VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hvězdami nové divadelní kampaně jsou vrátný, kulisák či rekvizitářka

Brno /FOTOGALERIE/ – Umělecká malířka dekorací pro Hostinu dravců, technik scény k premiéře Čarokraj. K chystaným titulům pro sezonu 2014/2015 vybralo brněnské Národní divadlo své zaměstnance, které diváci sice neznají, ale bez nichž by se chod divadla neobešel: vrátného, hlídače, kulisáky či rekvizitářky. A umístilo je na plakáty, z nichž nyní lákají diváky do divadla. Novou reklamní kampaň divadlo spouští v pondělí prvního září.

1.9.2014 1
SDÍLEJ:

Budovy brněnského Národního divadla, tramvaje i ulice města zaplní od 1. září nové plakáty poutající na premiéry v sezoně 2014/2015.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Spolupracovali na ní grafický designér Robert V. Novák a fotograf Ivan Pinkava. „Bylo to pro mne jiné v tom, že jsem tentokrát pro divadlo nepracoval s herci či tanečníky, ale naopak s amatéry, kteří nejsou zvyklí být modely v ateliéru," uvedl Pinkava.

Doplnil, že hlavním zážitkem pro něj byla velká vstřícnost všech zúčastněných, jejich ochota i velkorysost se na kampani podílet. „Vyžadovalo to od nich nejen chuť a souhlas, ale i určitý smysl pro humor, schopnost podívat se na sebe s úsměvem. Prostě chvíli si hrát. Někteří mne překvapili až neuvěřitelnou schopností práce s vlastní emocí a svým obličejem. Hned bych některé angažoval do hereckého souboru," řekl Pinkava.

Reklamní kampaň začala vznikat letos v lednu. Pod záminkou nutnosti pořídit snímky zaměstnanců divadla tehdy poslalo vedení všechny k fotografovi. Poté už zbývalo jediné – vybrat ty, v jejichž výrazu je vryto cosi z některé z plánovaných premiér. A nebo je s ní portrétovaný naopak v kontrastu. „Fotografie jsme s Ivanem Pinkavou vybírali dva dny. Vše se graficky zpracovávalo v červnu a před letošními prázdninami byla kampaň hotová," uvedl Glaser.

Upřesnil také, že premiér bude šestnáct: patnáct z nich reprezentují zaměstnanci divadla, šestnáctou – baletní, nazvanou Tanec a média, zpodobňuje divačka.

Dnes poprvé vyvěšené plakáty poutají hlavně na prvních pět premiér. Poté se kampaň rozjede v druhé vlně a na ni naváží další etapy – včetně podzimního Janáčkova festivalu. „Pro plakáty jsme vyjednali dvě stě výlepových ploch, v tramvajích to je v řádu stovek. Dále to je třicet citylightů (prosvětlená reklama, zpravidla u zastávek městské hromadné dopravy, pozn. red.) a ve velkých formátech se portréty objeví na budovách divadla," upřesnil Glaser.

V papírové verzi a ve stejné grafické upravě vznikla i programová skládačka. Bude zdarma k rozebrání v divadlech. „Má speciální formát, takže si ji lze snadno vložit do kapsy či kabelky," uvedla vedoucí obchodního oddělení Národního divadla Brno Lucie Tousecká.

Částku, kterou za kampaň divadlo zaplatilo, Martin Glaser nesdělil. „Je to kampaň nákladná, protože ji dělají špičkoví tvůrci. Mohli jsme si ji dovolit jen díky podpoře našich nových mecenášů," naznačil Glaser s tím, že se jedná o dvě významné brněnské firmy. Konkrétnější být nechtěl. Doplnil jen, že výhodnou spolupráci divadlo vyjednalo také s brněnským dopravním podnikem.

Autor: Markéta Stulírová

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výstava brněnského technického muzea lákala na přehlídku historických hasičských vozů, vojenských aut i starých autobusů.
22

OBRAZEM: Vrátili se v čase. Na palubě historických autobusů

Ilustrační foto.

Bojují o fotbalové hřiště. Jeho odpůrci sepsali petici

VÍME PRVNÍ

Němec se z reprezentace omluvil. Necítím se fit, říká po nedávném otřesu mozku

Brno – Titul mistra světa a k tomu dvě bronzové medaile. Tuto povedenou sbírku v hokejové reprezentaci letos Ondřej Němec nerozšíří. Obránce mistra extraligy Komety měl velkou touhu posílit národní tým pro květnové mistrovství světa ve Francii a Německu, ale zdraví je proti.

AKTUALIZOVÁNO

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Brno /VIDEO, FOTOGALERIE/ – „Brno, miluji tě!" volal na plném Zelném trhu v centru města kouč a majitel hokejové Komety Libor Zábranský. Měl k tomu dobrý důvod, protože bez ohledu na déšť přišlo na sobotní oslavu titulu dvanáct tisíc fanoušků a na náměstí vládla euforická atmosféra připomínající zlaté okamžiky českého hokeje po výhře v Naganu. Fanoušci obsadili i nedalekou věž Staré radnice.

Akce Kulak, pak samota. I přes to trápení bych do strany nevstoupila, vypráví

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/– Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies