VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brněnský kustod Ondráček: Nikdo nehází věci na zem

Bratislava /PŘÍBĚH ŠAMPIONÁTU/ – Nevyprané dresy, únava nebo tupé brusle. Všechny podobné problémy by nejspíš hokejisté řešili nebýt kustodů. Ti se sice neprohánějí po ledě, přesto patří k nepostradatelným součástkám hokejového týmu

4.5.2011
SDÍLEJ:

Čeští hokejisté se radují z gólu.Foto: ČTK/Jan Koller

„Musíme se postavit čelem k jakékoli práci,“ usmívá se Petr Ondráček, jeden ze tří kustodů českého mužstva na mistrovství světa. Společně s parťáky Zdeňkem Šmídem a Jaroslavem Kuglerem se na reprezentačních srazech starají o kompletní servis hráčů. Co si pod tím představit? Řečeno výčtem jako ve filmu Vesničko má, středisková. To máme: nachystat čisté dresy, izolačky, tejpy, iontové nápoje, banány, jablka, pomeranče čokolády, kelímky, mléko, nabrousit brusle, připravit hokejky… Šlo by dlouho pokračovat.

„Den uteče jako voda,“ říká s nadhledem Ondráček, který se mimo reprezentační akce stará o hokejisty brněnské Komety. Kustodi mají kromě technických záležitostí obstarat i klíčový faktor. Pohodu. Dobrou náladu. Legraci. Přitom naspí denně jen pět šest hodin. Musejí být pořádně odolní. „Ale spíme docela dost,“ říká skromně Ondráček, který je prý spíš uzavřenější typ. „Srandu v kabině dělá hlavně Zdeněk Šmíd.“

Čeští kustodi jsou v české kabině svým způsobem nováčky, před novou sezonou vystřídali „mazáky“ Bílka a Vlašice. „Měli jsme trošku respekt, jak nás kluci vezmou, ale jsou výborní,“ hlásí Ondráček.

Zároveň uznává určitý rozdíl oproti české nejvyšší soutěži. „Reprezentační áčko je pro mě splněný sen. Vrchol, kam se člověk dostane. Hokejisti z venku potřebují lepší servis,“ říká Ondráček. Ten musí zvládat i alchymii v podobě broušení bruslí. Až na výjimky. „Jarda Jágra si přivezl vlastní brusku a přijel za ním kustod, který mu celý rok brousí brusle v Rusku. Máme dva rozdílné typy brusek. To je jako, když on bude jezdit v mercedesu a já v oktávce,“ chápe Jágrovy pohnutky.

Narazil Ondráček v kabině na nějakého nepořádníka? „Ne. Není tam nikdo, kdo by házel věci na zem,“ culí se. Česká šatna v bratislavské aréně dal přece jen masérům zabrat. „Je trošku menší. Museli jsme jí před příjezdem hráčů uzpůsobit, ale měli jsme dost času,“ vysvětluje brněnský kustod.

Co může být pro kustoda největší pohroma? „Na mistrovství světa dvacítek v zámoří bylo venku minus třicet. Při stěhování věcí docela hrůza,“ vzpomíná. Na Slovensku mu snad nic podobného nehrozí…

Autor: Tomáš Svoboda

4.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies