VYBERTE SI REGION

Kdy jsou z malých velcí

Komentář - Složitá právní suchařina. Tak shrnula kolegyně dojem ze zprávy – jak jen to napsat „neprávnicky“ – o „odmítnutí ústavní stížnosti proti zrušení části územního plánu týkajícího se silnice R43 Nejvyšším správním soudem“.

17.9.2010
SDÍLEJ:

Vizualizace rychlostní silnice R43Foto: Archiv

Převyprávějme to tedy do řeči srozumitelnější: Ano, to, že je možné, aby malé skupinky ekologů a lokální iniciativy nespokojených občanů měly možnost skrze stížnosti a soudy zasahovat do stavebních řízení, kontrolovat je, a tím pádem i jejich „rozvoj“ zdržovat, to vše rozpaluje doběla různé mocné subjekty, které na budování rozsáhlých staveb mají zájem.

Není divu. Různé průmyslové lobby často tyjí ze státních peněz, o předražování dálnic a neprůhledném přidělování zakázek už toho bylo řečeno dost. Na zpracovávání veřejnosti si mohou najmout mazané PR agentury, disponující mezinárodními vazbami i širokou škálou otevřených a zákulisních kontaktů napříč politickým spektrem (v tomto ohledu se ODS i ČSSD výjimečně shodnou, chtějí budovat, i když ti první kvůli několika byznysmenům a ti druzí kvůli pracovním místům pro obyčejné lidi). Nejsou příliš zvyklé se na cestě zdržovat.

Otázka je, jak dlouho tento stav v legislativě, kdy pomocí soudů mohou být na chvíli z malých velcí, trvat. V době začínajícího štvaní proti všem možným „nepřizpůsobivým“ , „problémovým“ a menšinovým skupinám asi ne moc dlouho.

Autor: Pavel Pečínka

17.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies