Co přinese koncert roku

BRNO - Rolling Stones hráli na festivalu v Británii. Fanoušci jásají, kritika váhá.

14.6.2007

Roling StonesFoto: REUTERS

Brněnský koncert roku je už druhým rokem označení pro vystoupení britské rock’n’rollové legendy Rolling Stones. Jak to asi 22. července bude na brněnském výstavišti vypadat, naznačují svědectví fanoušků kapely a novinářů, kteří navštívili vystoupení Stones minulou neděli na festivalu na britském ostrově Isle of Wight.

„Rolling Stones začali hrát s malým zpožděním, ale scénu a diváky dostali do varu okamžitě. Zahráli extrémně dlouhou verzi Can’t You Hear Me Knockin’, kterou Mick prodlužoval na harmoniku a opravdu skvělé sólo předvedl Ronnie,“ popisuje na fanwebu Rolling Stones www.iorr.org svůj nejlepší zážitek z koncertu Zuzana, která na festival přijela z Vídně.

„Jejich muzika je plná energie, úžasná. Opět mě přesvědčili, že jsou nejlepší rock’n’rollovou kapelou na světě,“ neskrývá nadšení další Vídeňanka Isabella Bartschová.

Londýnský Guardian je o poznání kritičtější. „Stones měli daleko k dokonalosti: nevyrovnaný duet s Amy Winehouseovou a nečisté sólování v Love in Vain. Navíc Keith Richards zpíval dvě písničky, což je asi o dvě víc, než by měl,“ sarkasticky poznamenává redaktor Guardianu James Smart. Jen pro zajímavost, jeho jméno by se dalo přeložit jako Jakub Chytrák.

Jeho kolegyně z deníku Telegraph Helena Brownová si všímá Jaggerova strhujícího výkon takto: „Mick Jagger vyrazil takovým tempem, že by většina dnešních dvacátníků lapala po dechu, a ponořil se do nevázaného bluesrockového setu,“ hodnotí výkon třiašedesátiletého zpěváka a šlechtice Brownová.
I kritický Smart ale musel uznat, že koncert byl pro Brity událostí. „Kapela na britském festivalu nehrála od roku 1976, a podle reakcí publika a energie, kterou Stones do koncertu vložili, musejí teď své dlouhé absence litovat,“ soudí Smart.

Podle regionálního listu Isle of Wight County Press bylo na festivalovém koncertě asi šedesát tisíc lidí. „Třídenní festival skončil větším třeskem (A Bigger Bang je název turné Rolling Stones), když Rolling Stones v neděli večer ukradli show pro sebe,“ napsala Clare Wallová.

První ročník festivalu na Isle of Wight se konal v roce 1968, kdy na něm hráli třeba Jefferson Airplane. Obnoven byl v roce 2000.