VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik: letos téměř 900 nehod

Brno - Počet nehod vozů hromadné dopravy v Brně oproti loňsku vzrostl o více než deset procent. Za opravy zaplatí dopravní podnik kolem devíti milionů.

7.12.2009 13
SDÍLEJ:

Srážka tramvají ve Vídeňské ulici.Foto: Drážní inspekce

Téměř osmdesát nehod, víc než desítka zraněných lidí a škoda přesahující milion korun. Taková je listopadová bilance nehod tramvají a trolejbusů v Brně. Drážní inspekce přitom každoročně vyšetřuje několik stovek nehod, které se týkají vozů brněnského dopravního podniku. „Letos jsme jich zatím zaznamenali přes šest set. Ale řešíme pouze havárie tramvají a trolejbusů,“ upozornil mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera.

Pokud se k těmto nehodám přičtou také havárie autobusů brněnské hromadné dopravy, je výsledné číslo zhruba o třetinu vyšší. „Až do konce listopadu jsme zaregistrovali téměř devět set nehod, škoda na našich vozech je okolo devíti milionů korun. Loni jsme za stejné období zaznamenali asi o sedmdesát havárií méně,“ řekla mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Pohanová.

Málo vážných nehod

Podle ní jsou čísla tak vysoká proto, že dopravní podnik eviduje i drobné nehody. „Jsou tam započítané i havárie, při kterých je třeba jenom ohnuté zrcátko. Takových lehkých nehod je přitom většina,“ podotkla Pohanová.

Minulý měsíc byl přitom poměrně bohatý i na vážnější nehody, největší z nich zablokovala desátého listopadu na několik desítek minut provoz tramvají ve Vídeňské ulici. Tramvaj číslo dvě tam narazila do vozu linky číslo šest, který stál v zastávce Nemocnice Milosrdných bratří.

„Na místě jsme ošetřovali čtyři zraněné. Řidiče a tři cestující. Všichni měli lehká až středně těžká zranění,“ řekl mluvčí jihomoravských záchranářů Radek Turin. Později se v brněnské fakultní nemocnici přihlásili další dva cestující, kteří se při nehodě poranili.

Přestože při havárii vznikla zhruba milionová škoda, vyšetřovatelé stále ještě nevědí, co přesně ji zavinilo. „Jsou dvě možnosti. Buď šlo o chybu řidiče, nebo je na vině nějaká závada na tramvaji. Vše je potřeba důkladně prověřit,“ sdělil Kučera.
Drážní inspekce přitom neřeší přesné příčiny nehod. „Zjišťujeme pouze, jestli je odpovědnost na straně dopravního podniku, nebo zda můžou za havárii takzvané vnější vlivy. To může být například nepozornost chodce nebo třeba i strom, který spadl na trať,“ poznamenal Kučera.

I když pak Drážní inspekce přijde na to, že za nehodu může řidič, jeho postih už neřeší. „To už je na dopravním podniku či na policii,“ prohlásil Kučera.

Bodování řidičů

Policisté nerozlišují nehody automobilů a havárie, které se týkají třeba tramvají. „Vozy dopravního podniku jsou pro nás běžné dopravní prostředky. Proto používáme také stejné vyšetřovací postupy a ani tresty se neliší. Vycházíme přitom ze zákona o provozu na pozemních komunikacích,“ řekl mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb.

Když nehodu zaviní řidič dopravního podniku, musí počítat s postihem od svého zaměstnavatele. „Pokud třeba přijde o řidičské oprávnění, je jasné, že u nás nemůže dál řídit. Každá nehoda je však jedinečná, a proto jsou různé i postihy,“ poznamenala Pohanová.

Brněnský dopravní podnik má vlastní systém, jak pracovat s řidiči, kteří zavinili havárii. „Nehody jsou ohodnocené určitými body. Ty, které zaviní náš řidič, mají víc bodů, ostatní méně. Pokud řidič dosáhne určitého počtu bodů, čeká ho psychologické vyšetření,“ popsala systém Pohanová.

Řidiči dopravního podniku podle statistik mohou jen za malou část nehod. „Loni jsme třeba měli téměř pět set havárií tramvají, naši řidiči přitom zavinili jen necelou pětinu,“ upozornila Pohanová.

Autor: Jan Němec

7.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Poštu v Komárově přepadl ozbrojený muž. Odnesl si desítky tisíc korun

Dvacátý ročník Mezinárodního policejního mistrovství v jezdectví se konal v brněnské Panské Líše. Nechyběl ani doprovodný program s policejními ukázkami.
39

Koně bojovali s ohněm, vodou i davem. Na policejním mistrovství

Sklo v asfaltu podle vědců z Brna zpevní cesty. Výzkum zajímá silničáře

Jižní Morava – Zatímco řidiči se sklu na silnici vyhýbají jako čert kříži, pro brněnské vědce je sklo v asfaltu zajímavou možností, jak zlepšit kvalitu českých silnic. Podle zjištění Brněnského deníku Rovnost odborníci z brněnského Vysokého učení technického s těmito materiály experimentují.

AKTUALIZOVÁNO

Hollan jako Hitler. Aktivisté vyvěsili na maketu Německého domu fotku náměstka

Brno /FOTOGALERIE/ – Velká fotografie brněnského náměstka primátora Matěje Hollana (Žít Brno) se v sobotu dopoledne objevila na instalaci na Moravském náměstí, která je centrem festivalu Meeting Brno. Plakát vyvěsili aktivisté z hnutí Slušní lidé. Na videu, které publikovali na sociální síti, označili Hollana za neonacistu.

Už mi není dvacet, abych lítal po republice, říká navrátilec Svoboda

Brno /ANKETA/ – Vytáhl se na západě Čech, a tak ho Kometa neváhala stáhnout z hostování zpět. Hokejový útočník Tomáš Svoboda nyní vstřebává dávky v letní přípravě brněnského týmu a chce si vybojovat stálé místo v sestavě. „Příjemný návrat. Každý, kdo mě zná, ví, že to tady mám rád," pousmál se třicetiletý křídelní forvard.

Můj soused zabiják: lidé z Bystrce Kajínka většinou vítají, cítí se i bezpečněji

Brno - Odsouzený a omilostněný dvojnásobný vrah Jiří Kajínek bydlí v brněnské Bystrci. Sousedům většinou nevadí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies