Některá označení totiž vypadají, že si je výrobce vymyslel. Nepomáhá tomu ani fakt, že už zavedené značky nahrazují a doplňují další, které je v podstatě kopírují. Na jižní Moravě tak už poměrně známou Zlatou chuť doplnila ministerská certifikace Regionální potravina. Pro jistotu ti nejúspěšnější dostanou značky obě.
Potravinářské soutěže mají přispívat k propagaci regionálních výrobců. K tomu je ale potřeba, aby samotná značka měla své jméno a váhu mezi lidmi. Někteří jihomoravští producenti tvrdí, že se jim účast v soutěži o nejlepší výrobky kraje vyplatila a vzrostl jim počet zákazníků. Na druhou stranu se loni do klání přihlásilo jen velmi málo firem.
Otázkou je proč. Zdá se i výrobcům, že soutěží je příliš mnoho? Nebo snad nevěří, že jim získaný certifikát přitáhne zákazníky? Těžko říct, většina lidí se dívá spíš po ceně a osvědčených výrobcích. Občas ale každý vyzkouší něco nového a značka na obalu může přitáhnout pozornost. Dobře zorganizované soutěže a certifikace smysl mají. Jen je třeba o tom ještě nějakou dobu všechny přesvědčovat.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditZnačka důvěry
Ilustrační foto
|
Foto: DENÍK/ Ivan Babej