VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Internet versus veletrhy

Komentář - Slovy Thomase Fried­ mana je svět plochý a já s ním souhlasím. Navíc je to svět horký a přelidněný, jak říká název jeho poslední knihy.

12.1.2011
SDÍLEJ:

Internetová síť. Ilustrační obrázekFoto: Archiv

Jak vidí význam veletrhů cestovního ruchu

JIŘÍ KULIŠ

Jedním ze společných jmenovatelů zploštěnosti světa je globalizace v podobě světové internetové sítě. Nové komunikační prostředky jako „blackberry“ nebo iPhone nám umožňují komunikovat téměř odkudkoliv na světě. Google nám dokáže vyhledat a zprostředkovat přístup k téměř jakékoliv informaci. A to nemluvím o sociálních sítích, přes které komunikují miliony lidí od svého psacího stolu či z domácí pohovky, ani se nemusí znát a nemusí spolu mluvit tváří v tvář. Google spolehlivě vyhledá informace o všech myslitelných světových turistických atrakcích našeho plochého světa. Ale u těch, které nás skutečně zajímají, nám ani informace Googlu ani video na Youtube nebudou stačit.

Zde končí úloha internetu. Každý z nás se rád vydá na cestu kolem toho skutečného, kulatého světa. Každý z nás se rád projde po „Páté avenue“, Champs­Élysées, po Rudém náměstí či Ginze. Každý rád navštíví alespoň jednou za život Guggenheimovo muzeum v New Yorku, British National Museum v Londýně, Van Goghovo muzeum v Amsterdamu, Prado v Madridu, i když může uskutečnit virtuální prohlídku na internetu. Každý by rád absolvoval safari někde v Africe nebo surfoval na Havaji nebo na Bondi Beach v Sydney, a to daleko raději, než aby se díval na video.

V Japonsku dokonce nabízí jedna firma Japoncům cestujícím do zahraničí nákup dárků a suvenýrů přes internet. Japonec odjede do Paříže, ale nemusí si tam nic kupovat. Před cestou objedná dárky pro přátele a suvenýry pro sebe přes internet a dostane je dodány po návratu domů. Nemusí tedy mít plný kufr drahého značkového zboží a tahat do letadla objemné tašky z „free-shopů“ na letišti. Nevím, jak dalece je tato japonská firma úspěšná, ale mám pocit, že daný podnikatelský koncept by v Evropě neuspěl. Vždyť nakupování při cestách trošku patří k cestování, stejně tak jako trávení volného času na letištích v letištních „duty-free“.

Sdílet informace po internetu z pokoje je sice pohodlné, ale nic se nevyrovná skutečnému zážitku z turistické cesty. Alespoň pro mne je každá zahraniční cesta po tom našem kulatém světě zážitkem a obohacením.

Obdobně jako s cestováním je to i s veletrhy včetně veletrhů cestovního ruchu. Ty umožňují návštěvníkům během velmi krátké doby získat nejen informace, ale i poradenství, drobné suvenýry a také zážitky, které je naladí na další cestovatelské zážitky třeba někde na druhém konci světa. V neposlední řadě jsou veletrhy cestovního ruchu místem setkání profesionálů v oblasti cestovního ruchu. Jednou, dvakrát za rok je dobré se potkat tváří v tvář. Proto si veletrhy cestovního ruchu udržují svoji pozici nejen v Brně, ale i ve světě.

Autor je generálním ředitelem společnosti Veletrhy Brno

12.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchytné parkoviště v Bílovicích vznikne pravděpodobně na místě současných stavebnin (na snímku).
4 7

Záchytné parkoviště? V Bílovicích jsou pro

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku.
AKTUALIZOVÁNO
3

Nehody na D1: šest vybouraných vozidel a šest zraněných

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Jižní Morava /ROZHOVOR/ - Internetový fenomén Modrá velryba, který skrze sérii úkolů, jež mohou vést až k sebevraždám, ovlivňuje děti a teenagery, se objevil i v České republice. Tvrdí to policisté, konkrétní případy ale nechtějí zveřejnit. Medializace fenoménu, který mezi lidmi vyvolal velký ohlas, nebyl dobrý krok podle jihomoravské policejní koordinátorky prevence Zdeňky Procházkové. „Už je to moc nafouknuté. Podobná nebezpečí jsou na internetu pořád, jen se pokaždé jinak nazývají," tvrdí.

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Brno - V Brně je na 350 tisíc obyvatel. Za třicet let jich může být o 50 tisíc méně. Radní se rozhodli shromáždit data o obyvatelstvu, dopravě a dalších oblastech, aby pomocí nich vytvořili Strategii Brno 2050.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Jižní Morava - Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Pomohla mi odhodlanost, věří úspěšná žena

Brno - Ve svých osmatřiceti letech pracuje jako ředitelka největšího prodejce německé automobilky Mercedes Benz v Česku a na Slovensku Hošek Motor. Příběh Brňanky Andrey Ungerové si ve středu vyslechli hosté jedné z přednášek Ladies Business Week v Brně. Události, na které vystupují úspěšné ženy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies