VYBERTE SI REGION

Zadostiučinění? Až jednou vybojujeme titul, říká šéf Komety Zábranský

Brno – Postup brněnských hokejistů do čtvrtfinále play off prožívá také majitel Komety Libor Zábranský. Věří, že tým v současné formě může porazit kohokoli.

6.3.2012 21
SDÍLEJ:

Majitel Komety Brno Libor Zábranský.Foto: DENÍK/Attila Racek

Tři sezony v extralize věřil, že hokejová Kometa v nejvyšší soutěži splní dílčí cíl. Letos se majitel brněnského klubu Libor Zábranský dočkal, modrobílí se perou v bojích o titul. A jejich mise v play off teprve začíná. „Pevně věřím, že jsme schopní porazit kohokoli. S ničím jiným do čtvrtfinále nemůžeme jít,“ říká šéf klubu.

Zažíváte teď nejpříjemnější dny od roku 2005, kdy jste vstoupil do brněnského klubu?

Moc rád bych řekl, že ano, jenže řízení klubu není jen o sportovním úspěchu, ale o zajištění chodu a financování. V tomto směru jsme v hodně nestabilní a nestálé době. Po sportovní stránce jsme všichni v klubu spokojení.

Cítíte i zadostiučinění?

Snad jednou při zisku titulu. Pro nic jiného naši práci dělat nechceme. To ani nejde. Letošní ročník vnímám jako dílčí úspěch a jako ocenění sedmileté tvrdé práce. Není to one man show, pracuje tady představenstvo, dozorčí rada, všichni v klubu.

Věřil jste, že tým zvládne předkolo tak rychle?

To bych se pouštěl do spekulací. Věřil jsem, že na Kladno máme. Je dobře, že se nikdo nezranil. Měli bychom jít do dalšího kola odpočatí a věřím, že i s takovou chutí, formou a elánem, jaký kluci mají.

Jak jste sledoval zápas?

Přiznám se, že jsem bohužel nebyl přímo v Kladně. Věnuji se také trénování mládeže v Kometě. Všichni hráči v klubu jsou stejně důležití, ať je to páťák nebo člen A mužstva. Neměl jsem za sebe záskok a nechtěl bych, aby si moji svěřenci mysleli, že áčko nadřazuju nad ně. Hráli jsme doma, vyhráli a já jsem pak utkání sledoval s kamarády v hospodě. Doma by se mnou rodina nevydržela.

Brněnské mužstvo zvítězilo šestkrát v řadě. Co říkáte na načasování jeho formy?

V prvé řadě je to obrovská zásluha trenérů a sportovního úseku. Několikrát v sezoně se ukázalo, že i když se dostavila mírná krize, nikdo nezmatkoval. Vždycky jsme se snažili doplnit tým na postech, kde nás zrovna tlačilo. Myslím, že se to povedlo.

Přál byste si pro čtvrtfinále Spartu, nebo Plzeň?

V obou týmech jsou hodně silné individuality. Každý má jiný herní projev. Plzeň sází na zkušenost, Sparta hodně omladila, oba celky mají vynikající trenéry. Nevyberete si. Oba mančafty jsou špičkové, ale pevně věřím, že jsme schopní porazit kohokoli. S ničím jiným do čtvrtfinále nemůžeme jít.

Brno žije hokejem, i když letos v základní části nebyla návštěvnost tak vysoká jako loni. Očekáváte, že přijde další „boom“ značky Kometa?

Mám logické vysvětlení. V sedmi uplynulých letech šla Kometa ve sledovanosti hodně nahoru, ale strašně se podceňuje síla televize a internetu. Když jsme hráli play off v první lize, ani jedno utkání nebylo možné vidět mimo stadion. Teď je Kometa jeden z nejsledovanějších týmů, určitě zvedáme čísla sledovanosti televize. Naopak považuji za obrovský úspěch, že je vyprodané i přesto, že s nadsázkou bojujeme o diváka s televizí.

Takže euforie trvá?

Srovnávání mi přijde slušně řečeno nesmyslné. Kdyby nebyla televize s internetem a my měli v hledišti 5500 diváků, pak se můžeme bavit o tom, že poklesl zájem o Kometu. Díky médiím a televizi je zájem o nás čím dál větší. A taky se nesmí zapomínat, že lidé dneska obrací každou korunu. Jsme cenově jinde, než když vstupné stálo padesát korun. Myslím, že euforie neopadá. Je úžasné, že lidi o půlnoci stáli frontu na lístky.

Nezastíráte, že ekonomická situace v klubu je složitá. Lístky na předkolo stály mezi 200 až 350 korunami. Pomáhají tyto peníze rozpočtu?

Play off je hlavně o sportovním zážitku. Čím lépe klub hraje, stoupají náklady na cokoli, na prémie hráčů, ubytování, cestování. Nedá se teď mluvit o tom, že bychom měli mít ze vstupného nějaký zisk. Co se týče předkola, budeme rádi, když skončíme na nule.

Ovšem když lidé vidí zvýšené vstupné…

Jasně. Ale je potřeba znát kapacitu haly. Můžete se dostat na jiná čísla v případě O2 Areny nebo Sparty Praha. Při návštěvnosti 14 až 15 tisíc lidí se dá mluvit o zisku, jenže si musíte spočítat průměrnou cenu vstupenky a vynásobit kapacitou haly. Nejde horentně vydělat. Samozřejmě v dlouhodobém horizontu a v základní části soutěže pro nás znamená podpora fanoušků obrovský přínos.

Autor: Tomáš Svoboda

6.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 21
SDÍLEJ:
Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies