VYBERTE SI REGION

Řidič přejel srnku, jiný stádo prasat

Brno – Cestu lesem připomínala některým řidičům jízda po nejfrekventovanější dopravní tepně v zemi.

25.5.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Kubelka Tomáš

Jen málokterý řidič dokáže včas zareagovat na situaci, kdy mu před auto náhle vběhne zvíře. Při více než stokilometrové rychlosti to ani dost dobře nejde. Na brněnské dálnici D1 našel o víkendu smrt jeden divočák. Po nárazu do rozjeté octavie. Jiný řidič zase porazil srnu. Té se smrt jen o vlásek vyhnula.

Dlouhou brzdnou dráhu má za sebou muž za volantem Škoda Octavie, který před začátkem víkendu vjel na dálnici D1 do stáda divokých prasat. „Nepříjemné překvapení čekalo dvaačtyřicetiletého řidiče na 189. kilometru dálnice D1 ve směru na Prahu. Od středových svodidel mu náhle vběhlo do cesty stádo divokých prasat. Řidiči se nepodařilo střetu zabránit, a tak do jednoho ze zvířat auto narazilo,“ popsala havárii jihomoravská policejní mluvčí Jana Šípková. Řidič se podle ní při kolizi nezranil. „Škodu na autě ale odhadl na více než sto tisíc korun,“ dodala Šípková.

V neděli po poledni zase porazil neznámý řidič přebíhající srnu, která do silnice skočila na 71. kilometru „déjedničky“. Člověk řídící auto sice stačil zareagovat a snažil se srážce vyhnout, přesto o zvíře zavadil. Poraněná srnka po nárazu ležela pravým a odstavným jízdním pruhem. Kromě zraněné nohy byla i v šoku. Asi po hodině zmizela do lesa.

Problém se zvířaty, které se znenadání ocitnou na dálnici plné aut už začalo řešit ministerstvo dopravy a úředníci ředitelství silnic a dálnic. „U nově stavěných dálnic se na ochranu řidičů a zvěře myslí budováním nadchodů, podchodů či plotů,“ potvrdila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky Martina Vápeníková.

Brněnská D1 sice nepatří do nově budovaných silnic a dálnic, přesto by se na ní měli zábrany proti zvířatům stavět. Ministerstvo životního prostředí si totiž nechalo vypracovat speciální mapu, která shrnovala statistiky střetů aut a zvířat. Nejhorší situace je na dálnici D1. Zejména na hranicích Jihomoravského kraje a Vysočiny, kde žije spousta velkých zvířat. Ministerstvo proto doporučilo postavit v těchto místech za bezmála sto padesát milionů korun dva „zvířecí“ mosty.

K nehodám dochází často také v těch úsecích, kde je pole s řepkou olejkou. Právě tam by měli řidiči sundat nohu z plynu. Důvod? Rostlina dělá ze zvířat narkomany. „Řepka se stává pro zvěř jakousi drogou. V řepce už téměř vůbec není hořká kyselina eruková, která zvěř odrazovala. Vyšlechtěné odrůdy řepky jsou kvůli obsahu škodlivých omamných látek pro zvěř nebezpečné,“ upozornil pěstitel Petr Michal.

Autor: Pavel Mokrý

25.5.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies