VYBERTE SI REGION

Uriah Heep: derivát britského hardrocku v Brně

Brno /RECENZE/ - Legendární britská skupina nabídla více než dvěma tisícovkám fanoušků v Kajot Areně osvědčené hity i novinky z alba Into The Wild.

15.10.2011
SDÍLEJ:

Britská hardrocková skupina Uriah Heep zahrála v Brně.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík.

Znovu po šesti letech se ve čtvrtek představila v Brně známá hardrocková legenda z Velké Británie, skupina Uriah Heep. Soudě podle bouřlivého ohlasu více než dvou tisíc milovníků klasického hardrocku lze jejich koncert považovat za zdařilý, nicméně pár drobných výtek se přece jen našlo.

Třebaže doba, kdy bylo možno hudbu Uriah Heep nazvat progresivní, už dávno minula, přesto si dokázali udržet svoje publikum ve všech částech světa. Jejich umělecky nejpodnětnější období bylo v první polovině 70. let. Po řadě personálních změn a kumštýřských kompromisech v dlouhé nevyvážené albové produkci přicházejí s překvapivě zajímavým novým albem Into The Wild. Čtvrteční koncert měl tento projekt představit publiku, ale samozřejmě připomenout i legendární hity, které se Uriah Heep postaraly o světovou proslulost.

Více než dva tisíce stárnoucích vlasatých mániček, jejich ženských protějšků, ale i mladších ročníků nedočkavě očekávaly příchod rockových hvězd, kterým předskakovala brněnská artrocková legenda Progres 2.

Patetický přednatočený úvod za dokreslení světelného parku přivedl Uriah Heep na podium a nabídl hit I'm Ready z nového alba. Mnohem větší odezva z jejich produkce však nastala po starých osvědčených hitech namátkově jmenuji píseň Return To Fantasy, dramaticky vygradovanou Stealin', zlověstně tajemnou Rainbow Demon, melodicky vypjatou The Wizard a hardrockově nekompromisní Gypsy. V těchto skladbách se Uriah Heep nacházejí být suverénně sami sebou i po několika desítkách let.

Jistým zklamáním pro mě ovšem byl jeden z jejich nejzásadnějších hitů July Morning. Zatímco naposlouchaná studiová verze si velmi citlivě pohrávala s dynamickými odstíny a tajemným napětím, tady se pod agresivním náporem bořila celá architektura původně velmi dobře proaranžované skladby.

Připomínky mám i k jejich dalšímu velehitu Lady In Black. Tato jednoduchá a přesto úderná dvouakordová balada postrádala ještě alespoň jednu zvonivou akustickou kytaru navíc a razantní rytmika její původně houpavý rytmus pohřbila málem ve funkových rytmech (!). Píseň Keep On Ridin' poněkud zanikla v decibelové masáži a v dalším velehitu Easy Livin' se mi zdálo, že náročná vokální linka při koncertní prezentaci poněkud ztrácí elastičnost hlasů a větší výrazovost.

Showman Shaw

Koncertní souhra kytaristy a vokalisty Micka Boxe, hráče na varhany Hammond L100 a synthesizer Roland XB-80 a vokalisty Phila Lanzona, dravého baskytaristy a vokalisty Trevora Boldera a razantního hráče na bicí soupravu se dvěma velkými bubny Russella Gilbrooka byla na vysoké profesionální úrovni se suverénní pódiovou show, které vévodil zpívající frontman Bernie Shaw (na snímku).

Nemohu se ale ubránit dojmu, že přes veškerou profesionální dokonalost podání zůstává pro mě původní varhaník a zpěvák Ken Hensley nenahraditelný. Podobně jako první sólový zpěvák David Byron, jejichž podíl byl v kapele velmi výrazný. Charismatický démon Hensley byl dokonalým multiinstrumentalistou a skladatelem, kterého Lanzon v daných proporcích nemůže nahradit. Stejně tak jako sympatický a bezprostřední showman Shaw není poměřitelný s neslýchaným emocionálně vypjatým vokálem Byrona, bohužel už zesnulého. Očekával jsem, že v brněnském playlistu zaznějí i další výtečné skladby jako Sunrise, Tears In My Eyes, The Park nebo If I Had The Time, ale bohužel už na ně nezbyl ve vymezeném dvouhodinovém čase prostor.

Koncertní show získala ale nový rozměr tím, že zpěvák Shaw pozval na pódium příslušnice slabšího pohlaví a několik rockerů, kteří si mohli naživo vyzkoušet pocity hudebníků za decibelového náletu a povyku rozvášněných příznivců.

PETR GRATIAS
Autor je nezávislý hudební publicista.

15.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrom do krupice. Domácí nesmüsli. Naložený kapr vedle sledě. Bar 4pokoje je prvním brněnským non-stop podnikem nabízejícím snídaně, obědy i večeře. Mění se jídelníčky, osvětlení, hudba i ceny – vždy podle hodiny, v níž lidé přijdou.
18

Čtyři pokoje, devět jídelníčků. Brno má nový proměnlivý bar

Pohlednou ofenzivní podívanou nabídli fotbalisté Zbrojovky divákům v jihomoravském derby zimní Tipsport ligy. Ve svém druhém duelu skupiny C zvítězili Brňané nad Znojmem 5:1.
10

Zbrojovka smetla v Tipsport lize Znojmo pěti góly, dvakrát se trefil Litsingi

Propadli se pod led. Záchrana? Hasiči házejí pytle nebo se plazí po žebřících

Brno /VIDEO/ – Topící se lidi vytahovali hasiči ve středu z ledové vody Brněnské přehrady. Nešlo však o bruslaře, kteří vjeli na příliš tenký led, ale o figuranty ve speciálních úborech, kteří do díry vysekané v ledu vlezli dobrovolně. Věděli totiž, že záchrana od kolegů, kteří se učili, jak tonoucího z vody zachránit, přijde téměř okamžitě. „První možnost je většinou házení speciálních pytlů, kterých se tonoucí chytí. Funguje to ale jen zhruba do patnácti metrů, málokdo dohodí dál," vysvětlil instruktor hasičů Alexandr Ficek.

Lucie prodělala přeměnu pohlaví, nyní o tom hraje divadlo

Brno – Už v mateřské škole si uvědomovala, že je ženou v mužském těle. Dala se na herectví, ale slýchávala: Musíš být víc hercem! Nakonec se Lucie Brychtová rozhodla k přeměně pohlaví, čímž však ztratila dosavadní herecké postavení. Na jeviště už s transsexuální diagnózou vstoupit nemohla. Rozhodla se tedy vtisknout svému příběhu divadelní tvar a vznikla v evropském kontextu ojedinělá inscenace Jsem žena. Její česká premiéra je ve středu od sedmi hodin večer v Buranteatru.

Stavební společnost OHL ŽS propouští zaměstnance. Řádově desítky lidí

Brno - Brněnská stavební společnost OHL ŽS, který byla v roce 2015 v půlmiliardové ztrátě, propouští zaměstnance. Řádově jde o desítky lidí. Firma zeštíhluje i svoje vedení, od ledna má novou organizační strukturu. Společnost také mění svoji strategii a chce se více zaměřit na tuzemsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies