Někdejší poradce prezidenta Václava Havla směřuje k sedmdesátinám v plném vytížení. Je ředitelem Centra experimentálního divadla, vede jeden ze tří ateliérů režie a dramaturgie na Janáčkově akademii múzických umění, řídí mezinárodní festival divadelních škol Setkání/Encounter a v loňském roce jako herec poprvé vstoupil na prkna Národního divadla v Praze v inscenaci 1789 aneb Dokonalé štěstí.

Ačkoliv je Oslzlý autorem desítek scénářů a jako herec se představil ve více než v 60 rolích, jeho hlavní divadelní profesí je dramaturgie. V očích laiků možná dramaturg zůstává trochu v pozadí za autorem, režisérem či herci. V Oslzlého pojetí je ale dramaturg rovnocenným partnerem režiséra a výrazně spolutvoří koncepci jednotlivých inscenací i celého souboru. „Moje pojetí dramaturgie aktivně zasahuje do všech složek divadla," řekl Oslzlý.

Na začátku 90. let vyměnil Oslzlý nakrátko divadlo za službu státu a stal se prezidentovým poradcem. Působení na Hradě označuje za neopakovatelnou zkušenost v mimořádné době plné změn, jež aktérům dávala prostor k tvůrčímu gestu. „Politika byla tehdy nesporně vzrušující a zároveň obtížná. Chápal jsem ji jako poslání, ale nechtěl jsem v ní pokračovat," uvedl Oslzlý. Pozdější nabídky kandidatury do Senátu nebo práce v diplomacii odmítal. „Nejsem schopen vzdát se divadla," konstatoval.

V blízkosti Havla, alespoň ideově a umělecky, ale zůstal Oslzlý i později. I jeho zatím poslední dramaturgická prace byla na inscenaci Havlovy Audience spolu s Katastrofou Samuela Becketta. Podle Oslzlého si stále větší část společnosti uvědomuje vysokou hodnotu Havlova vkladu do společenských změn po pádu totality. „Význam Václava Havla stoupá přes všechny snahy jeho odpůrců, kteří s ním bojují dodnes, i když on již nežije. A stoupá i ve srovnání s tím, jakým způsobem je veden současný prezidentský úřad a jak byl ten předchozí," řekl Oslzlý.

Centrum experimentálního divadla zastřešuje Husu na provázku, HaDivadlo a Divadlo U stolu. Oslzlý jeho koncepci začal připravovat tajně v roce 1986 a stojí v jeho čele od roku 1993. Naposledy ředitelskou funkci obhájil před dvěma lety. Usiluje o to, aby divadelní práce měla širší kulturní a občanský přesah, až v takové podobě, kterou pojmenovává jako divadlo v sociální akci.

V současnosti Oslzlý také připravuje s Vladimírem Morávkem scénář variace na Exupéryho Malého prince pro Laternu magiku. „Je to pro mne zajímavé, protože Laterna magika je divadlem se silnou výtvarnou složkou a já se svým způsobem celý život pohybuji mezi divadlem a výtvarným uměním" řekl Oslzlý. Pracuje také na studii o inscenaci Boleslava Polívky Am a Ea, kterou pojmenovává jako klauniádu světového významu.