VYBERTE SI REGION

Kabo? Bohužel nic pro mě

Komentář - Módní veletrhy Styl a Kabo se mi nehodnotí snadno. Poslední tři sezony jsem je nenavštívila. Už před lety mně připomínaly jen zlomek toho, čím bývaly v začátcích.

25.8.2010
SDÍLEJ:

Na brněnském výstavišti začal veletrh Styl a Kabo.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Jak vidí brněnské módní veletrhy
BEÁTA RAJSKÁ

Jsem silný zastánce klasických českých výrob (ať už šlo o produkci z našich pletařských závodů, vlnu ze Sukna Humpolec nebo krásné tylové krajky z Tylexu), a tak mě začaly deprimovat tamní expozice s materiálem tvořeným převážně náhražkou prvotní suroviny. Rozpoznám klasický skleněný korálek na výšivce borty a „slepý“ korálek pocházející z čínské umělotiny mi skutečně neimponuje.

Akce jako Styl a Kabo podávaly kdysi skvělou referenci o nových trendech a moderních technologiích. Ale dnes?Ovšem abych jen nekritizovala: Nejde pouze o chybu organizátorů. Díky tomu, že dnes internet informuje o všem, změnila se i komunikace výrobců přes veletrhy.

Pokud jde o srovnání veletrhů Styl a Kabo a obdobných zahraničních akcí, nejsem pravidelným návštěvníkem veletrhů a ani klasickým spotřebitelem těchto nabídek. Navštěvovala jsem především zahraniční textilní veletrhy a nabídka velkých komerčních firem – tím myslím odběry nad 100 metrů – je pro mě nezajímavá.

Dnes se situace obrátila. Různí dodavatelé z Evropy o mě sami projevují zájem. Dokážou nabídnout výrobu jakéhokoliv materiálu v mnou požadovaném množství nebo mi poslat jednou za čas manažera z firmy s nabídkou. Nedávno mně například tkali ve Francii krajky v šíři od 10 cm do 1 m, v nejmenším množství třeba 5 m. Takhle vypadá nabídka a tímto osobním a cíleným přístupem se dnes prosazuje většina seriózních dodavatelů. Tím ovšem nemyslím asijské trhy.

Jinak co se týká budoucnosti Stylu a Kabo, s vývojem internetové komunikace potřeba podobných prezentací klesá. Společnost, která zaplatí pronájem stánku, do budoucna zaplatí též individuální akci, kde bude mít možnost maximálně se klientům věnovat. Firmy určitě zvýší nabídky přes internet. Sama ho tolik nezbožňuji, ale beru na vědomí, že u mladých jde o nejrozšířenější způsob komunikace.

A budoucnost na pozadí hospodářské krize? V textilním průmyslu začala krize již dávno, totiž když jsme připustili příliv levného zboží z Asie. Nemám přitom vůbec nic proti vietnamským občanům a chválím jejich pracovitost, jinde než u nich si večer nekoupím čerstvé ovoce. Sama jsem však vychovávala své okolí, aby nekupovalo levný textil v pohraničí, protože se tak likviduje klasický textilní průmysl a i pracovní místa. Dopadlo to tak, levný textil a kožená galanterie jsou dnes všude. Nevkusné, nekvalitní zboží, navíc za ním vidím ještě levnou pracovní sílu a práci dětí. Spoustu věcí jsme si prostě zapříčinili sami.

Sama sázím na vrstvu lidí (a tím nemyslím jen nejbohatší sociální skupiny), kteří hledají kvalitu a jsou s to ocenit individuální přístup.

Autorka je módní návrhářka

25.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zbrojovce začala zimní pauza. Dobrý start jara nám dodá kyslík, myslí si Hyčka

Brno – Poslední trénink, po němž začalo hráčům třítýdenní volno. Fotbalisté brněnské Zbrojovky v pátek měli poslední sraz, na kterém společně ukončili volnější týdenní přípravu.

Snad budou na řadě jiní. Další koláče by mě zruinovaly, smál se oslavenec Němec

Brno – Ráno donesl do brněnské kabiny koláč jako zápisné. A večer hokejový útočník Vojtěch Němec oslavil narozeniny se spoluhráči domácím extraligovým vítězstvím 4:3 nad Hradcem Králové. „Jsem zase o rok starší a je super, že jsme po dlouhé době vyhráli, splnilo se mi přání," povídal jedenatřicetiletý centr Němec.

Na pláže Brněnské přehrady chtějí zakázat vstup psům. Kvůli stížnostem plavců

Brno /ANKETA/ – Břehy Brněnské přehrady každé léto lákají tisíce lidí k odpočinku. Aby je nerušili pobíhající psi, chce radnice Kníniček vstup zvířat omezit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies