Protože o ty tu jde hlavně, přestože někdejší referendum proběhlo jen v Brně (a přesto výsledky jednoznačně ukázaly, že Brňané jsou proti odsunu). Nechat nádraží na současném místě nejde a nové se mnoha lidem nelíbí.
I projekt městské rychlodráhy je jakýmsi hybridem mezi oběma variantami. Nic ideálního.Řešení je přesto poměrně jednoduché: nechat nádraží obě. Pro rychlé mezinárodní soupravy udělat nádraží jižní, v odsunuté poloze, které bude ovšem menší, než je plánované . Nemusí mít honosnou halu, stačí malá, čistá a moderní. A pro integrovanou dopravu, regionální spěšné vlaky či rychlíky zanechat nádraží v centru.
Proč? Když cestují lidé vlakem z Brna čtvrt hodiny, nemusí ztratit dalších deset minut tím, že budou jezdit městskou dopravou dál na jih. Ale když cestuje někdo tři hodiny z Prahy, už na té desetiminutovce nezáleží.
Nebo je i tahle varianta pro brněnské radní a zastupitele tak velkým strašákem? Ale proč? Tomu, že by to bylo ještě dražší než celý odsun, nevěřím.