VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brněnskou filharmonii ozdobí nové logo

Brno - Filharmonie Brno mění svou identitu. Po čtyřiceti letech představí nové logo i vizuální styl.

17.4.2009
SDÍLEJ:

Bývalý ředitel brněnské filharmonie David Mareček.Foto: DENÍK/Attila Racek

Do následující koncertní sezony vstoupí brněnská filharmonie v novém. Nápadité a emotivně nahodilé logo vystřídá to stávající, čtyřicet let staré a propagační materiály s tvrzením, že klasická hudba je i pro ty, kteří nepatří mezi pravidelné návštěvníky koncertů vážné hudby.

„Ke změně identity jsme se rozhodli hned poté, co jsem nastoupil na místo ředitele. Na změnách jsme pracovali dlouho a nejen na novém vizuálním stylu, ale také na proměně zevnitř,“ uvedl ředitel Filharmonie Brno David Mareček, který dodal, že jednou z proměn jsou například vystoupení v netradičních koncertních prostorách.

Dvojjazyčně

Při hledání nové tváře mělo vedení filharmonie několik požadavků. Nové logo mělo obsahovat český i anglický název filharmonie a přitom být neotřelé. „Vypsali jsme dvě výběrová řízení. To první bylo neúspěšné, do druhého se přihlásilo šestnáct kandidátů s více než třiceti návrhy. Nakonec vyhrála společnost Side2,“ přiblížil vývoj soutěže manažer orchestru Robert Hanč.

Vítězný návrh obsahující česko­anglický název filharmonie i interpunkční znaménka vznášející se nahodile nad samohláskami vznikl dle slov designéra Tomáše Machka spíše náhodou. „Nejprve jsme si udělali jakousi rešerši log ostatních filharmonií u nás i v zahraničí. Vlastně jsme byli překvapení, že některá z nich byla založená jen na zobrazení zkratky souboru. A i když byl vítězný návrh naším favoritem, vznikl vlastně spíše náhodou. Vždyť právě nahodilost hraje v hudbě velmi důležitou roli,“ uvedl Machek.

Bez bázně a obav

Nové logo a plakát představili designéři ze Side2 ve dvou základních barevných variantách: v černobílé a hnědozlaté. K nové vizuální podobě patří i rčení: Klasická hudba pro každého.

„Doporučení na tuto větu jsme dostali od našeho spolupracovníka z Velké Británie a nakonec jsme si ji koupili,“ uvedl Robert Hanč a současně prozradil, že za tuto větu brněnská filharmonie zaplatila o něco více než deset tisíc korun. Kompletní navržení loga, propagačních materiálů, katalogů, navštívenek a vstupenek dle jeho slov stálo dvě stě tisíc korun.

„Změna vizuálního stylu, i když se může zdát některým konzervativním posluchačům razantní, neznamená, že se otevřeme širokým masám veřejnosti a budeme hrát hity Rolling Stones. Ale to, že když někdo zatouží slyšet vážnou hudbu, může si ji přijít poslechnout bez bázně. Hudba se totiž poslouchá hlavně srdcem,“ dodal Mareček.

V komisi, která se na výběru nového loga podílela, byli nejen filharmonici a designéři, ale také výtvarníci, ředitel Moravské galerie Marek Pokorný nebo ředitel Domu umění města Brna Rostislav Koryčánek.

Autor: Markéta Stulírová

17.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Vandalství, nebo klukovina? Děti skákaly po hrobech

První auto značky Tesla si mohou půjčit brněnští řidiči. Koupila ho carsharingová firma Emuj, která se zaměřuje na elektromobily. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.
39

Superelektromobil v Brně. Zájemce o zážitkovou jízdu zatlačí do sedadla Tesla X

Rakovinu léčí na Žlutém kopci v novém. Přestavba stála téměř čtyřicet milionů

Brno – Zbrusu nových prostor se dočkali pacienti Masarykova onkologického ústavu v Brně. Ústav před pár dny slavnostně otevřel zrekonstruovaný blok pro centrum prevence a gastroenterologické oddělení. Přestavbu dokončil loni v prosinci.

Spolykala jsem sedmdesát tablet, řekla strážníkům. Předávkování sedativy přežila

Brno - Boj o minuty při hledání předávkované ženy se v Brně odehrál v pátek večer. Pětadvacetiletou ženu, která spolykala prášky, hledali strážníci i záchranáři. Našli jí včas.

Sledujte ONLINE: Diskuze s hejtmanem Bohumilem Šimkem o směřování kraje

Brno – Jižní Morava je jedním z nejoblíbenějších cílů turistů a prý se tu dobře žije. Mikulov připomíná Středomoří, zdejší vinice Francii a Brna si všimli editoři několika prestižních zahraničních médií jako TOP destinace pro dovolenou. Jaké jsou možnosti jižní Moravy? Brzdí její ještě větší rozvoj nedokončená dopravní infrastruktura? Funguje zde dopravní systém? Kdy zmizí ze zásad územního rozvoje bílá místa na mapě? A pomáhá jižní Moravě pověst kraje moderních technologií? To jsou hlavní témata pondělní panelové diskuze s jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem, kterou budeme sledovat online na našem webu od poledne do druhé odpoledne.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Brno /ANKETA/ – Chemoterapie je zdlouhavá a náročná, ale nebolí, píše na svém internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel. S rakovinou lymfatických uzlin bojuje od roku 2015. Prodělal desítky vyšetření, zbavil se strachu z jehel a rozhodl se za sedm týdnů odjet do Peru za tradiční přírodní medicínou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies