VYBERTE SI REGION

Víc vstřícnosti k pořadateli

Komentář - Původní Masarykův okruh vznikl roku 1930 během rekordních čtyř měsíců, takže první závod tam mohl odstartovat v neděli 28. září.

5.10.2010
SDÍLEJ:

Předválečný Masarykův okruh měřil devětadvacet kilometrůFoto: Archiv Technického muzea v Brně

Jak vidí význam Masarykova okruhu
AMOS KREJČÍ

Skupina nadšenců, žurnalistů a závodníků, mezi nimiž nechyběla legendární Eliška Junková, se zabývala myšlenkou vybudování závodního okruhu už od sklonku dvacátých let. Inspirací jim byl německý Nürburgring, snad také proto délka původního Masarykova okruhu dosahovala téměř třiceti kilometrů.

Postupem let procházel přírodní brněnský okruh řadou úprav, až se nakonec jeho poslední podoba ustálila na délce deseti kilometrů.

V té době už Brno figurovalo v kalendáři mistrovství světa silničních motocyklů a získalo dobré renomé. Nárůst rychlostí závodních strojů a z toho vyplývajících bezpečnostních požadavků však vedl k poznání, že životnost starého okruhu je u konce. Proto se zrodil projekt speciální závodní dráhy – automotodromu, schopné hostit nejrůznější stupně motocyklových a automobilových závodů. Nový Masarykův okruh v délce 5,4 km zahájil provoz v roce 1987.

Poslání projektu se však neomezovalo pouze na pořádání motoristických závodů. Areál v lokalitě Kývalka slouží i jiným sportovním a společenským aktivitám, mimo jiné také příměstské rekreaci.

Význam pro Brno a pro jižní Moravu je nesporný, což platí z ekonomického i společenského hlediska. Je známa řada případů, kdy spousta lidí v zahraničí ví o Brně právě díky tomu, že sledují motoristický sport a tím pádem jim brněnský Masarykův okruh nemůže uniknout. Zejména při motocyklové Velké ceně profitují z návštěvníků hotely, restaurace, benzinové stanice i privátní poskytovatelé ubytovacích služeb. Mluvit by se dalo samozřejmě i o dalších formách ekonomického přínosu, významná je i propagační stránka. Vlajkovou lodí okruhu je mistrovství světa silničních motocyklů, Brno patří k jeho nejpravidelnějším pořadatelům. Diváckými taháky jsou také závody mistrovství světa motocyklových superbiků, o světové body bojují v Brně piloti cestovních a Grand Tourismo vozů.

Myslím, že Brno si význam okruhu pro zviditelnění svoje i kraje vcelku jasně uvědomuje. Město i kraj přispívá na tzv. zápisné do kalendáře mistrovství světa motocyklů, jehož výše však letí od roku k roku závratně nahoru. Avšak to, co pro řadu vyspělých států není nic neschůdného, v případě provozovatelů Masarykova okruhu začíná vyvstávat jako problém. Nejde jen o výplaty zaměstnancům, na ty si Masarykův okruh vydělá díky různým klientským akcím, na hranici možností balancují zmíněné výdaje.

Význam prestiže okruhu nejenom pro Jihomoravský kraj, ale i pro celou republiku by si měla uvědomit nejvyšší vládní místa. Podpora ze strany státu je u zahraničních Velkých cen zcela samozřejmá. Asi tam mají dobře spočítané, že vstřícnost vůči pořadateli se vyplácí.

Autor je sportovní publicista

5.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Knihkupectví Ryšavý v centru města končí. Může za to vysoký nájem

Brno – Po čtvrt století mizí z brněnského náměstí Svobody poslední rodinné knihkupectví v centru města – knihkupectví Ryšavý. Podle majitele za to může vysoký nájem. Lidé v budově naposled nakoupí knihy o Štědrém dni.

Nové kanceláře pro tisíc lidí otevřeli ve Slatině. Investor už plánuje další

Brno – Další kancelářský komplex se otevřel ve čtvrtek firmám i živnostníkům v Brně. Zájemci jej najdou v městské části Slatina kousek od brněnského letiště. Nové kanceláře ve městě rostou díky nízkým nájmům.

AKTUALIZOVÁNO

Zbrojovka po podzimu pouští Lacka či Vávru, přichází rychlonohý Nigerijec

Brno – Nechtějí navázat na bídný podzim. Nejvyšší představitelé brněnské Zbrojovky po skončení podzimní části první fotbalové ligy intenzivně pracují na obměně kádru. V pátek se čtveřice stávajících hráčů dozvěděla, že s nimi klub už dál nepočítá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies