VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči bourali na staveništi. I přes zákaz vjezdu

Brno /FOTOGALERIE/ - Do dočasného zákazu vjezdu v brněnské Palackého třídě vjíždí řidička. Najede na rozestavěné tramvajové kolejiště bez betonové výplně a uvízne v něm. Tím její jízda končí. Nemá totiž šanci vyjet.

19.7.2010 10
SDÍLEJ:

Zapadlé auto v kolejišti na staveništi v Palackého třídě v Brně.Foto: HASIČI

Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí v úterý ve 20:00, najdete ve středečním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Případ jedenatřicetileté ženy, jejíž auto museli v noci na sobotu hasiči jeřábem vytahovat, není zdaleka jediný. Přes víkend se podobná situace stala dalším devíti řidičům.

„Od pátku do neděle jsme na stejném místě zasahovali celkem devětkrát, což je kuriózní. Tolik zásahů za víkend je poměrně dost,“ uvedl mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid. Dodal, že řidiči havarovali vždy v noci nebo brzy ráno, kdy ještě byla tma.

„Celkem jsme vyprostili deset aut. První nehoda se stala v pátek večer, další potom v sobotu a neděli. V jednom případě jsme museli vyprošťovat dokonce dvě auta současně, protože v době, kdy jsme chystali jeřáb, zapadlo další auto,“ popsal Haid.

Ačkoliv zásahy nebyly obzvláště složité, zkomplikovaly hasičům práci. „Před tím, než jsme auta vytahovali jeřábem, jsme totiž museli z elektriky odpojit tramvajovou trolej. To práci ještě ztěžovalo,“ upřesnil Haid.

Někteří řidiči projedou

Nejen hasiči, ale i strážníci měli plné ruce práce. „Za víkend jsme vyjížděli ke zhruba čtyřem nehodám, kdy auto v kolejišti uvízlo,“ řekla mluvčí brněnských strážníků Denisa Kapitančiková. Podle ní však dočasný zákaz vjezdu porušuje daleko více řidičů. „Zákazem v Palackého třídě lidé projíždějí v jednom kuse. Většinou pak muži, kteří po kolejišti projedou, ale nezapadnou. Oproti tomu ženy to štěstí nemají a musí pak volat o pomoc,“ sdělila Kapitančiková. Doplnila, že řidičům přitom za toto porušení hrozí až dvoutisícová pokuta a odebrání jednoho bodu.

Bourající řidiči způsobili značné problémy i brněnskému dopravnímu podniku. „Od pátku až do neděle zdrželi dopravu součtem o více než tři hodiny,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová s tím, že v době vyprošťování zapadlých aut musely jezdit náhradní autobusy. „To pro cestující znamenalo velké zdržení,“ podotkla. Doplnila, že nejhorší byla sobotní nehoda, která se stala kolem čtvrté hodiny ráno. Tramvajové linky číslo osm totiž nemohly projet do Líšně a spoustu lidí se do práce nedostalo včas.

Špatné značení

Od začátku července vjelo do dočasných zákazů v Brně už čtyřiadvacet lidí. Podle policejní mluvčí Petry Vedrové za to však nemůže špatně viditelné dopravní značení. „Chyba je většinou na straně řidičů, kteří jedou moc rychle a všimnou si značky až na poslední chvíli,“ vysvětlila Vedrová.

Mluvčí brněnských strážníků si myslí, že havárie zapříčinili hlavně řidiči, kteří jsou zvyklí po trase pravidelně jezdit. „Značení sice viděli, ale nebrali ho vážně. Proto zariskovali a zkusili místem projet. Jiní měli možná pocit, že cestu dokonale znají a nemůže je nic překvapit,“ popsala Kapitančiková.

S tím souhlasí i řidič Jakub Horký. „Kdybych jel večer z práce unavený a třeba bych se nad něčím zamyslel, asi bych třídou bezmyšlenkovitě projel,“ řekl Horký. Podle něj si řidiči totiž nemusí uvědomit, že se něco změnilo. „A to ne z toho důvodu, že by si chtěli cestu zkrátit, ale protože zapomenou a automaticky jedou dál,“ upřesnil Horký.

Oprava kolejí v Palackého třídě začala minulý čtvrtek a potrvá až do čtvrtka. Při deseti nehodách, které se kvůli rekonstrukci staly, se nikdo nezranil. „Navíc si řidiči nepoškodili ani svá auta,“ uzavřel mluvčí jihomoravských hasičů.

LUCIE TŮMOVÁ

Mají řidiči, kteří porušili zákaz, platit za vyproštění?

ANO

98 %

NE

2 %

Hlasovalo: 93

Anketa byla ukončena

19.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnské podzemí. Ilustrační foto.

Nové trasy v podzemí mají zpoždění

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení