VYBERTE SI REGION

Co Cooper ztratil na hlase, dohnal suverenitou

Brno /RECENZE/ - Po pěti letech se do Brna vrátila kultovní postava amerického shock rocku Alice Cooper, jenž divákům nabídl tradiční hororovou show.

29.7.2013
SDÍLEJ:

Americký zpěvák Alice Cooper vystoupil v pátek večer v brněnské Kajot Areně. Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Přezdívkou Alice Coo-pera je Ďábel amerického glamrockového hororu. Oprávněně. Už léta totiž jeho standardní koncertní program doplňují gilotiny, nože, umělá krev a děsivé efekty. Hrozivě vyhlížející gilotinu nechal Cooper nainstalovat také při pátečním koncertě v brněnské Kajot Areně, kam se vrátil po pěti letech.

Koncert odstartovala bizarní show šesti hudebníků, kteří dokonale ovládli celou scénu. Byli to kytaristé Tom-my Henriksen, Ryan Roxie a kytarový sexy-symbol, ďáblice s dlouhými kadeřemi Orianthi Panagaris. Dále baskytarista Chuck Garric a konečně bubeník Glen Sobel.

Hlavní hvězdou byl samozřejmě Alice Cooper. Pětašedesátiletý rocker s dlouhými černými obarvenými vlasy, našminkovanými řasy a víčky však svůj věk nedal vůbec najevo. Jeho hlas už sice místy postrádal pružnost a dravost, nicméně jeho suverénní vystupování a choreografie byly stoprocentní. Jako bizarní performer s řadou převleků a s mnoha rekvizitami Cooper postupně procházel celou show, v níž spojoval hard rock, glam rock, shock rock a acid rock s metalem.

Výčet skladeb se nesl ve znamení repertoárových proměn napříč jeho kariérou s důrazem na nejúspěšnější léta. Zazněly písně Hello Hooray, hitová No More Mr. Nice Guy, dravá Billion Dollar Babies nebo fragment hororově uhrančivé I Love The Dead. Zazněl i megahit Hey Stoopid, také Go To Hell či sociálně kritická Department Of Youth. Při skladbě Feed My Frankenstein ožila klasická hororová postava v gigantickém ztvárnění jako přízrak v bílé mlze a vynechán nebyl i dávný hit I´m Eighteen. K překvapení bouřících fanoušků zařadil skladby čtyř legendárních rockových nebožtíků Break On Through (To The Other Side) od Jima Morrisona, Revolution od Johna Lennona, Foxy Lady od Jimi Hendrixe a konečně My Generation, jako vzpomínku na excentrického bubeníka The Who, Keithe Moona.

Závěr koncertu patřil megahitu School´s Out, do kterého Cooper vtipně přiaranžoval zásadní motiv skladby Pink Floyd Another Brick In The Wall (Part 2). Po instrumentální stránce vynikla především charismatická kytaristka Orianthi Panagaris. Se suverénním nasazením zvládala kytarové party na jedničku, stejně jako technicky precizní bubeník Glen Sobel. Výkon kapely však nestál na brilantních instrumentálních překvapeních, ale především na celistvém tvaru syrového rockového pojetí.

Suchý led, ohňostroje a barevně nasvícené pódium přesně vykreslovalo místy strašidelné výjevy, jako byla již zmíněná gilotina, škrcení oběti, hrozivé nože, včetně umělé krve. To vše už léta patří k tradiční Cooperově show.

V této souvislosti je na místě zmínit, že jméno Alice Cooper přejal od legendární upálené čarodějnice. Nejdříve tento název nesla jeho doprovodná kapela a později jej americký rocker, narozený roku 1948 v Detroitu jako Vincent Damon Furnier, přejal za své umělecké jméno.

Cooperova rodina byla hluboce věřící otec byl kazatelem. Z Detroitu Furnierovi přesídlili do Arizony a později do Kalifornie, kde už Cooper od konce 60. let nastoupil na hudební dráhu. Jeho první alba vyšla s podporou avantgardisty Franka Zappy, na úspěch si však musel počkat až do roku 1971, kdy po několika singlech prorazila alba Killer (1971) a School´s Out (1972). Megaúspěchu se dočkal až s albem Billion Dollar Babies (1973), s nímž ovládl celou Ameriku a jeho popularita nabyla gigantických rozměrů.

PETR GRATIAS

Autor je hudební publicista.

Čtěte také: Rocker Cooper předvedl show mezi hektolitry krve

Autor: Redakce

29.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Ples jako Brno 2017 v brněnské Fait Gallery.
81

Ples jako Brno: Gejzír nápadů, hodnotí celebrity

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Větší kontrola pohřebních služeb, důstojnější zacházení s mrtvými a ve výsledku větší komfort pozůstalých. Politici si od novely zákona o pohřebnictví slibují velké zlepšení. Podle majitele brněnské pohřební služby Pavla Cajzla jsou změny nadbytečné. „Většina věcí je jenom o domluvě, není třeba, aby je určoval zákon," vysvětlil majitel pohřební služby Cajzl.

Tankodrom? Opravy rozbitých silnic nižších tříd spolknou téměř dvě miliardy

Brněnsko /INFOGRAFIKA/ – Na lepší cestování bez nekonečného nadskakování auta se mohou těšit v okolí Brna. Silničáři se totiž v březnu pustí do oprav osmnácti kilometrů silnic druhých a třetích tříd. Za spravení sedmi úseků dají 765 milionů korun. Celkem v Jihomoravském kraji investují skoro dvě miliardy.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies