VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uriah Heep: derivát britského hardrocku v Brně

Brno /RECENZE/ - Legendární britská skupina nabídla více než dvěma tisícovkám fanoušků v Kajot Areně osvědčené hity i novinky z alba Into The Wild.

15.10.2011
SDÍLEJ:

Britská hardrocková skupina Uriah Heep zahrála v Brně.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík.

Znovu po šesti letech se ve čtvrtek představila v Brně známá hardrocková legenda z Velké Británie, skupina Uriah Heep. Soudě podle bouřlivého ohlasu více než dvou tisíc milovníků klasického hardrocku lze jejich koncert považovat za zdařilý, nicméně pár drobných výtek se přece jen našlo.

Třebaže doba, kdy bylo možno hudbu Uriah Heep nazvat progresivní, už dávno minula, přesto si dokázali udržet svoje publikum ve všech částech světa. Jejich umělecky nejpodnětnější období bylo v první polovině 70. let. Po řadě personálních změn a kumštýřských kompromisech v dlouhé nevyvážené albové produkci přicházejí s překvapivě zajímavým novým albem Into The Wild. Čtvrteční koncert měl tento projekt představit publiku, ale samozřejmě připomenout i legendární hity, které se Uriah Heep postaraly o světovou proslulost.

Více než dva tisíce stárnoucích vlasatých mániček, jejich ženských protějšků, ale i mladších ročníků nedočkavě očekávaly příchod rockových hvězd, kterým předskakovala brněnská artrocková legenda Progres 2.

Patetický přednatočený úvod za dokreslení světelného parku přivedl Uriah Heep na podium a nabídl hit I'm Ready z nového alba. Mnohem větší odezva z jejich produkce však nastala po starých osvědčených hitech namátkově jmenuji píseň Return To Fantasy, dramaticky vygradovanou Stealin', zlověstně tajemnou Rainbow Demon, melodicky vypjatou The Wizard a hardrockově nekompromisní Gypsy. V těchto skladbách se Uriah Heep nacházejí být suverénně sami sebou i po několika desítkách let.

Jistým zklamáním pro mě ovšem byl jeden z jejich nejzásadnějších hitů July Morning. Zatímco naposlouchaná studiová verze si velmi citlivě pohrávala s dynamickými odstíny a tajemným napětím, tady se pod agresivním náporem bořila celá architektura původně velmi dobře proaranžované skladby.

Připomínky mám i k jejich dalšímu velehitu Lady In Black. Tato jednoduchá a přesto úderná dvouakordová balada postrádala ještě alespoň jednu zvonivou akustickou kytaru navíc a razantní rytmika její původně houpavý rytmus pohřbila málem ve funkových rytmech (!). Píseň Keep On Ridin' poněkud zanikla v decibelové masáži a v dalším velehitu Easy Livin' se mi zdálo, že náročná vokální linka při koncertní prezentaci poněkud ztrácí elastičnost hlasů a větší výrazovost.

Showman Shaw

Koncertní souhra kytaristy a vokalisty Micka Boxe, hráče na varhany Hammond L100 a synthesizer Roland XB-80 a vokalisty Phila Lanzona, dravého baskytaristy a vokalisty Trevora Boldera a razantního hráče na bicí soupravu se dvěma velkými bubny Russella Gilbrooka byla na vysoké profesionální úrovni se suverénní pódiovou show, které vévodil zpívající frontman Bernie Shaw (na snímku).

Nemohu se ale ubránit dojmu, že přes veškerou profesionální dokonalost podání zůstává pro mě původní varhaník a zpěvák Ken Hensley nenahraditelný. Podobně jako první sólový zpěvák David Byron, jejichž podíl byl v kapele velmi výrazný. Charismatický démon Hensley byl dokonalým multiinstrumentalistou a skladatelem, kterého Lanzon v daných proporcích nemůže nahradit. Stejně tak jako sympatický a bezprostřední showman Shaw není poměřitelný s neslýchaným emocionálně vypjatým vokálem Byrona, bohužel už zesnulého. Očekával jsem, že v brněnském playlistu zaznějí i další výtečné skladby jako Sunrise, Tears In My Eyes, The Park nebo If I Had The Time, ale bohužel už na ně nezbyl ve vymezeném dvouhodinovém čase prostor.

Koncertní show získala ale nový rozměr tím, že zpěvák Shaw pozval na pódium příslušnice slabšího pohlaví a několik rockerů, kteří si mohli naživo vyzkoušet pocity hudebníků za decibelového náletu a povyku rozvášněných příznivců.

PETR GRATIAS
Autor je nezávislý hudební publicista.

15.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

"Pokud Vás už nebaví fronty na selfie pod Joštem na Moraváku, stavte si udělat fotku k nám. V Redutě to vidíme růžově!" vyzývá facebooková stránka divadla Reduta. A přidává foto (viz snímek).

Národní divadlo Brno láká do Reduty na jednorožce se ztopořeným penisem

Připomínku porevolučního kapitalismu v podobě vily podnikatele Rudolfa Hošny nabízí k prodeji realitní kancelář. Známou stavbu nad Pisáreckými tunely možná čeká demolice, na jejím místě může vyrůst bytový dům.
7

Hošnova vila v duchu podnikatelského baroka je na prodej. Hrozí jí i zbourání

Pomohou s jazykem, děláním úkolů, výběrem školy. Brno dá na doučování 50 milionů

Brno – Cizinci, kteří neovládají dobře český jazyk, školáci ze sociálně slabších rodin i děti, kterým nejde třeba matematika. Škála žáků, kteří potřebují doučování, je široká. Vedení města Brna je od srpna plánuje podpořit. Na doučování a kariérové poradenství získalo v pondělí od ministerstva školství dotaci padesát milionů korun.

Jako na Kanárech. Aqualand rozšíří za stovky milionů o divokou řeku i vodní svět

Pasohlávky – Největší akvapark v České republice, Aqualand Moravia u Pasohlávek, se v následujících dvou letech ještě rozroste. Práce za stovky milionů korun začnou už letos.

Přídavky uživí celou rodinu. Papírování bylo psychicky náročné, říká matka

Jižní Morava /ANKETA/ - Skoro tři měsíce šetřila na nosítko pro dítě, v současné době spoří na lepší bydlení. S pomocí státních přídavků živí celou rodinu Brňanka Barbora Fölklová. „Připadá mi ale, jako by se poslední dobou stále snižovaly," podotýká osmadvacetiletá žena.

AKTUALIZOVÁNO

Úder pěstí do obličeje a krvavé zranění. Kvůli balíčku gumových medvídků

Brno – Rázní a smělí a s hrdými čely nejsou jen gumídci ze známého animovaného seriálu, ale i mladík, který se pustil do boje kvůli balíčku gumových medvídků. Bohužel však nepatřili jemu a osmnáctiletý muž kvůli nim skončil v rukou policie. Kauza "velké gumídkové loupeže" se stala ve středu odpoledne v centru Brna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies