VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motor ujeté tramvaje přetlačil dvoje brzdy

Brno – Tramvaj, která se ve čtvrtek ráno samovolně rozjela z vozovny v brněnských Medlánkách, si dělala co chtěla. Místo brzdění dokonce zrychlovala.

12.4.2008 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Srážka tramvají před vozovnou Medlánky.Foto: Drážní inspekce

Vyšetřování havárie dvou tramvají před vozovnou v brněnských Medlánkách je složitější, než se původně zdálo. Už kvůli tomu, že samovolně rozjetá tříčlánková tramvaj číslo 1724 neposlouchala řidiče, kteří ji vůbec nemohli ovládat.

Brněnský Deník Rovnost zjistil, že poprvé tramvaj zazlobila před čtyřmi dny. Ve chvíli, kdy vezla desítky cestujících, začal řidič před zastávkou brzdit. „Souprava ale začala naopak zrychlovat. Řidič rozjetou tramvaj zastavil až poté, co zmáčknul tlačítko rychlobrzdy. Nikomu z cestujících se naštěstí nic nestalo,“ řekl inspektor Drážní inspekce Jaroslav Kalus.

V pátek se kvůli tramvaji, které se ve čtvrtek znenadání a za záhadných okolností spustil motor a sama se dala do pohybu, sešla skupina expertů. Ti prohlédli útroby bezmála čtyřicetitunové soupravy, aby zjistili, proč se tramvaj bez řidiče sama rozjela. Po několika hodinách zkoumání na nic nepřišli.

Podle odhadů inspektorů Drážní inspekce potrvá zjištění příčin samovolného rozjetí tříčlánkové obousměrné tramvaje několik dní a zřejmě i týdnů. „Drátů, kabelů a elektroinstalace je uvnitř moc. Všechny je navíc musíme podrobně prohlédnout, abychom zjistili, který drát byl vadný a jaký zavinil technickou závadu. Tedy samovolné spuštění motoru,“ informoval jeden z vyšetřovatelů havárie.

Z prvotních informací komplikovaného vyšetřování zatím vyplývá, že za tramvaj „na výletě“ nemůže žádný ze zaměstnanců dílen. Tramvaj byla totiž zabrzděná na dvojím systému brzd. Kolejnicové a mechanické. Navíc stála na rovině a podle předpisů ani nemusel být zajištěna klínem. Ve chvíli, kdy se jí zapnul motor a souprava se dala do pohybu, ale přetlačila síla motoru oboje brzdy.

Původní odhad způsobené škody po srážce dvou tříčlánkových tramvají byl jeden milion korun. V pátek dopravní podnik škodu upřesnil. Je mnohem vyšší, než byl odhad. „Škoda se vyšplhala k hranici tří a půl milionu korun,“ upřesnila mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. Ani tato cifra ovšem není konečná, protože vyšetřování karambolu není u konce. „Jak moc poroste nahoru záleží mimo jiné i na tom, co všechno bude potřeba na tramvaji vyměnit,“ dodala Pohanová.

Do vyšetřování nehody, která nemá v historii tramvajové dopravy obdoby, se zapojila i policie. „Nikdo z vyslýchaných lidí nepil, a všichni mechanici tvrdí, že tramvaj řádně zabrzdili. Jestli mluví pravdu, zjistí až posudky soudních znalců,“ řekla brněnská policejní mluvčí Andrea Procházková.

Autor: Pavel Mokrý

12.4.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Vandalství, nebo klukovina? Děti skákaly po hrobech

První auto značky Tesla si mohou půjčit brněnští řidiči. Koupila ho carsharingová firma Emuj, která se zaměřuje na elektromobily. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.
39

Superelektromobil v Brně. Zájemce o zážitkovou jízdu zatlačí do sedadla Tesla X

Rakovinu léčí na Žlutém kopci v novém. Přestavba stála téměř čtyřicet milionů

Brno – Zbrusu nových prostor se dočkali pacienti Masarykova onkologického ústavu v Brně. Ústav před pár dny slavnostně otevřel zrekonstruovaný blok pro centrum prevence a gastroenterologické oddělení. Přestavbu dokončil loni v prosinci.

Spolykala jsem sedmdesát tablet, řekla strážníkům. Předávkování sedativy přežila

Brno - Boj o minuty při hledání předávkované ženy se v Brně odehrál v pátek večer. Pětadvacetiletou ženu, která spolykala prášky, hledali strážníci i záchranáři. Našli jí včas.

Sledujte ONLINE: Diskuze s hejtmanem Bohumilem Šimkem o směřování kraje

Brno – Jižní Morava je jedním z nejoblíbenějších cílů turistů a prý se tu dobře žije. Mikulov připomíná Středomoří, zdejší vinice Francii a Brna si všimli editoři několika prestižních zahraničních médií jako TOP destinace pro dovolenou. Jaké jsou možnosti jižní Moravy? Brzdí její ještě větší rozvoj nedokončená dopravní infrastruktura? Funguje zde dopravní systém? Kdy zmizí ze zásad územního rozvoje bílá místa na mapě? A pomáhá jižní Moravě pověst kraje moderních technologií? To jsou hlavní témata pondělní panelové diskuze s jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem, kterou budeme sledovat online na našem webu od poledne do druhé odpoledne.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Brno /ANKETA/ – Chemoterapie je zdlouhavá a náročná, ale nebolí, píše na svém internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel. S rakovinou lymfatických uzlin bojuje od roku 2015. Prodělal desítky vyšetření, zbavil se strachu z jehel a rozhodl se za sedm týdnů odjet do Peru za tradiční přírodní medicínou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies