VYBERTE SI REGION

Rodiče identifikovali chlapce, kteří vběhli pod vlak

Brno /VIDEO, FOTOGALERIE, AKTUALIZOVÁNO/ - Policie od úterního odpoledne zná jména dvou chlapců, kteří vpondělí večer zahynuli pod koly rychlíku vbrněnské městské části Komárov. Identifikovat je museli jejich rodiče. Zároveň policie vyvrátila, že by se jednalo osourozence.

28.4.2009 2
SDÍLEJ:

Místo neštěstí, kde chlapci vběhli pod vlak.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Okolo půl sedmé hodiny večer zahlédl strojvedoucí čtyřicet metrů před sebou v kolejišti dvě děti. Bylo to v místech poblíž ulice Sazenice. Okamžitě zatáhl za rychlobrzdu, ale v devadesátiki­lometrové rychlosti už neměl nejmenší šanci vlak zastavit. „Je to jako zastavit pilu holou rukou, ta brzdná dráha byla tři sta metrů,“ řekl deníku mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Zatímco rodiče chlapců ve věku deset a jedenáct let už je byli schopni identifikovat, výslech strojvedoucího bude muset počkat. „Výslech jsme museli odložit, protože se strojvedoucí nachází ve velmi špatném psychickém stavu,“ sdělila mluvčí brněnských policistů Andrea Procházková.

Podle některých informací si chlapci hráli svérázným způsobem a přebíhali těsně před vlakem. V místech kde k tragédii došlo je navíc velmi neschůdný terén a dva podchody. Je tedy vyloučené, aby si tudy děti cestu zkracovaly.

Že by si zde kluci hráli nějak často nikdo z místních nepotvrdil. „Já si ničeho nevšiml, venčím tu psa a chodím si pro vál do krámu,“ sdělil Brněnskému deníku Rovnost starší pán s prázdnou pivní lahví v ruce. Ani kolemjdoucí mladá žena si ničeho nevšimla. „Chodím tu často a nikoho tu nepotkávám, spíš mám občas strach tudy jít sama,“ řekla.

České dráhy podle všeho nemají na nehodě žádnou vinu. „ Je to smutná událost, ale my jsme přepravce a koleje si jen pronajímáme od Správy dopravní cesty. A oplotit tisíce kilometrů železnic je asi nereálné,“ uvedla jihomoravská mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Podle ní střety vlaků s dětmi nejsou moc obvyklé, ačkoliv v rámci republiky dochází k železničním nehodám téměř denně. „Většinou jsou to střety s auty a lidmi, kteří přecházejí koleje tam, kde nemají co dělat,“ dodala Šubová.

Jako možnost ochrany nejsou ploty příliš účinné. „V létě například došlo ke smrtelné nehodě v jihočeských Strakonicích. Kolejiště jsme oplotili, ale lidé plot prošlápli a prostříhali, aby si mohli cestu zkrátit,“ komentoval marnou snahu Správy železniční dopravní cesty Halla.

Ze zákona navíc vyplývá, že lidé nemají v kolejišti bez povolení co pohledávat. Podle Halli je hlavní zbraní v boji proti železničním nehodám osvěta a prevence. „Na červen a září připravujeme osvětovou kampaň na základních a středních školách,“ uvedl Halla.

V osvětové činnosti nezahálejí ani České dráhy. „V současnosti máme k dispozici takzvaný Preventivní vlak. V něm žáky sedmých, osmých a devátých tříd seznamujeme s riziky pohybu v kolejišti. Zpočátku se pochechtávají, ale nakonec odcházejí zamyšlení,“ řekla Šubová. Na děti podle ní silně zapůsobí, když vidí skutečné následky vážných nehod.

Autor: Ondřej Prášil

28.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Nový Moravák svlaží vodotrysky. Vítězný návrh počítá v zimě i s kluzištěm

Brno /VIZUALIZACE/ – Ochlazení v horké letní dny nebo jízdu na bruslích v zimě nabídne po rekonstrukci Moravské náměstí v Brně. Radnice Brna-středu chce vytvořit prostor s vodní plochou a kavárnou, který lidi naláká k odpočinku. V pátek oznámila výsledky architektonické soutěže na podobu náměstí. Z dvaceti návrhů zvítězil v soutěži projekt kanceláře Consequence forma.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies