Dokument zachycuje Koudelkovu fotografickou práci na téma zeď, kterou postavil Izrael, aby oddělil palestinská území. „Za zdí jsem vyrůstal. Bylo to pro mě vězení, byl jsem v kleci. Proto se mi ta zeď samozřejmě nelíbila, na druhou stranu je velmi působivá," říká ve filmu Josef Koudelka

Při projekci seděl v první řadě. „Nebylo to proto, že bych chtěl sám sebe obdivovat, ale dlouho jsem film neviděl, navíc na tak velkém plátně, tak jsem si chtěl uvědomit, co v něm je a co není," řekl po promítání Koudelka. Režisér Gilad Baram, který film natočil, prozradil, že filmového materiálu vzniklo strašně moc. Je to jeho první film. „Byl jsem Josefu Koudelkovi přidělen jako fotografický asistent, on však nikoho takového nepotřeboval. Tak jsem se zabavil fotografováním a natáčením," řekl Baram.

Koudelka fotografuje Svatou zemi.Zdroj: archiv Josefa Koudelky

Coby Izraelec se znalostí hebrejštiny byl Koudelkovi hlavně průvodcem. „Setkali jsme se na konci roku 2008 a Josef se opakovaně vracel. Vždy přijel zhruba na měsíc, bylo to asi sedm návštěv, projekt trval čtyři roky." Koudelka podotkl, že i přes počáteční opatrnost jsou nyní s Giladem přátelé.

Dále v debatě s diváky vzpomněl zesnulého fotografa a filmaře Jiřího Jeníčka. „Říkal mi, Koudeláčku, fotograf dělá námět a námět dělá fotografa," podotkl Koudelka s tím, že ve fotografii nerozlišuje kategorie. „Módní fotografie, sociální fotografie, reportáž – pro mě je fotografie jen fotografie, buď dobrá, nebo špatná. Když jsem fotografoval osmašedesátý rok, nic jsem o reportáži nevěděl a teď se říká, že jsem udělal jednu z nejlepších reportáží od druhé světové války," řekl Koudelka s odkazem ke známému cyklu snímků invaze vojsk Varšavské smlouvy do Prahy.

Snímky, které zveřejnil nejdřív anonymně, se staly symboly tehdejších událostí, později za ně dostal Zlatou medaili Roberta Capy. K známým patří také Koudelkův cyklus Cikáni či Exily, v posledních letech fotografuje hlavně scenérie.

Koudelka fotografuje Svatou zemi.Zdroj: archiv Josefa Koudelky