, nejméně v nejvyšší soutěži.

Vyšší průměrnou návštěvu než letos mělo Brno naposledy v sezoně 2007/2008, kdy skončilo čtvrté. Téměř pět tisíc. „V prvních kolech se projevila euforie po postupu, vynikající atmosféra byla na Slovácku, v dalších zápasech pomohly i naše výsledky. Fanoušci jsou slyšet i venku, což je super. Jsme z nich nadšení a snad to tak bude pokračovat," doufá stoper Brna Luděk Pernica.

V letošní tabulce návštěvnosti první ligy v součtu domácích i venkovních utkání se Zbrojovka drží na páté příčce, coby hostující celek táhne hned po pražské Spartě nejvíc. „Samozřejmě by mohlo chodit víc lidí, ale při posledním domácím utkání, kdy se zpívaly chorály, jsem si vzpomněl na lepší časy Zbrojovky," říká fanoušek Jiří Válek.

O padesátitisí­cových návštěvách, které za Lužánky proudily v osmdesátých letech i na druhou ligu, si brněnský klub může nechat jen zdát. Přesto návrat do první ligy přinesl nárůst návštěvnosti na stadionu v Srbské ulici.

Loni přišla do Brna nejvyšší návštěva druhé ligy 3383 diváků na utkání se Zlínem. Letos už na Jablonec zavítalo 6572 diváků. „Některé zápasy ovlivnilo počasí, protože máme zakrytých pouze dvanáct set míst. Lidé letos vnímají, že je na co se dívat, protože výsledky máme slušné," sděluje výkonný ředitel brněnského klubu Martin Maťašovský.

Právě výsledky i výkony mužstva se na zájmu o Zbrojovku projevují, vždyť Brnu po dvanácti kolech patří šestá příčka. „Z kluků je cítit, že se ani v případě nepříznivého výsledku nevzdávají a bojují až do konce. To diváci vnímají," pokyvuje Válek, který na utkání jezdí pravidelně z Křenova na Svitavsku.

A přízeň fanoušků pociťují také fotbalisté. „Ve druhé lize jsme hlavně doma slyšeli, jak pískají, což není nic příjemného. Teď přijdou, i když nám třeba předchozí zápas nevyšel, a podporují nás," těší Pernicu. „Myslím, že si uvědomují, kam jsme se za rok ze čtrnáctého místa ve druhé lize dostali," doplňuje obránce.

Pokud Zbrojovce vydrží současná výkonnost, může především v jarní části atakovat domácí návštěvy, které se ještě před třemi lety šplhaly přes osm tisíc diváků. „Na jaře hostíme Spartu, Plzeň, Baník nebo Olomouc, takže snad přijde mnohem víc lidí," přeje si Maťašovský.

Letošní návštěvy:

GAMBRINUS LIGA

Celkem: 437 291 diváků. Průměr na utkání: 4753 diváků. Nejvyšší návštěva: 15 654 (Slavia Spar-ta). Nejnižší návštěva: 0 (Sparta Příbram, domácí pykali za výtržnosti).

DOMÁCÍ NÁVŠTĚVNOST

Plzeň celkem: 62 697 diváků. Průměr na utkání: 10 449 diváků. Nejvyšší návštěva: 11 722 (Sparta). Nejnižší návštěva: 9685 (Mladá Boleslav).Brno celkem: 23 057 diváků. Průměr na utkání: 4611 diváků. Nejvyšší návštěva: 6572 (Jablonec). Nejnižší návštěva: 2222 (České Budějovice).

Autor: Jaroslav Kára

1.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Jihomoravský hejtman Bohumil Šimek při panelové diskuzi.
AKTUALIZOVÁNO
3 17

Diskuze s hejtmanem: Rychlovlaky? Máme výhodu, že jsme zaspali, řekl Jančura

Hustopečská nemocnice. Ilustrační foto.

ČSSD chce jihomoravské krajské nemocnice pod jednou organizací

Výstaviště? Přední část se otevře lidem. A vzniknout má i nový pavilon

Brno /ANKETA/ - Řev motorů historických formulí a motocyklů se má již v polovině července ozývat brněnským výstavištěm. Na jeho plochu se vrátí závod, který se tam konal před půl stoletím. V pondělí zástupci výstaviště představili letošní největší akce, které lidé mohou navštívit. Navíc poodhalili budoucnost areálu. Přední část se otevře lidem, vzniknout má i nový pavilon.

Brno dnes začíná vyplácet příspěvky na levnější roční jízdné MHD

Brno - Brno začíná dnešním dnem vyplácet příspěvek 1425 korun na roční jízdné městskou hromadnou dopravou. V tiskové zprávě to sdělila Zuzana Taušová z tiskového centra brněnského magistrátu. Roční jízdenka stojí 4750 korun. Brňané platící řádně za odpad mohli letos nově zažádat město o příspěvek, díky němuž se jim třetina peněz vrátí. V konečném součtu je tak roční jízdenka vyjde na 3325 korun. Podle Taušové od začátku roku zažádalo o příspěvek přes 19.000 lidí.

Opilý muž hazardoval na kolejích. Strážníci ho museli spoutat

Brno – Silně opilého muže museli v sobotu z tramvajových kolejí odvést brněnští strážníci. „Hlídka odpoledne objevila v královopolské smyčce opilého sedmapadesátiletého muže, který se choval velmi agresivně. Dechová zkouška ukázala, že má v sobě bezmála 2,5 promile alkoholu," popsal mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem. Hazardér se do příjezdu sanitky choval nezvladatelně a hlídka ho nakonec musela spoutat. Přivolaná záchranná služba jej poté odvezla na záchytnou stanici.

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies