VYBERTE SI REGION

Havárie parovodu na Kolišti způsobila dopravní zácpy

Brno /FOTOGALERIE, AKTUALIZOVÁNO/ - Kolony aut jedoucích krokem, tramvaje seřazené do jednoho pásu téměř od zastávky k zastávce. To čeká od středečního dne ještě minimálně další dva týdny Brňany, kteří pojedou přes centrum města přes křižovatku ulic Koliště a Cejl.

18.11.2009
SDÍLEJ:

Na křižovatce Cejlu a Koliště prasklo parovodní potrubí.Foto: DENÍK/Attila Racek

Havárie kolektoru s parovodem totiž ve středu dopoledne způsobila propad vozovky a dopravní zácpu a opravy zaberou ještě aspoň čtrnáct dní.

Dělníci se při opravách pořádně zapotí. Troubící a nadávající řidiči všude kolem jim práci nezlehčí. Silnice se totiž propadla na jedné z nejfrekventovanějších ulic v Brně.

A právě provoz na ní částečně způsobil současný problém. „Poklesly vrchní kryty sedmdesát let starého kolektoru a to mělo dopad i na silnici nad ním. Není se čemu divit, když ho ve třicátých letech stavěli, nad ním byla doslova zelená louka. Nikdo tenkrát nepočítal, že tam bude rušná křižovatka,“ řekl generální ředitel Tepláren Brno Alexej Nováček.

Podle něj způsobilo havárii nadměrné zatížení kolektoru, se kterým se nepočítalo. „Kromě aut a tramvají působila na kolektor ještě slaná voda, která se tam vsákla vždy po solení silnice. A to dlouhodobě bohužel kolektor nevydržel,“ řekl Nováček. Lidé se však podle něj nemusí bát, že by je havárie odřízla od tepla. „Vnitřek kolektoru i parovodu je naprosto v pořádku, poškození se ho nijak nedotklo,“ ujistil Nováček.

Opravu silnice musí zařídit teplárny, i když je ve správě Brněnských komunikací. „Lidé se rozčilují na nás a myslí si, že je to naše vina. Jen těžko se jim dá vysvětlit, že za to nemůžeme a není v naší kompetenci to spravovat,“ uvedl si správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula. Opravy skončí nejdříve za čtrnáct dnů. „Klidně to ale můžou být i tři týdny, a to je vzhledem k vytíženosti téhle části města dost děsivá představa. Musíme se ale nejspíš připravit na nejhorší, totiž na kompletní zácpu,“ dodal Nekula.

To ovšem Brňany nijak netěší. „Tři týdny? To je jak noční můra. Teď abych to každý den nějak složitě objížděl nebo vstával o hodinu dřív,“ povzdechl si například Martin Dvořáček.

Ředitel tepláren Nováček ale slibuje, že v budoucnu už se podobné případy stávat nebudou. Teplárny totiž plánují v příštích deseti letech kompletně změnit vytápění v historickém jádru města z parovodů na horkovody. „Nejenže díky výměně snížíme aspoň na polovinu tepelné ztráty, které teď horká pára způsobuje, ale hlavně ulehčíme a zjednodušíme opravy kolektorů. Dostaneme se k nim totiž jednoduše pod zemí, takže cokoliv se stane, lidí na povrchu se to nedotkne,“ slíbil Nováček. Havárie na Kolišti se tak už nemá opakovat.

Autor: Markéta Forró

Místo události:
18.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies