Na pódiu se střídali kytaristé jako Petr Bartoněk (Ucan2), Ivan Jaschke (Aivn Naked Trio), ale i Martin Klekner, Aleš Skoupý, Larva Amon nebo zpěvák Jerza a Tomáš Uhlíř, a nechyběly ani příslušnice něžnějšího pohlaví, které sekundovaly svým mužským protějškům, jako byly zpěvačky Tereza Málková a Tereza Muzikářová. Vyzdvihl bych zajímavý výkon zpěvačky Málkové, která si osobitým způsobem poradila s poměrně náročnou kompozicí Zdroj z autorské dílny Romana Dragouna. Rovněž výkony kytaristů Bartoňka a Jaschkeho měly suverénní podobu a bylo vidět, slyšet i cítit, že se na pódiu s elektrickými kytarami s řadou přídavných efektů a výkonnými zesilovači cítí jako žraloci v Mexickém zálivu…Petr Bartoněk.

Hlavní organizátor Petr Bartoněk pozval mezi účinkující i rockery starší generace a to kytaristu Libora Mikošku ze skupiny Lidopop, Narvan a Laputa, ale i Emila Kopřivu ze skupiny Futurum, kteří svou přítomností ozvláštnili Melodku zkušenými hudebními prezentacemi.

Zamyslím-li se nad stavem brněnské rockové scény, nelze opominout postřeh, že máme co dělat s novou hudební generací, která se velmi nápadně hlásí o slovo a o svoje místo na slunci. Bylo obdivuhodné pozorovat, jak se jednotliví hudební protagonisté etablovali. Jejich muzikantské schopnosti a hráčská nasazení byla příkladná. Rovněž jejich suverénní vystupování svědčilo o tom, že jsou si v daném prostředí sebejistí. V tomto ohledu určitě posunuli hráčskou náročnost na vyšší úroveň.

Myslím, že nikdo z přítomných si ten večer nepřipustil okolnost, že letos na jaře „rock and roll" v tom širokém slova smyslu (rozvíjený dále jako rock) právě letos oslavil rovných šedesát let, co vznikl v Americe, jako nová hudební revoluce. Za tento dlouhý čas vyspěl, obhájil svou uměleckou platformu. Občas sice tápal, nebo se zamotával do podivného labyrintu, ale vždycky znovu povstal, aby se vrátil s novými podněty a nápady.Ivan Jaschke.

V Melodce nabídla Kytarová prda úžasnou atmosféru, radost hudebníků na pódiu byla evidentní a nadšení jejich generačních souputníků bylo nezpochybnitelné. Pokud bych vnímal toto hudební jamboree jako hudební večírek pro přátele, tak bude jistě všechno v pořádku. Řada dravých kytarových riffů a hutná souhra zasloužily obdiv. Přesto se ale hudebníci dopouštěli jistých nedochvilností a plánovaný termín zahájení se hodně posunul od deklarovaného začátku. Pro nezúčastněného posluchače, který přišel strávit večer do známého klubu mohla tato okolnost vyvolávat mírný chaos.

V každém případě bude zajímavé sledovat další vývoj této akce, která bude mít, jak organizátoři naznačili, v budoucnu pokračování.

PETR GRATIAS, nezávislý hudební publicista