VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brněnskou filharmonii ozdobí nové logo

Brno - Filharmonie Brno mění svou identitu. Po čtyřiceti letech představí nové logo i vizuální styl.

17.4.2009
SDÍLEJ:

Bývalý ředitel brněnské filharmonie David Mareček.Foto: DENÍK/Attila Racek

Do následující koncertní sezony vstoupí brněnská filharmonie v novém. Nápadité a emotivně nahodilé logo vystřídá to stávající, čtyřicet let staré a propagační materiály s tvrzením, že klasická hudba je i pro ty, kteří nepatří mezi pravidelné návštěvníky koncertů vážné hudby.

„Ke změně identity jsme se rozhodli hned poté, co jsem nastoupil na místo ředitele. Na změnách jsme pracovali dlouho a nejen na novém vizuálním stylu, ale také na proměně zevnitř,“ uvedl ředitel Filharmonie Brno David Mareček, který dodal, že jednou z proměn jsou například vystoupení v netradičních koncertních prostorách.

Dvojjazyčně

Při hledání nové tváře mělo vedení filharmonie několik požadavků. Nové logo mělo obsahovat český i anglický název filharmonie a přitom být neotřelé. „Vypsali jsme dvě výběrová řízení. To první bylo neúspěšné, do druhého se přihlásilo šestnáct kandidátů s více než třiceti návrhy. Nakonec vyhrála společnost Side2,“ přiblížil vývoj soutěže manažer orchestru Robert Hanč.

Vítězný návrh obsahující česko­anglický název filharmonie i interpunkční znaménka vznášející se nahodile nad samohláskami vznikl dle slov designéra Tomáše Machka spíše náhodou. „Nejprve jsme si udělali jakousi rešerši log ostatních filharmonií u nás i v zahraničí. Vlastně jsme byli překvapení, že některá z nich byla založená jen na zobrazení zkratky souboru. A i když byl vítězný návrh naším favoritem, vznikl vlastně spíše náhodou. Vždyť právě nahodilost hraje v hudbě velmi důležitou roli,“ uvedl Machek.

Bez bázně a obav

Nové logo a plakát představili designéři ze Side2 ve dvou základních barevných variantách: v černobílé a hnědozlaté. K nové vizuální podobě patří i rčení: Klasická hudba pro každého.

„Doporučení na tuto větu jsme dostali od našeho spolupracovníka z Velké Británie a nakonec jsme si ji koupili,“ uvedl Robert Hanč a současně prozradil, že za tuto větu brněnská filharmonie zaplatila o něco více než deset tisíc korun. Kompletní navržení loga, propagačních materiálů, katalogů, navštívenek a vstupenek dle jeho slov stálo dvě stě tisíc korun.

„Změna vizuálního stylu, i když se může zdát některým konzervativním posluchačům razantní, neznamená, že se otevřeme širokým masám veřejnosti a budeme hrát hity Rolling Stones. Ale to, že když někdo zatouží slyšet vážnou hudbu, může si ji přijít poslechnout bez bázně. Hudba se totiž poslouchá hlavně srdcem,“ dodal Mareček.

V komisi, která se na výběru nového loga podílela, byli nejen filharmonici a designéři, ale také výtvarníci, ředitel Moravské galerie Marek Pokorný nebo ředitel Domu umění města Brna Rostislav Koryčánek.

Autor: Markéta Stulírová

17.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Trenér Miloslav Machálek.
1

Záchranář nebo třeba malíř? Fanoušci spekulují nad novým trenérem Zbrojovky

Vysněné dětské postele

Nejstarší strom v Lužánkách je stabilní. 230 let starý dub vydrží ještě roky

Brno – Jeden z nejstarších stromů v Lužánkách, dub uherský, je v pořádku a vyvrácení mu nehrozí. Vyplývá to z výsledků úterního testování, které měli za úkol zaměstnanci Veřejné zeleně města Brna.

Otevření kina Art se zpozdí kvůli azbestu. Odstranění vyjde na dva a půl milionu

Brno – První diváci se do zrekonstruovaného kina Art podívají o něco později. Za prodloužení stavebních prací může azbestový nátěr, který stavbaři našli na stěnách.

V Králově Poli přibudou nové moderní byty. I s parkem a vnitrobloky

Brno - Tisíce metrů čtverečních v bývalém průmyslovém areálu mezi královopolskou Reissigovou a Sportovní ulicí měly ještě podle šest let starých plánů zaplnit nákupní galerie i obří multikino. Do budoucna se ale mohou po této lokalitě poohlížet spíše lidé, kteří hledají nové a moderní bydlení blízko brněnského centra. Až pro dvanáct set nových obyvatel tam totiž developerská firma postaví nové byty.

Kometa nebo NHL? Rozhodne se až na kempu, je to padesát na padesát, tvrdí Nečas

Brno – Stále nemá jasno, kde bude příští sezonu hrát. Hokejový útočník Martin Nečas doposud trénoval s brněnskou Kometou, na přelomu srpna a září jej pak čeká přípravný kemp v týmu Carolina Hurricanes, který jej v prvním kole draftoval jako dvanáctého v pořadí. „Na led jsem chodil s druhou skupinou, kde je i Michal Kempný a hráči, kteří byli zranění,“ povídá osmnáctiletý forvard.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení