VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kapitán osmnáctky Šidlík: Chybí nám šance mezi muži

Brno – Trojici medailí přivezli za třináctiletou historii mistrovství světa do osmnácti let čeští hokejisté. Přitom mladí hráči Spojených států amerických odjížděli ze světového šampionátu bez cenné placky za stejnou dobu pouze ve čtyřech případech.

13.4.2012
SDÍLEJ:

Fotografování týmů, poslední uklízení prostor stadionu, akreditace novinářů, organizačních pracovníků, rozhodčích, scoutů, navážení různého materiálu a také tréninky mládežnických reprezentací. Tak vypadala středa před zahájením mistrovství světa hokejistFoto: DENÍK/Romana Holišová

„Američané a hlavně Kanaďané hokejem doslova žijí. Od šestnácti let se pravidelně potkávají, zatímco my se scházíme na poslední chvíli,“ vysvětluje rozdíl v zámořském a českém přístupu obránce Petr Šidlík.

Zatímco kapitán domácí osmnáctky před nadcházejícím světovým šampionátem na jižní Moravě odehrál sezonu v kanadské juniorské lize, většina jeho spoluhráčů má za sebou ročník v českých mládežnických soutěžích. „Kluci hrají ve starších dorostech, nedostávají příležitost zahrát si pořádný mužský hokej, takže jim proti otrkanějším soupeřům chybí potřebné zkušenosti. Pak sem přijedou Švédové, kteří dostávají příležitost ve chlapech a nedokážou je dostat od puku,“ vysvětluje.

Proto se před letošní sezonou rozhodl odejít do zámoří. „Pro svůj rozvoj jsem nemohl udělat líp. V tamních klubech se pracuje s mládeží úplně jinak. Trenér si vás váží a stejnou úctu máte k němu, což v České republice není běžné. Vše se odehrává na mnohem vyšší a profesionálnější úrovni než u nás,“ porovnává.

Obrovský rozdíl je i v divácké sledovanosti. „Na naše zápasy přišlo v průměru dva a půl tisíce lidí, a to jsme malé město se čtyřiceti tisíci obyvateli. Třeba v Québecu běžně chodil na utkání pětinásobně vyšší počet diváků. Když chodíte po ulici, hned vám skoro každý podává ruku a přeje, ať se daří,“ popisuje.

Před blížícím se mistrovstvím věří, že se spoluhráči uspěje jen semknutým výkonem. „Kanada a Amerika mají individuality, my musíme makat hlavně jako tým,“ dodává Šidlík.

Autor: Tomáš Valaškovčák

13.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Jako na Kanárech. Aqualand rozšíří za stovky milionů o divokou řeku i vodní svět

Připomínku porevolučního kapitalismu v podobě vily podnikatele Rudolfa Hošny nabízí k prodeji realitní kancelář. Známou stavbu nad Pisáreckými tunely možná čeká demolice, na jejím místě může vyrůst bytový dům.
7

Hošnova vila v duchu podnikatelského baroka je na prodej. Hrozí jí i zbourání

Přídavky uživí celou rodinu. Papírování bylo psychicky náročné, říká matka

Jižní Morava /ANKETA/ - Skoro tři měsíce šetřila na nosítko pro dítě, v současné době spoří na lepší bydlení. S pomocí státních přídavků živí celou rodinu Brňanka Barbora Fölklová. „Připadá mi ale, jako by se poslední dobou stále snižovaly," podotýká osmadvacetiletá žena.

AKTUALIZOVÁNO

Úder pěstí do obličeje a krvavé zranění. Kvůli balíčku gumových medvídků

Brno – Rázní a smělí a s hrdými čely nejsou jen gumídci ze známého animovaného seriálu, ale i mladík, který se pustil do boje kvůli balíčku gumových medvídků. Bohužel však nepatřili jemu a osmnáctiletý muž kvůli nim skončil v rukou policie. Kauza "velké gumídkové loupeže" se stala ve středu odpoledne v centru Brna.

Modrotisk usiluje o zapsání na seznam UNESCO. Na jižní Moravě zůstaly dvě dílny

Olešnice, Strážnice – Modrotisk je tradiční metoda zdobení textilu, kterou v České republice používají už pouze ve dvou dílnách. Obě jsou na jihu Moravy – v Olešnici na Blanensku a ve Strážnici na Hodonínsku. O zápis modrotisku na seznam nehmotného kulturního dědictví UNESCO požádal v pondělí ministr kultury Daniel Herman.

AKTUALIZOVÁNO

Chodci přišli v Husově ulici o část podloubí. Kvůli prodejně

Brno /FOTO/ – Podloubí domu v Husově ulici číslo 7 sloužilo chodcům dlouhou dobu. Od začátku března jej však vlastník domu částečně uzavřel, což se mnoha Brňanům nelíbí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies