VYBERTE SI REGION

Zem neomezených možností

Komentář - Napadlo vás někdy uvažovat o ČR jako o zemi neomezených možností? Přesvědčte se, že tomu tak je. V březnu 2008 upozornil server EuroOnline na praktiky firmy EdBusy.

13.7.2010
SDÍLEJ:

Spisy k případu zabírají jednu místnost soudu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Tehdy již onu firmu poskytující zařízení neskutečných úvěrů na systému pyramidových her vykázaly z Maďarska a začala ji prověřovat Česká národní banka. Po majitelích vyhlásila policie v srpnu 2008 pátrání, v prosinci je začala stíhat pro podvod a v lednu 2009 se majitelé Žouželka s Přibylem sami přihlásili policii. V pondělí, rok a půl poté, stanuli před brněnským krajským soudem. V mezidobí média reportovala: Dealeři EdBusy vybrali od čtyř tisíc klientů zálohy, celkem 228 milionů (leden 2009), které firmě zaplatili tisíce klientů, převážně z Brněnska. Ale i ze slovenského a českého blízkého zahraničí.

Nyní reportují o 10 tisících podvedených a 532 zpronevěřených milionech. Tři tisíce korun zaplatí žadatel za vstup do klubu EdBusy. Dovolte mi v komentáři neobvykle úpornou citaci z webstránek diskutované firmy, přesněji z oddílu označeného jako „pravda“ (dodnes funkční, přesvědčte se, cituji včetně pravopisných chyb http://www.edbusy.euweb.cz/pravda.php): „Peníze, jako nástroj uspokojení potřeb používá každý. Práci, jako nástroj na vydělávání peněz používá také každý. Bohužel práce je jediný zdroj příjmu.

Dělá každý, co ho baví, na co má talent za dobré peníze? Realita ovšem vypadá takto: práce mě nebaví; pracujeme neúměrně dlouho; výplata na naše potřeby nestačí. Proč to všechno podstupujeme? Zase peníze. Živíme rodiny, vychováváme děti. Když peníze nestačí, půjčíme si. A máme problém!

Platíme víc, než je skutečná hodnota věcí. Většinou už není cesty zpět, je pozdě. To je smyslem většiny reklam. Stáváme se závislí a pracujeme kvůli splátkám. Peníze vyhrály, sloužíme jim. Každý si myslí, že to zvládne sám vyřešit. Výsledek: Celý život tvrdě pracujeme, nemáme čas prožít vlastní život. Nakonec skončíme, jako chudí a nemocní důchodci. Statistika uvádí, že 95% z nás dopadne takto. To je jistota.“

To je přece přesvědčivé a nedivme se, že lidé šli v desetitisících do toho. To je přece přesvědčení naší doby. Koneckonců, obvinění před soudem vypověděli, že žádnou škodu nezpůsobili, a tak se nemohli ani dopustit podvodu. Protože, když jim zhruba před rokem policie obstavila účty a zabavila počítače, teprve dobíhaly první smlouvy s klienty. Jinak by přece smlouvy dodrželi. Inu, auto jednoho dealera firmy záhadně shořelo před rokem ve
Zbýšově, byt jiného v Babicích. A firma EdBusy dokonce oznámila, že bude za ztráty Česko žalovat v arbitráži a požadovat odškodné 1,7 miliard korun.

Jak to bude dál, je již v režii soudu. Nezapomeňme však. EdBusy je zkratkou anglického názvu firmy, který by česky zněl asi jako „vzdělávací systém v obchodě“. Neopomeňme se tudíž během soudního procesu vyškolit. Školení je pro veřejnost zdarma a bude trvat nejméně několik let.

ROMAN KRIŠTOF

13.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies