REPORTÁŽ: Nightwork šíří lásku. V padesáté Manéži

Brno /ANKETA/ – Tramvaj nacpaná k prasknutí, stejně tak parkoviště u sportovní haly, davy více čí méně slavnostně oblečených lidí a téměř stometrová fronta před vstupem. Tak si asi jen málokdo představí okolí haly ve Vodově ulici před generálkou jakéhokoliv představení. Před generálkou padesáté Manéže Bolka Polívky v pátek po čtvrté hodině odpoledne to tam tak ale skutečně vypadá.

9.11.2012 2

Generálka 50. manéže Bolka Polívky.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Víc než šestistovka diváků se usadí na tvrdé lavice hlediště a nad hlavou jí poprvé zavíří rameno jeřábu s kamerou. Mnozí vyjeknou leknutím. „Zase se mi rozteče líčení," zaúpí upravená blondýna, když se rozblikají reflektory.

Na jeviště nakráčí Bolek Polívka. Hned při druhé větě se diváci smějí, byť jde o poděkování sponzorům a úsměv jim trochu zvadne až s posledním hostem. Oblíbený bavič nezklame, publikum se baví po celou dobu.

Komik začíná politickým vtipem. Nešetří žádnou část politického spektra. „Podělím mezi politické strany své děti. Františku, budeš ČSSD. Řekni ČSSD," přesvědčuje syna sedícího v hledišti Polívka. Chlapec se neúspěšně pokusí zkratku vyslovit. „Ty jsi jak většina z nich! Ani říct to neumíš," komentuje to Polívka. Okamžik na to vyplázne druhý z přítomných synů na Bolka jazyk. Nechce být lidovec.

O chvíli později se ze zákulisí ozve skřek a paní v pruhovaném svetru ztuhne úsměv, když na ni z půlmetrové vzdálenosti zamíří kamera. Když se mezi výstupy spustí opona a chvíli se nic neděje, diváci znejistí. Snad jen tyto krátké prostoje naznačují, že jde o generálku a ne hlavní představení. „To tam asi být nemá. Ale nevadí mi to. Zdá se mi, že jsou herci takoví uvolněnější," říká šedesátiletá Magda Jísová.

Prachařovy trenýrky

„Ví někdo, kdo přijde teď?" optá se po výstupu cirkusových akrobatů Bolek. „Ano," vyjekne bez zaváhání slečna se zrzavými vlasy ve čtvrté řadě a rozesměje tak pro změnu samotného Polívku. Za oponou už jsou nachystaní muzikanti z kapely Nightwork. Vojtěch Dyk si roztleskává hlediště a na krátko střižená paní se nedá dvakrát pobízet. S podupáváním roztleskává okolosedící.

Oči dam září nadšením, když Dyk zazpívá „lásku a pravdu šířím erotikou," a zavlní boky. Stejný muž dostane publikum do kolen ještě jednou, když s Jakubem Prachařem sehraje scénku páření a svatby much. Ženská část publika s nadšením komentuje Prachařovy čtverečkované trenýrky.

Pánové si přijdou na své taky. Anna Polívková s Martou Issovou sehrají v další scénce efektní rvačku. A když si Issová, která sama sebe označila jako tragikojičku, začne cpát do pusy pingpongové míčky, aby trumfla Polívkovou, slzí smíchy už i kameramani.

Pro děti v hledišti je po sedmdesáti minutách představení dlouhé, na tvrdých lavicích už se začínají ošívat i dospělí. Miloš Zapletal, kterému patří poslední scénka, ale už nezdražuje dlouho. Ani jemu není brnění v, v němž představuje rytíře z Blaníku, pohodlné a na koně ho vytahuje kladkou pět siláků. Aby ho sundali dolů, úpěnlivě prosí očima několik minut. Přesněji tak dlouho, jak trvá závěrečná děkovačka účinkujících.

Líbí se vám Manéž Bolka Polívky?

Ano

74 %