VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Víc vstřícnosti k pořadateli

Komentář - Původní Masarykův okruh vznikl roku 1930 během rekordních čtyř měsíců, takže první závod tam mohl odstartovat v neděli 28. září.

5.10.2010
SDÍLEJ:

Předválečný Masarykův okruh měřil devětadvacet kilometrůFoto: Archiv Technického muzea v Brně

Jak vidí význam Masarykova okruhu
AMOS KREJČÍ

Skupina nadšenců, žurnalistů a závodníků, mezi nimiž nechyběla legendární Eliška Junková, se zabývala myšlenkou vybudování závodního okruhu už od sklonku dvacátých let. Inspirací jim byl německý Nürburgring, snad také proto délka původního Masarykova okruhu dosahovala téměř třiceti kilometrů.

Postupem let procházel přírodní brněnský okruh řadou úprav, až se nakonec jeho poslední podoba ustálila na délce deseti kilometrů.

V té době už Brno figurovalo v kalendáři mistrovství světa silničních motocyklů a získalo dobré renomé. Nárůst rychlostí závodních strojů a z toho vyplývajících bezpečnostních požadavků však vedl k poznání, že životnost starého okruhu je u konce. Proto se zrodil projekt speciální závodní dráhy – automotodromu, schopné hostit nejrůznější stupně motocyklových a automobilových závodů. Nový Masarykův okruh v délce 5,4 km zahájil provoz v roce 1987.

Poslání projektu se však neomezovalo pouze na pořádání motoristických závodů. Areál v lokalitě Kývalka slouží i jiným sportovním a společenským aktivitám, mimo jiné také příměstské rekreaci.

Význam pro Brno a pro jižní Moravu je nesporný, což platí z ekonomického i společenského hlediska. Je známa řada případů, kdy spousta lidí v zahraničí ví o Brně právě díky tomu, že sledují motoristický sport a tím pádem jim brněnský Masarykův okruh nemůže uniknout. Zejména při motocyklové Velké ceně profitují z návštěvníků hotely, restaurace, benzinové stanice i privátní poskytovatelé ubytovacích služeb. Mluvit by se dalo samozřejmě i o dalších formách ekonomického přínosu, významná je i propagační stránka. Vlajkovou lodí okruhu je mistrovství světa silničních motocyklů, Brno patří k jeho nejpravidelnějším pořadatelům. Diváckými taháky jsou také závody mistrovství světa motocyklových superbiků, o světové body bojují v Brně piloti cestovních a Grand Tourismo vozů.

Myslím, že Brno si význam okruhu pro zviditelnění svoje i kraje vcelku jasně uvědomuje. Město i kraj přispívá na tzv. zápisné do kalendáře mistrovství světa motocyklů, jehož výše však letí od roku k roku závratně nahoru. Avšak to, co pro řadu vyspělých států není nic neschůdného, v případě provozovatelů Masarykova okruhu začíná vyvstávat jako problém. Nejde jen o výplaty zaměstnancům, na ty si Masarykův okruh vydělá díky různým klientským akcím, na hranici možností balancují zmíněné výdaje.

Význam prestiže okruhu nejenom pro Jihomoravský kraj, ale i pro celou republiku by si měla uvědomit nejvyšší vládní místa. Podpora ze strany státu je u zahraničních Velkých cen zcela samozřejmá. Asi tam mají dobře spočítané, že vstřícnost vůči pořadateli se vyplácí.

Autor je sportovní publicista

5.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies