VYBERTE SI REGION

Brněnskou filharmonii ozdobí nové logo

Brno - Filharmonie Brno mění svou identitu. Po čtyřiceti letech představí nové logo i vizuální styl.

17.4.2009
SDÍLEJ:

Bývalý ředitel brněnské filharmonie David Mareček.Foto: DENÍK/Attila Racek

Do následující koncertní sezony vstoupí brněnská filharmonie v novém. Nápadité a emotivně nahodilé logo vystřídá to stávající, čtyřicet let staré a propagační materiály s tvrzením, že klasická hudba je i pro ty, kteří nepatří mezi pravidelné návštěvníky koncertů vážné hudby.

„Ke změně identity jsme se rozhodli hned poté, co jsem nastoupil na místo ředitele. Na změnách jsme pracovali dlouho a nejen na novém vizuálním stylu, ale také na proměně zevnitř,“ uvedl ředitel Filharmonie Brno David Mareček, který dodal, že jednou z proměn jsou například vystoupení v netradičních koncertních prostorách.

Dvojjazyčně

Při hledání nové tváře mělo vedení filharmonie několik požadavků. Nové logo mělo obsahovat český i anglický název filharmonie a přitom být neotřelé. „Vypsali jsme dvě výběrová řízení. To první bylo neúspěšné, do druhého se přihlásilo šestnáct kandidátů s více než třiceti návrhy. Nakonec vyhrála společnost Side2,“ přiblížil vývoj soutěže manažer orchestru Robert Hanč.

Vítězný návrh obsahující česko­anglický název filharmonie i interpunkční znaménka vznášející se nahodile nad samohláskami vznikl dle slov designéra Tomáše Machka spíše náhodou. „Nejprve jsme si udělali jakousi rešerši log ostatních filharmonií u nás i v zahraničí. Vlastně jsme byli překvapení, že některá z nich byla založená jen na zobrazení zkratky souboru. A i když byl vítězný návrh naším favoritem, vznikl vlastně spíše náhodou. Vždyť právě nahodilost hraje v hudbě velmi důležitou roli,“ uvedl Machek.

Bez bázně a obav

Nové logo a plakát představili designéři ze Side2 ve dvou základních barevných variantách: v černobílé a hnědozlaté. K nové vizuální podobě patří i rčení: Klasická hudba pro každého.

„Doporučení na tuto větu jsme dostali od našeho spolupracovníka z Velké Británie a nakonec jsme si ji koupili,“ uvedl Robert Hanč a současně prozradil, že za tuto větu brněnská filharmonie zaplatila o něco více než deset tisíc korun. Kompletní navržení loga, propagačních materiálů, katalogů, navštívenek a vstupenek dle jeho slov stálo dvě stě tisíc korun.

„Změna vizuálního stylu, i když se může zdát některým konzervativním posluchačům razantní, neznamená, že se otevřeme širokým masám veřejnosti a budeme hrát hity Rolling Stones. Ale to, že když někdo zatouží slyšet vážnou hudbu, může si ji přijít poslechnout bez bázně. Hudba se totiž poslouchá hlavně srdcem,“ dodal Mareček.

V komisi, která se na výběru nového loga podílela, byli nejen filharmonici a designéři, ale také výtvarníci, ředitel Moravské galerie Marek Pokorný nebo ředitel Domu umění města Brna Rostislav Koryčánek.

Autor: Markéta Stulírová

17.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ples jako Brno 2016.
1

Na Plese jako Brno si lidé užijí Farnou a candáta. Letovice ovládnou piráti

Hokejový útočník Martin Havlát na tréninku Komety Brno.

Havlát proti Zlínu? Ještě ne, zní z hokejové Komety

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

AKTUALIZOVÁNO

Meteorologové vyhlásili v Brně smogovou situaci

Brno - Meteorologové vyhlásili pro Brno smogovou situaci. Platí od noci na pátek do odvolání. Důvodem je vysoká koncentrace polétavého prachu v ovzduší. Smogová situace bývá vyhlašována, pokud alespoň na polovině stanic překročil dvanáctihodinový průměr hodnotu 100 mikrogramů na metr krychlový a ve výhledu na 24 hodin není předpokládán jeho pokles.

Zbrojovka získala posilu do obrany, ze Slavie přichází Jablonský

Brno – Propustná defenziva dělala na podzim vedení fotbalistů Zbrojovky největší starosti. A v zimním přestupovém období pracuje klub na jejím posílení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies