VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Víc vstřícnosti k pořadateli

Komentář - Původní Masarykův okruh vznikl roku 1930 během rekordních čtyř měsíců, takže první závod tam mohl odstartovat v neděli 28. září.

5.10.2010
SDÍLEJ:

Předválečný Masarykův okruh měřil devětadvacet kilometrůFoto: Archiv Technického muzea v Brně

Jak vidí význam Masarykova okruhu
AMOS KREJČÍ

Skupina nadšenců, žurnalistů a závodníků, mezi nimiž nechyběla legendární Eliška Junková, se zabývala myšlenkou vybudování závodního okruhu už od sklonku dvacátých let. Inspirací jim byl německý Nürburgring, snad také proto délka původního Masarykova okruhu dosahovala téměř třiceti kilometrů.

Postupem let procházel přírodní brněnský okruh řadou úprav, až se nakonec jeho poslední podoba ustálila na délce deseti kilometrů.

V té době už Brno figurovalo v kalendáři mistrovství světa silničních motocyklů a získalo dobré renomé. Nárůst rychlostí závodních strojů a z toho vyplývajících bezpečnostních požadavků však vedl k poznání, že životnost starého okruhu je u konce. Proto se zrodil projekt speciální závodní dráhy – automotodromu, schopné hostit nejrůznější stupně motocyklových a automobilových závodů. Nový Masarykův okruh v délce 5,4 km zahájil provoz v roce 1987.

Poslání projektu se však neomezovalo pouze na pořádání motoristických závodů. Areál v lokalitě Kývalka slouží i jiným sportovním a společenským aktivitám, mimo jiné také příměstské rekreaci.

Význam pro Brno a pro jižní Moravu je nesporný, což platí z ekonomického i společenského hlediska. Je známa řada případů, kdy spousta lidí v zahraničí ví o Brně právě díky tomu, že sledují motoristický sport a tím pádem jim brněnský Masarykův okruh nemůže uniknout. Zejména při motocyklové Velké ceně profitují z návštěvníků hotely, restaurace, benzinové stanice i privátní poskytovatelé ubytovacích služeb. Mluvit by se dalo samozřejmě i o dalších formách ekonomického přínosu, významná je i propagační stránka. Vlajkovou lodí okruhu je mistrovství světa silničních motocyklů, Brno patří k jeho nejpravidelnějším pořadatelům. Diváckými taháky jsou také závody mistrovství světa motocyklových superbiků, o světové body bojují v Brně piloti cestovních a Grand Tourismo vozů.

Myslím, že Brno si význam okruhu pro zviditelnění svoje i kraje vcelku jasně uvědomuje. Město i kraj přispívá na tzv. zápisné do kalendáře mistrovství světa motocyklů, jehož výše však letí od roku k roku závratně nahoru. Avšak to, co pro řadu vyspělých států není nic neschůdného, v případě provozovatelů Masarykova okruhu začíná vyvstávat jako problém. Nejde jen o výplaty zaměstnancům, na ty si Masarykův okruh vydělá díky různým klientským akcím, na hranici možností balancují zmíněné výdaje.

Význam prestiže okruhu nejenom pro Jihomoravský kraj, ale i pro celou republiku by si měla uvědomit nejvyšší vládní místa. Podpora ze strany státu je u zahraničních Velkých cen zcela samozřejmá. Asi tam mají dobře spočítané, že vstřícnost vůči pořadateli se vyplácí.

Autor je sportovní publicista

5.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Císařský řez? Na jižní Moravě se tak narodí každé páté dítě. Ženy se bojí porodu

BMW řady 7.
AUTOMIX.CZ / AKTUALIZOVÁNO
10

10 dostupných aut, ve kterých budete vypadat bohatší, než ve skutečnosti jste

Rok registru: smlouvy pod drobnohledem, úřady jich odkryly tisíce

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Nejvíc peněz od kraje dostává charita, od Brna technické sítě. Registr smluv odkryl firmy, které získávají veřejné zakázky. 

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Na D1 u Domašova hořelo auto. Dálnice byla ve směru na Prahu neprůjezdná

Domašov - Požár osobního auta zastavil ve čtvrtek před desátou dopoledne provoz na dálnici D1 na 169. kilometru ve směru na Prahu. K hořícímu autu u Domašova na Brněnsku vyrazily tři jednotky hasičů.

Jablonský ze soustředění: Posily zacelily díry v sestavě, ale musíme se sehrát

Kaprun, Brno – Soustředění v rakouském Kaprunu absolvují fotbalisté brněnské Zbrojovky už popáté v řadě. Premiérově letní dril v třítisícové obci na severním okraji Vysokých Taur zažívá v dresu Brňanů i třicetiletý obránce Tomáš Jablonský, který na jih Moravy přestoupil letos v lednu z pražské Slavie. „S novými kluky se pořád sehráváme,“ vysvětluje bývalý hráč Jablonce či bratislavského Slovanu.

Strážníci vybrali na pokutách přes deset milionů. Nejvíc za parkování v centru

Jižní Morava /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Za stěračem černého mercedesu se ve větru třepotá malý bílý lístek. V ulici ale nejde o jediné auto vyzdobené takzvanou parkovačkou. Za letošek už ji na svém autě na jižní Moravě našlo několik tisíc řidičů. Strážníci v okresních městech a v Brně totiž za prvních šest měsíců letošního roku rozdali už přes třicet tisíc pokut.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení