Spolupracovali na ní grafický designér Robert V. Novák a fotograf Ivan Pinkava. „Bylo to pro mne jiné v tom, že jsem tentokrát pro divadlo nepracoval s herci či tanečníky, ale naopak s amatéry, kteří nejsou zvyklí být modely v ateliéru," uvedl Pinkava.

Doplnil, že hlavním zážitkem pro něj byla velká vstřícnost všech zúčastněných, jejich ochota i velkorysost se na kampani podílet. „Vyžadovalo to od nich nejen chuť a souhlas, ale i určitý smysl pro humor, schopnost podívat se na sebe s úsměvem. Prostě chvíli si hrát. Někteří mne překvapili až neuvěřitelnou schopností práce s vlastní emocí a svým obličejem. Hned bych některé angažoval do hereckého souboru," řekl Pinkava.

Reklamní kampaň začala vznikat letos v lednu. Pod záminkou nutnosti pořídit snímky zaměstnanců divadla tehdy poslalo vedení všechny k fotografovi. Poté už zbývalo jediné – vybrat ty, v jejichž výrazu je vryto cosi z některé z plánovaných premiér. A nebo je s ní portrétovaný naopak v kontrastu. „Fotografie jsme s Ivanem Pinkavou vybírali dva dny. Vše se graficky zpracovávalo v červnu a před letošními prázdninami byla kampaň hotová," uvedl Glaser.

Upřesnil také, že premiér bude šestnáct: patnáct z nich reprezentují zaměstnanci divadla, šestnáctou – baletní, nazvanou Tanec a média, zpodobňuje divačka.

Dnes poprvé vyvěšené plakáty poutají hlavně na prvních pět premiér. Poté se kampaň rozjede v druhé vlně a na ni naváží další etapy – včetně podzimního Janáčkova festivalu. „Pro plakáty jsme vyjednali dvě stě výlepových ploch, v tramvajích to je v řádu stovek. Dále to je třicet citylightů (prosvětlená reklama, zpravidla u zastávek městské hromadné dopravy, pozn. red.) a ve velkých formátech se portréty objeví na budovách divadla," upřesnil Glaser.

V papírové verzi a ve stejné grafické upravě vznikla i programová skládačka. Bude zdarma k rozebrání v divadlech. „Má speciální formát, takže si ji lze snadno vložit do kapsy či kabelky," uvedla vedoucí obchodního oddělení Národního divadla Brno Lucie Tousecká.

Částku, kterou za kampaň divadlo zaplatilo, Martin Glaser nesdělil. „Je to kampaň nákladná, protože ji dělají špičkoví tvůrci. Mohli jsme si ji dovolit jen díky podpoře našich nových mecenášů," naznačil Glaser s tím, že se jedná o dvě významné brněnské firmy. Konkrétnější být nechtěl. Doplnil jen, že výhodnou spolupráci divadlo vyjednalo také s brněnským dopravním podnikem.