Druhá nejoblíbenější pražská Sparta má fanoušků zhruba 75 tisíc. „Některé věci mají na facebooku všechny kluby podobné. V Kometě se snažíme navíc ukázat fanouškům zázemí klubu. Nejlepší je, když se zapojí sami hráči. Můžeme napsat cokoliv, ale slova přímo od hokejisty stejně zaberou nejvíc," upozorňuje Čekal.

Jeden z hráčů Komety, kteří sociální sítě využívají, je útočník Jakub Koreis. „Lidi mě na facebooku kontaktují. Tak devadesát procent zpráv je pozitivních, ve zbytku mi nadávají," oznamuje třicetiletý centr.

Víc než facebook využívá v poslední době twitter. Sociální síť, na které mají jednotlivé příspěvky maximálně 140 znaků, hodně vyhledávají američtí sportovci. „Na facebooku je spousta blbostí. Twitter využívá odbornější veřejnost, jsou na něm relevantní věci," všímá si Koreis.

Profesionální sportovci se musí při komunikaci s fanoušky kontrolovat. Fotbalová reprezentace nedávno řešila kauzu, kdy sparťanský záložník Lukáš Vácha obvinil plzeňského Václava Pilaře ze simulování. V národním týmu přitom nastupují spolu. „Hlídám se. Párkrát jsem už smazal rozepsanou zprávu," připouští útočník.

Na twitteru sleduje hokejové kluby řádově méně fanoušků než na populárním facebooku. Příspěvky Komety zajímají 1882 fanoušků. „S twitterem jsme začali později. Jeho výhoda je, že je okamžitý a zajímavosti z něj můžou využít i novináři," říká Čekal.

Novinka je internetová televize TV Kometa. Klub už dřív nahrával videa na server YouTube, nyní chce zvýšit jejich kvalitu. „Děláme reportáže ze zápasů a z našich marketingových akcí. Ty jsou na profesionální úrovni, tak z nich chceme mít také profesionální výstupy," sděluje Lukáš Bajer z marketingového oddělení Komety.

Některá videa natáčí kluboví zaměstnanci, některá externí firma. „Není potřeba investovat miliony. Stačí chtít se přiblížit fanouškům a hledat k tomu další cesty," myslí si Čekal.