VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ani ghetto, ani rozptyl

Komentář - Romské festivaly, třídy, spolky, tanečníci, zpěváci, noviny a nejrůznější umělecké sbírky, to vše je důležité. Ovšem jádro problému leží v ghettech a jeho důležitost přebíjí aspekty předešlé.

3.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Veronika Schindlerová

V ghettech žila údajně třetina, nyní už polovina z Romů obývající republiku. (Ne všichni Romové z ghett jsou ovšem problémoví a ne všichni Romové mimo ghetta bezproblémoví. Stejně tak v ghettech žije neromská chudina, z níž část má také záznam v trestním rejstříku.)Experiment strážníků se speciálním domem v brněnské Koniklecově ulici naznačuje realistickou cestu. Narkomani, neplatiči, alkoholici, romští i neromští, s dětmi i bez totiž nemůžou být ze společnosti jen tak vytlačeni, uklizeni někam o kus dál. Izolace problematických osad na Slovensku výsledek nepřinesla. Stejně tak částečné přestěhování a „rozptýlení“ jejich obyvatel mezi většinu organizované komunisty. Problém pokročil, dnes máme za sebou znovu zpětné „vychytání“ těchto lidí majiteli domů a obecními samosprávami a jejich natlačení do určitých enkláv, v nichž kvasí známé problémy. Problematické skupiny tak byly jen přesunovány z místa na místo.

Určité „kontrolované bydlení“, kde na ně působí vychovatelé, policisté atd., je nevytlačuje za zeď, kde by zabředly do podsvětí ještě víc, vštěpuje jim určité normy a zároveň ochraňuje většinovou společnost. Důležitá však budou při hodnocení experimentu čísla.

Autor: Pavel Pečínka

3.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Řezal se v obličeji a hrozil, že skočí z okna. Sebevraha zachránil vyjednavač

Počítačový scan mozku zasaženého Alzheimerovou chorobou. Ilustrační foto.

Alzheimera odhalí pětiminutový test. Pilotní projekt má dřív zachytit nemoc

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Brno /ANKETA/ - Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

AKTUALIZOVÁNO

Kometa mlčela i po mstě Pöpperleho, na Spartě padla 0:4

Praha, Brno – První díl trilogie se soupeři ze špičky extraligové tabulky hokejistům Komety nevyšel. Na ledě pražské Sparty v nedělním 48. extraligovém kole prohráli 0:4 a nenavázali na páteční domácí výhru proti Pardubicím.

Špílmachr Zavadil se vrátil do Teplic, kde se před rokem vážně zranil

Teplice - První zápas ligového jara v Teplicích byl pikantní pro brněnského kapitána Pavla Zavadila. Osmatřicetiletý fotbalista se vrátil do základní sestavy právě v místech, kde se jeho kariéra před necelým rokem málem zastavila nadobro. Zavadil v sobotu výrazně pomohl Zbrojovce k cenné remíze 1:1 a končit ani zdaleka nechce.

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Jižní Morava – Skoro čtyřiadvacet tisíc cestujících v brněnské hromadné dopravě už prostřednictvím platebních karet používá elektronické předplatní jízdenky, takzvané šalinkarty. Koordinátor jihomoravské dopravy Kordis usiluje o to, aby si elektronické jízdenky mohli pořizovat lidé v celém kraji. Nejdřív to ale bude až v příštím roce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies