VYBERTE SI REGION

Brněnskou filharmonii ozdobí nové logo

Brno - Filharmonie Brno mění svou identitu. Po čtyřiceti letech představí nové logo i vizuální styl.

17.4.2009
SDÍLEJ:

Bývalý ředitel brněnské filharmonie David Mareček.Foto: DENÍK/Attila Racek

Do následující koncertní sezony vstoupí brněnská filharmonie v novém. Nápadité a emotivně nahodilé logo vystřídá to stávající, čtyřicet let staré a propagační materiály s tvrzením, že klasická hudba je i pro ty, kteří nepatří mezi pravidelné návštěvníky koncertů vážné hudby.

„Ke změně identity jsme se rozhodli hned poté, co jsem nastoupil na místo ředitele. Na změnách jsme pracovali dlouho a nejen na novém vizuálním stylu, ale také na proměně zevnitř,“ uvedl ředitel Filharmonie Brno David Mareček, který dodal, že jednou z proměn jsou například vystoupení v netradičních koncertních prostorách.

Dvojjazyčně

Při hledání nové tváře mělo vedení filharmonie několik požadavků. Nové logo mělo obsahovat český i anglický název filharmonie a přitom být neotřelé. „Vypsali jsme dvě výběrová řízení. To první bylo neúspěšné, do druhého se přihlásilo šestnáct kandidátů s více než třiceti návrhy. Nakonec vyhrála společnost Side2,“ přiblížil vývoj soutěže manažer orchestru Robert Hanč.

Vítězný návrh obsahující česko­anglický název filharmonie i interpunkční znaménka vznášející se nahodile nad samohláskami vznikl dle slov designéra Tomáše Machka spíše náhodou. „Nejprve jsme si udělali jakousi rešerši log ostatních filharmonií u nás i v zahraničí. Vlastně jsme byli překvapení, že některá z nich byla založená jen na zobrazení zkratky souboru. A i když byl vítězný návrh naším favoritem, vznikl vlastně spíše náhodou. Vždyť právě nahodilost hraje v hudbě velmi důležitou roli,“ uvedl Machek.

Bez bázně a obav

Nové logo a plakát představili designéři ze Side2 ve dvou základních barevných variantách: v černobílé a hnědozlaté. K nové vizuální podobě patří i rčení: Klasická hudba pro každého.

„Doporučení na tuto větu jsme dostali od našeho spolupracovníka z Velké Británie a nakonec jsme si ji koupili,“ uvedl Robert Hanč a současně prozradil, že za tuto větu brněnská filharmonie zaplatila o něco více než deset tisíc korun. Kompletní navržení loga, propagačních materiálů, katalogů, navštívenek a vstupenek dle jeho slov stálo dvě stě tisíc korun.

„Změna vizuálního stylu, i když se může zdát některým konzervativním posluchačům razantní, neznamená, že se otevřeme širokým masám veřejnosti a budeme hrát hity Rolling Stones. Ale to, že když někdo zatouží slyšet vážnou hudbu, může si ji přijít poslechnout bez bázně. Hudba se totiž poslouchá hlavně srdcem,“ dodal Mareček.

V komisi, která se na výběru nového loga podílela, byli nejen filharmonici a designéři, ale také výtvarníci, ředitel Moravské galerie Marek Pokorný nebo ředitel Domu umění města Brna Rostislav Koryčánek.

Autor: Markéta Stulírová

17.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZUJEME

Ve vlaku na brněnském nádraží se střílelo. U Malé Ameriky cvičily aktivní zálohy

Brno – Posily! Ozbrojený útočník! Výkřiky a výstřely se nesly v sobotu okolím brněnské Malé Ameriky. Ozbrojené zálohy na tamních kolejích trénovaly, jak se chovat při nečekaných situacích, které jejich členy mohou potkat při rutinních konrolách cestujících.

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Betlémské světlo dorazilo do Brna. V neděli si pro něj lidé přijdou na Petrov

Brno – Jihomoravští skauti dovezli v sobotu večer do Brna Betlémské světlo. Do Evropy jej od osmdesátých let vozí letadlem z izraelského města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies