VYBERTE SI REGION

Prospíváme regionu i státu

Komentář - Mistrovství světa se na Masarykově okruhu v Brně koná celkově poosmé. Jde o druhé nejvýznamnější mistrovství světa motocyklů po soutěži MotoGP.

10.7.2010
SDÍLEJ:

Kvalifikační závod superbiků na brněnském okruhu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Jak vidí závody superbiků
IVANA ULMANOVÁ

Každé mistrovství světa, které se koná na Masarykově okruhu, prospívá nejenom městu, kraji, ale celé České republice. V první řadě je to dobrá propagace všech tří subjektů, propagace po celém světě.

Pokud jde o propagaci v zahraničí, ta se odehrává díky samotnému seriálu, který se koná na mnoha okruzích téměř všech kontinentů, stejně tak díky televizním přenosům, které sledují miliony diváků, a dalším podpůrným akcím.

Zde mám na mysli především veletrhy, akce předprodejců, rozsáhlou inzerci apod.

Dále je to nezanedbatelný přínos finanční. Směle můžeme říct, že celý region z této akce těží – jak velcí hoteliéři, tak obchody, restaurace, kempy, prospěch z ní mají i drobní živnostníci, velké letecké společnosti, provozovatelé dálnic výběrem mýtného aj. Konání akce také přináší nemalý příjem do státní pokladny.

Letošní ročník se podle mého názoru žádnými specifiky neliší od těch předešlých. Technické a sportovní parametry jsou stanoveny řády Mezinárodní motocyklové asociace (FIM).

Při organizaci a v průběhu samotné soutěže se letos žádné problémy nevyskytly. Seriál se chystá téměř s ročním předstihem. Na konci prosince 2009 oznámil partner společnosti Infront, která je majitelem seriálu, že odstupuje od spolupráce, takže jeho roli musel převzít Automotodrom Brno. Na seriál, jeho průběh či parametry to však žádný vliv nemá.

Pokud jde o spokojenost a názory návštěvníků, divák hodnotí především cenu vstupného. Ta není závratná, takže nemám informace o nespokojenosti. Dále je ze strany diváků hodnocena doprava, ani zde nezaznamenáváme stížnosti. Tak tomu ovšem je díky pokračující dobré spolupráci s Policií České republiky. Dále příchozí hodnotí občerstvení, v tomto případě se někdy dozvídáme o vyšších cenách. Bohužel nikdo si neuvědomuje, že vstupní náklady na pořízení příslušenství a zařízení stánku jsou poměrně vysoké. Snažíme se s firmou zajišťující občerstvení spolupracovat a služby stále zlepšovat. Nespokojeni však návštěvníci bývají, pokud vím, s cenami za ubytování ve zdejších hotelech.

Na závody superbiků přijíždí nemnoho cizinců. Zejména Němci, Italové, Slováci a Poláci, hlavně ale se tu objevují domácí fanoušci z celé republiky. Za tři dny jich přivítá na okruh přibližně asi osmdesát tisíc.

Je ovšem možné, že v letošním roce bude návštěvnost ovlivněna státními svátky z počátku týdne a také horkým počasím, které pochopitelně svádí strávit tento čas raději u vody, nikoliv na závodišti.

10.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies