VYBERTE SI REGION

Internet versus veletrhy

Komentář - Slovy Thomase Fried­ mana je svět plochý a já s ním souhlasím. Navíc je to svět horký a přelidněný, jak říká název jeho poslední knihy.

12.1.2011
SDÍLEJ:

Internetová síť. Ilustrační obrázekFoto: Archiv

Jak vidí význam veletrhů cestovního ruchu

JIŘÍ KULIŠ

Jedním ze společných jmenovatelů zploštěnosti světa je globalizace v podobě světové internetové sítě. Nové komunikační prostředky jako „blackberry“ nebo iPhone nám umožňují komunikovat téměř odkudkoliv na světě. Google nám dokáže vyhledat a zprostředkovat přístup k téměř jakékoliv informaci. A to nemluvím o sociálních sítích, přes které komunikují miliony lidí od svého psacího stolu či z domácí pohovky, ani se nemusí znát a nemusí spolu mluvit tváří v tvář. Google spolehlivě vyhledá informace o všech myslitelných světových turistických atrakcích našeho plochého světa. Ale u těch, které nás skutečně zajímají, nám ani informace Googlu ani video na Youtube nebudou stačit.

Zde končí úloha internetu. Každý z nás se rád vydá na cestu kolem toho skutečného, kulatého světa. Každý z nás se rád projde po „Páté avenue“, Champs­Élysées, po Rudém náměstí či Ginze. Každý rád navštíví alespoň jednou za život Guggenheimovo muzeum v New Yorku, British National Museum v Londýně, Van Goghovo muzeum v Amsterdamu, Prado v Madridu, i když může uskutečnit virtuální prohlídku na internetu. Každý by rád absolvoval safari někde v Africe nebo surfoval na Havaji nebo na Bondi Beach v Sydney, a to daleko raději, než aby se díval na video.

V Japonsku dokonce nabízí jedna firma Japoncům cestujícím do zahraničí nákup dárků a suvenýrů přes internet. Japonec odjede do Paříže, ale nemusí si tam nic kupovat. Před cestou objedná dárky pro přátele a suvenýry pro sebe přes internet a dostane je dodány po návratu domů. Nemusí tedy mít plný kufr drahého značkového zboží a tahat do letadla objemné tašky z „free-shopů“ na letišti. Nevím, jak dalece je tato japonská firma úspěšná, ale mám pocit, že daný podnikatelský koncept by v Evropě neuspěl. Vždyť nakupování při cestách trošku patří k cestování, stejně tak jako trávení volného času na letištích v letištních „duty-free“.

Sdílet informace po internetu z pokoje je sice pohodlné, ale nic se nevyrovná skutečnému zážitku z turistické cesty. Alespoň pro mne je každá zahraniční cesta po tom našem kulatém světě zážitkem a obohacením.

Obdobně jako s cestováním je to i s veletrhy včetně veletrhů cestovního ruchu. Ty umožňují návštěvníkům během velmi krátké doby získat nejen informace, ale i poradenství, drobné suvenýry a také zážitky, které je naladí na další cestovatelské zážitky třeba někde na druhém konci světa. V neposlední řadě jsou veletrhy cestovního ruchu místem setkání profesionálů v oblasti cestovního ruchu. Jednou, dvakrát za rok je dobré se potkat tváří v tvář. Proto si veletrhy cestovního ruchu udržují svoji pozici nejen v Brně, ale i ve světě.

Autor je generálním ředitelem společnosti Veletrhy Brno

12.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Libor Zábranský, majitel a trenér Komety Brno v jedné osobě.
5

Nová hala za Lužánkami? O aréně rozhodneme podle studie, povídá Zábranský

Architekti Michal a Lea Mačudovi vsadili na hravost barev, forem a materiálů. Svůj styl pojmenovali „nová bohatost“ a staví jej do protikladu k brněnskému funkcionalismu.
18

Čtyři pokoje, devět jídelníčků. Brno má nový proměnlivý bar

Zbrojovka smetla v Tipsport lize Znojmo pěti góly, dvakrát se trefil Litsingi

Brno /FOTOGALERIE/ – Pohlednou ofenzivní podívanou nabídli fotbalisté Zbrojovky divákům v jihomoravském derby zimní Tipsport ligy. Ve svém druhém duelu skupiny C zvítězili Brňané nad Znojmem 5:1.

Město podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy v Brně

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Propadli se pod led. Záchrana? Hasiči házejí pytle nebo se plazí po žebřících

Brno /VIDEO/ – Topící se lidi vytahovali hasiči ve středu z ledové vody Brněnské přehrady. Nešlo však o bruslaře, kteří vjeli na příliš tenký led, ale o figuranty ve speciálních úborech, kteří do díry vysekané v ledu vlezli dobrovolně. Věděli totiž, že záchrana od kolegů, kteří se učili, jak tonoucího z vody zachránit, přijde téměř okamžitě. „První možnost je většinou házení speciálních pytlů, kterých se tonoucí chytí. Funguje to ale jen zhruba do patnácti metrů, málokdo dohodí dál," vysvětlil instruktor hasičů Alexandr Ficek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies