VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hvězdami nové divadelní kampaně jsou vrátný, kulisák či rekvizitářka

Brno /FOTOGALERIE/ – Umělecká malířka dekorací pro Hostinu dravců, technik scény k premiéře Čarokraj. K chystaným titulům pro sezonu 2014/2015 vybralo brněnské Národní divadlo své zaměstnance, které diváci sice neznají, ale bez nichž by se chod divadla neobešel: vrátného, hlídače, kulisáky či rekvizitářky. A umístilo je na plakáty, z nichž nyní lákají diváky do divadla. Novou reklamní kampaň divadlo spouští v pondělí prvního září.

1.9.2014 1
SDÍLEJ:

Budovy brněnského Národního divadla, tramvaje i ulice města zaplní od 1. září nové plakáty poutající na premiéry v sezoně 2014/2015.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Spolupracovali na ní grafický designér Robert V. Novák a fotograf Ivan Pinkava. „Bylo to pro mne jiné v tom, že jsem tentokrát pro divadlo nepracoval s herci či tanečníky, ale naopak s amatéry, kteří nejsou zvyklí být modely v ateliéru," uvedl Pinkava.

Doplnil, že hlavním zážitkem pro něj byla velká vstřícnost všech zúčastněných, jejich ochota i velkorysost se na kampani podílet. „Vyžadovalo to od nich nejen chuť a souhlas, ale i určitý smysl pro humor, schopnost podívat se na sebe s úsměvem. Prostě chvíli si hrát. Někteří mne překvapili až neuvěřitelnou schopností práce s vlastní emocí a svým obličejem. Hned bych některé angažoval do hereckého souboru," řekl Pinkava.

Reklamní kampaň začala vznikat letos v lednu. Pod záminkou nutnosti pořídit snímky zaměstnanců divadla tehdy poslalo vedení všechny k fotografovi. Poté už zbývalo jediné – vybrat ty, v jejichž výrazu je vryto cosi z některé z plánovaných premiér. A nebo je s ní portrétovaný naopak v kontrastu. „Fotografie jsme s Ivanem Pinkavou vybírali dva dny. Vše se graficky zpracovávalo v červnu a před letošními prázdninami byla kampaň hotová," uvedl Glaser.

Upřesnil také, že premiér bude šestnáct: patnáct z nich reprezentují zaměstnanci divadla, šestnáctou – baletní, nazvanou Tanec a média, zpodobňuje divačka.

Dnes poprvé vyvěšené plakáty poutají hlavně na prvních pět premiér. Poté se kampaň rozjede v druhé vlně a na ni naváží další etapy – včetně podzimního Janáčkova festivalu. „Pro plakáty jsme vyjednali dvě stě výlepových ploch, v tramvajích to je v řádu stovek. Dále to je třicet citylightů (prosvětlená reklama, zpravidla u zastávek městské hromadné dopravy, pozn. red.) a ve velkých formátech se portréty objeví na budovách divadla," upřesnil Glaser.

V papírové verzi a ve stejné grafické upravě vznikla i programová skládačka. Bude zdarma k rozebrání v divadlech. „Má speciální formát, takže si ji lze snadno vložit do kapsy či kabelky," uvedla vedoucí obchodního oddělení Národního divadla Brno Lucie Tousecká.

Částku, kterou za kampaň divadlo zaplatilo, Martin Glaser nesdělil. „Je to kampaň nákladná, protože ji dělají špičkoví tvůrci. Mohli jsme si ji dovolit jen díky podpoře našich nových mecenášů," naznačil Glaser s tím, že se jedná o dvě významné brněnské firmy. Konkrétnější být nechtěl. Doplnil jen, že výhodnou spolupráci divadlo vyjednalo také s brněnským dopravním podnikem.

Autor: Markéta Stulírová

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škodu v hodnotě čtyřiceti tisíc korun způsobil požár na osobním autě, které za jízdy vzplanulo na Staré dálnici.
AKTUALIZOVÁNO
3 6

Rušné dopoledne hasičů: zachráněný rorýs, pes i hořící auto na Staré dálnici

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Stadion za Lužánkami ožije LétoFestem. Vystoupí při něm i „božský“ Karel Gott

Brno – Marek Ztracený, Wanastowi vjecy, Portless a především vystoupení božského Karla Gotta, jak tohoto legendárního českého zpěváka nazývají pořadatelé. Na hudební program s Gottem zpívajícím pod širým nebem láká nová přehlídka LétoFest, která 19. srpna rozezní stadion za Lužánkami.

Běžci si užijí závod mezi barvami. Startovným pošlou malého chlapce za dinosaury

Brno /TIPY NA VÍKEND/ - Avion Shopping Park v sobotu ovládnou běžci rozhazující barvy. Začne tam třetí ročník akce Rainbow Run. Už potřetí si mohou lidé užít pětikilometrový běh mezi barvami. V brněnském Avion Shopping Parku se totiž letos uskuteční třetí ročník běžecké akce Rainbow Run.

Modřina na obličeji a ztracené mobily i doklady. Policie hledá svědky potyčky

Brno – Svědky potyčky pětice lidí, která se stala koncem dubna na Malinovského náměstí, hledají policisté. „Osmatřicetiletý muž si nedokáže vzpomenout, co přesně se stalo. Když se vrátil domů, zjistil, že mu chybí dva mobilní telefony, doklady a na obličeji má modřinu," sdělila policejní mluvčí Andrea Cejnková.

Pasáž Alfa slaví 80 let. Plán prvního brněnského mrakodrapu zhatilo podloží

Brno – V setmělém sále se rozezní úvodní znělka a na plátně zasvítí nápis Bílé opojení. Je únor 1932 a lidem se poprvé otevřelo kino Alfa. O pět let později, tedy před osmdesáti lety, tvůrci významné brněnské pasáže stavbu zkolaudovali a otevřeli celou. Ve čtvrtek si mohli výročí připomenout její návštěvníci rozmanitým programem ve stylu první republiky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies