VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Josef Černý má jasno. Návrat Komety chce vidět

Brno - Patří mezi největší legendy brněnského hokeje. V dresu Komety strávil legendární útočník Josef Černý bez přestávky jedenadvacet sezon. Na stadionu Za Lužánkami oslavil sedm titulů a na brněnský hokejový klub nedá dopustit.

2.4.2009 2
SDÍLEJ:

Legendární útočník Komety Josef Černý.Foto: DENÍK

Až se posadí do čestné lóže v Rondu a bude sledovat návrat svého klubu do nejvyšší soutěže, určitě ho ovládne nostalgie.

„Stoprocentně se na stadion půjdu podívat. Bude to vzácný okamžik,“ zasní se Černý.Dlouhou dobu čekal, až se před názvem jeho oblíbeného týmu objeví přívlastek extraligová. Třináct let. „Vídám se s mnoha fanoušky i bývalými hráči. Všichni jsme si přáli to samé a nakonec to vyšlo,“ usmívá se.

O tom, že měla Kometa postoupit do extraligy jedině výhrou v baráži, nechce čtyřnásobný účastník olympijských her slyšet ani slovo. „Postupový systém je hodně ošidný. To by pak baráž mohla Kometa hrát třeba také pět let. Nebylo na co čekat. Hokejové nadšení by navíc asi časem opadlo,“ odhaduje devětašedesátiletá legenda brněnského hokeje.

Fanouškovský boom v Brně dosáhl na konci letošního play off první ligy vrcholu. Hala Rondo nemohla zájmu diváků o lístky vůbec stačit. „Extraliga může hodně pomoct. Třeba si vedení města uvědomí, že za současné situace je nový stadion nutností. Vždyť tady by klub jen permanentkami vyprodal stadion aspoň dvakrát,“ myslí si držitel osmi medailí z mistrovství světa.

Když se Černý proháněl po ledě a se svými spoluhráči sbíral jeden titul za druhým, vládlo v Brně podobné hokejové nadšení. „Tehdy také chodila spousta lidí. Nebylo to tak perfektně organizované jako dnes, ale nadšení bylo úplně stejné,“ vzpomíná Černý.

Za Brno odehrál 686 zápasů, v nich nastřílel 403 gólů, a stal se tak prvním československým hokejistou, který v lize překročil hranici čtyř set branek. Že by se v dohledné době mohl radovat z rozšíření sbírky jedenácti titulů svého klubu? „Je třeba, aby si člověk kladl ty nejvyšší cíle, ale o titulu ještě nemůže být řeč. Nejdříve musí Kometa stabilizovat kádr a pořádně se v extralize rozkoukat. Pak se může stát cokoliv,“ pousměje se Černý.

Je mu jasné, že vše nepůjde samo. Koupě licence je jen prvním krokem na dlouhé cestě směrem ke špičce českého hokeje. „Uvidíme, jak bude vypadat sestava. Musíme si uvědomit, že Kometa potřebuje ještě více investovat, aby hrála v extralize důstojnou roli,“ podotýká Černý.

Autor: Jiří Ševčík

2.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies