VYBERTE SI REGION

Krize pomohla. Na chvíli

Komentář - I když jedni pracují převážně v zimě a druzí hlavně v letní sezoně, jsou na tom podobně. Úspěchy majitelů kempů i lyžařských svahů jsou kromě jejich vlastních schopností závislé i na dvou vnějších aspektech: na tom, jaké bude počasí, a na tom, jak hluboko mají zákazníci do kapsy.

8.7.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Iva Höflerová

Jak lyžaři, tak plážoví povaleči si bez přízně počasí svých radovánek neužijí. Přesto je tu jeden naprosto opačný dlouhodobý trend: zatímco lidí na bílých svazích každoročně přibývá (ať je sněhu dost, či méně), kempy jsou čím dál prázdnější. Jihomoravští kempaři tak musejí hledat nové zákazníky a nabízet služby, které by jinak nenabízeli.

Na rozdíl od jiných oborů jim však pomáhá i ekonomická recese posledních měsíců. Právě díky ní volí spousta Čechů raději levnější dovolenou doma u přehrady v kempu než zájezd do Středomoří. Letos se dokonce očekává nejmenší nájezd Čechů na chorvatské pobřeží v třetím tisíciletí.

A právě kempy by na tom mohly vydělat. Protože karavany Nizozemců, Dánů a Němců už je plnit nebudou. Tím spíš, že si tito zahraniční klienti budou už brzy kupovat v Česku nemovitosti, v nichž jim bude určitě líp než pod stanem nebo v obytném přívěsu.

Krize kempařům pomohla, ale jen dočasně. Mají dvě možnosti, jak přežít: nabízet víc služeb zároveň nebo výrazně zvýšit komfort pobytu.

Autor: Tomáš Herman

8.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies