VYBERTE SI REGION

Havárie parovodu na Kolišti způsobila dopravní zácpy

Brno /FOTOGALERIE, AKTUALIZOVÁNO/ - Kolony aut jedoucích krokem, tramvaje seřazené do jednoho pásu téměř od zastávky k zastávce. To čeká od středečního dne ještě minimálně další dva týdny Brňany, kteří pojedou přes centrum města přes křižovatku ulic Koliště a Cejl.

18.11.2009
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Na křižovatce Cejlu a Koliště prasklo parovodní potrubí.

Na křižovatce Cejlu a Koliště prasklo parovodní potrubí.Foto: DENÍK/Attila Racek

Havárie kolektoru s parovodem totiž ve středu dopoledne způsobila propad vozovky a dopravní zácpu a opravy zaberou ještě aspoň čtrnáct dní.

Dělníci se při opravách pořádně zapotí. Troubící a nadávající řidiči všude kolem jim práci nezlehčí. Silnice se totiž propadla na jedné z nejfrekventovanějších ulic v Brně.

A právě provoz na ní částečně způsobil současný problém. „Poklesly vrchní kryty sedmdesát let starého kolektoru a to mělo dopad i na silnici nad ním. Není se čemu divit, když ho ve třicátých letech stavěli, nad ním byla doslova zelená louka. Nikdo tenkrát nepočítal, že tam bude rušná křižovatka,“ řekl generální ředitel Tepláren Brno Alexej Nováček.

Podle něj způsobilo havárii nadměrné zatížení kolektoru, se kterým se nepočítalo. „Kromě aut a tramvají působila na kolektor ještě slaná voda, která se tam vsákla vždy po solení silnice. A to dlouhodobě bohužel kolektor nevydržel,“ řekl Nováček. Lidé se však podle něj nemusí bát, že by je havárie odřízla od tepla. „Vnitřek kolektoru i parovodu je naprosto v pořádku, poškození se ho nijak nedotklo,“ ujistil Nováček.

Opravu silnice musí zařídit teplárny, i když je ve správě Brněnských komunikací. „Lidé se rozčilují na nás a myslí si, že je to naše vina. Jen těžko se jim dá vysvětlit, že za to nemůžeme a není v naší kompetenci to spravovat,“ uvedl si správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula. Opravy skončí nejdříve za čtrnáct dnů. „Klidně to ale můžou být i tři týdny, a to je vzhledem k vytíženosti téhle části města dost děsivá představa. Musíme se ale nejspíš připravit na nejhorší, totiž na kompletní zácpu,“ dodal Nekula.

To ovšem Brňany nijak netěší. „Tři týdny? To je jak noční můra. Teď abych to každý den nějak složitě objížděl nebo vstával o hodinu dřív,“ povzdechl si například Martin Dvořáček.

Ředitel tepláren Nováček ale slibuje, že v budoucnu už se podobné případy stávat nebudou. Teplárny totiž plánují v příštích deseti letech kompletně změnit vytápění v historickém jádru města z parovodů na horkovody. „Nejenže díky výměně snížíme aspoň na polovinu tepelné ztráty, které teď horká pára způsobuje, ale hlavně ulehčíme a zjednodušíme opravy kolektorů. Dostaneme se k nim totiž jednoduše pod zemí, takže cokoliv se stane, lidí na povrchu se to nedotkne,“ slíbil Nováček. Havárie na Kolišti se tak už nemá opakovat.

Autor: Markéta Forró

Místo události:
18.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies