VYBERTE SI REGION

Motor ujeté tramvaje přetlačil dvoje brzdy

Brno – Tramvaj, která se ve čtvrtek ráno samovolně rozjela z vozovny v brněnských Medlánkách, si dělala co chtěla. Místo brzdění dokonce zrychlovala.

12.4.2008 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií
Srážka tramvají před vozovnou Medlánky.

Srážka tramvají před vozovnou Medlánky.Foto: Drážní inspekce

Vyšetřování havárie dvou tramvají před vozovnou v brněnských Medlánkách je složitější, než se původně zdálo. Už kvůli tomu, že samovolně rozjetá tříčlánková tramvaj číslo 1724 neposlouchala řidiče, kteří ji vůbec nemohli ovládat.

Brněnský Deník Rovnost zjistil, že poprvé tramvaj zazlobila před čtyřmi dny. Ve chvíli, kdy vezla desítky cestujících, začal řidič před zastávkou brzdit. „Souprava ale začala naopak zrychlovat. Řidič rozjetou tramvaj zastavil až poté, co zmáčknul tlačítko rychlobrzdy. Nikomu z cestujících se naštěstí nic nestalo,“ řekl inspektor Drážní inspekce Jaroslav Kalus.

V pátek se kvůli tramvaji, které se ve čtvrtek znenadání a za záhadných okolností spustil motor a sama se dala do pohybu, sešla skupina expertů. Ti prohlédli útroby bezmála čtyřicetitunové soupravy, aby zjistili, proč se tramvaj bez řidiče sama rozjela. Po několika hodinách zkoumání na nic nepřišli.

Podle odhadů inspektorů Drážní inspekce potrvá zjištění příčin samovolného rozjetí tříčlánkové obousměrné tramvaje několik dní a zřejmě i týdnů. „Drátů, kabelů a elektroinstalace je uvnitř moc. Všechny je navíc musíme podrobně prohlédnout, abychom zjistili, který drát byl vadný a jaký zavinil technickou závadu. Tedy samovolné spuštění motoru,“ informoval jeden z vyšetřovatelů havárie.

Z prvotních informací komplikovaného vyšetřování zatím vyplývá, že za tramvaj „na výletě“ nemůže žádný ze zaměstnanců dílen. Tramvaj byla totiž zabrzděná na dvojím systému brzd. Kolejnicové a mechanické. Navíc stála na rovině a podle předpisů ani nemusel být zajištěna klínem. Ve chvíli, kdy se jí zapnul motor a souprava se dala do pohybu, ale přetlačila síla motoru oboje brzdy.

Původní odhad způsobené škody po srážce dvou tříčlánkových tramvají byl jeden milion korun. V pátek dopravní podnik škodu upřesnil. Je mnohem vyšší, než byl odhad. „Škoda se vyšplhala k hranici tří a půl milionu korun,“ upřesnila mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. Ani tato cifra ovšem není konečná, protože vyšetřování karambolu není u konce. „Jak moc poroste nahoru záleží mimo jiné i na tom, co všechno bude potřeba na tramvaji vyměnit,“ dodala Pohanová.

Do vyšetřování nehody, která nemá v historii tramvajové dopravy obdoby, se zapojila i policie. „Nikdo z vyslýchaných lidí nepil, a všichni mechanici tvrdí, že tramvaj řádně zabrzdili. Jestli mluví pravdu, zjistí až posudky soudních znalců,“ řekla brněnská policejní mluvčí Andrea Procházková.

Autor: Pavel Mokrý

12.4.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Výšlap k nové židenické rozhledně zpestří lidem streetartový umělec Timo

Ilustrační fotografie.

Sprosté nadávky řidiči i záchranářům. Strážníci krotili agresivní opilce

Skauti převzali klíče od opravené budovy. V klubovnách už mají teplo

Brno /FOTOGALERIE/ - Dřevěná okna, fasády i nové topení zpříjemní pobyt v klubovnách více než stovce královopolských skautů a pionýrů. Klíče k opraveným domům ve Slovinské ulici jim v pondělí předali zástupci z Úřadu městské části Královo Pole.

Na dálnici nacouval do jiného auta. Agresivního řidiče dopadli policisté

Rousínov /VIDEO/ – Klidná jízda po dálnici nejspíš nudila sedmačtyřicetiletého muže z Brna. Při cestě po D1 směrem na Ostravu, mezi Rousínovem a Vyškovem donutil jiného řidiče nejprve zastavit a poté do něj nacouval. Policistům z dálničního oddělení v Ivanovicích na Hané se v těchto dnech podařilo bezohledného řidiče vypátrat.

Na Kamechy může vést lanovka. Stavbu tramvajové tratě totiž komplikuje podloží

Brno /INFOGRAFIKA/ - Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies