Mikulášek si v tragédii o dánském princi z Elsinoru vybral jako ústřední téma rozvrat rodinných vztahů. „Text je pro mě neuchopitelný a plný protichůdných momentů. Balancuje od civilnosti až k přepjaté grotesknosti,“ naznačil Jan Mikulášek, výrazná režijní osobnost mladé generace.

Vnuk slavného brněnského básníka Oldřicha Mikuláška se pokusil i o určitou demýtizaci příběhu. „Hamleta beru jako civilní postavu, není to žádný intelektuální hrdina, který si umí se vším poradit. Naopak je to člověk plný nejistot a vnitřního zmatku. Jeho intelekt je mu při řešení situací spíš na škodu,“ vysvětlil své pojetí hry Mikulášek.

Netradiční režijní koncepci podpoří i scéna, kterou Marek Cpin pojal jako bizarní buržoazní byt. „Tento prostor nám dotvoří jakousi dusivou atmosféru příběhu, který jsme i kostýmově situovali do nedávné současnosti,“ přiblížil Jan Mikulášek.

Známý příběh uvede Provázek v padesát let starém překladu Zdeňka Urbánka. „Pročetli jsme jedenadvacet dostupných českých překladů a ten Urbánkův nás zaujal svojí srozumitelností. A to i přesto, že byl ve své době vnímán jako kontroverzní, málo metaforický a symbolický,“ popsala dramaturgyně divadla Barbora Vrbová.

Hamleta, vysněnou roli většiny herců, si v Huse na provázku zahraje Jiří Vyorálek. „Má schopnost dostat se přímo k jádru postavy, jeho herectví je vzácně přímočaré. Umí být civilní a přirozený, a přitom jeho projev neztrácí divadelnost,“ zdůvodnil režisér Mikulášek. Postavu Ofélii alternují Anežka Kubátová a Gabriela Štefanová.

Premiéra Shakespearova Hamleta začíná v Divadle Husa na provázku v sobotu od sedmi hodin večer.