„Lístků jsme zatím prodali jednoznačně míň než v předešlých letech. Bojkot je jasně patrný a do haly se určitě chystá méně fanoušků,“ uvedl marketingový manažer Slavie Jan Kratochvíl.

Návštěva se s velkou pravděpodobností ani nepřiblíží loňskému maximu. Souboj rivalů v moderní hale loni v listopadu sledovalo více než dvanáct tisíc diváků. Velká část přicestovala z jižní Moravy.

„Podle mě tentokrát přijde něco mezi pět a šesti tisíci. V O2 Areně nejde o špatné číslo, ale nebude tak vysoká jako dříve,“ uznal Kratochvíl.

Velká část brněnských fandů utkání ignoruje kvůli ceně vstupenek. Slavia je oproti všem ostatním domácím zápasům zdražila o sedmdesát až devadesát korun. Brněnský fanklub proto nepořádá tradiční výjezd a ani skupina Ultra Patriots Brno nezajišťovala hromadnou cestu vlakem. „Doufali jsme v nějakou odezvu. Chtěli jsme dát Slavii najevo, že takhle to nepůjde,“ vysvětlil předseda fanklubu Komety Pavel Jeřábek, který bojkot schvaluje.

Vedení slávistického klubu opakovaně odůvodňovalo zdražení vyššími náklady na pořadatelskou službu. „Tentokrát na ní ušetříme, protože nebude potřeba v takové míře. I proto řešíme, že cenu na další vzájemný duel opět snížíme,“ potvrdil Kratochvíl. „Uvidíme, zda to Slavia fakticky splní,“ reagoval Jeřábek.

Většina modrobílých fans tentokrát upřednostňuje namísto oblíbeného výjezdu alternativu. Páteční utkání, které v přímém přenosu od 18.15 hodin vysílá Česká televize, si chtějí vychutnat na videokostce v brněnské Kajot Areně. „Rozhodnutí fandů plně respektujeme. Pořádali nás o místo v hale a my jsme jim chtěli vyhovět,“ řekl už dříve majitel Komety Libor Zábranský.

Stadion se otevře hodinu před úvodním buly. Vstup je zdarma a lidé si mohou vybrat místa v hale. I proto nelze odhadnout, kolik lidí se do Ronda na zápas chystá. „Nemáme adekvátní zpětnou vazbu. Kdybychom znali přesný počet, budeme rádi, třeba i kvůli zajištění občerstvení,“ prohlásila marketingová referentka brněnského klubu Veronika Šťastná.

Fandové tak budou sledovat duel paralelně ve dvou extraligových halách. „V Kajot Areně jde čistě o promítání zápasu na videokostce. Doprovodný program ani moderátora neplánujeme. To jsou záležitosti domácích zápasů,“ objasnila Šťastná.

Brněnský klub už v květnu promítal některé zápasy české reprezentace na mistrovství světa. Také na extraligu potřeboval svolení. „Marketingová práva vlastní společnost BPA, vysílací práva má Česká televize, které jsme zaplatili poplatek. Také jsme museli zajistit pořadatelskou službu a občerstvení,“ dodala Šťastná.

KOMETA NA SLAVII
Sezona 2009/2010
8. kolo: Slavia – Kometa 6:4.
Diváci: 7683
47. kolo: Slavia – Kometa 2:1 v prodloužení. Diváci: 9359
Sezona 2010/2011
26. kolo: Slavia – Kometa 3:4 v prodloužení. Diváci: 12 251
39. kolo: Slavia – Kometa 4:1.
Diváci: 8236
Sezona 2011/2012
11. kolo – pátek 14. října, 18.15: Slavia – Kometa ?:?
Diváci: Odhad 5000 – 6000