VYBERTE SI REGION

Tragédie: osmiletá dívka vystupovala mimo zastávku, srazil ji protijedoucí vlak

Brno – V brněnských Chrlicích v sobotu hodinu před polednem zastavila vlakovou dopravu tragická nehoda. Projíždějící rychlík tam srazil osmiletou dívku, která na místě zraněním podlehla.

31.10.2015 51 AKTUALIZOVÁNO 1.11.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Tragické neštěstí se stalo v sobotu hodinu před polednem na chrlickém vlakovém nádraží. Osmiletou dívku srazil vlak, na místě zemřela.

Tragické neštěstí se stalo v sobotu hodinu před polednem na chrlickém vlakovém nádraží. Osmiletou dívku srazil vlak, na místě zemřela.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Podle vyšetřování její smrt způsobila nepozornost otce, se kterým cestovala. „Na nádraží vystupovala z vlaku, srazil ji kolemjedoucí rychlík," přiblížil příčinu neštěstí bezprostředně po nehodě mluvčí brněnských policistů Bohumil Malášek. Souprava, která dívku usmrtila, mířila z Brna do Bohumína.

Dvojice cestovala v rychlíku v opačném směru. Když vlak zastavil, chtěli z něj vystoupit. „V místě ale nebyla zastávka. Dívka tedy vešla přímo do cesty protijedoucímu vlaku," popsal příčinu neštěstí mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Upozornil také, že na chrlickém nádraží koleje ani neoddělují nástupiště. U většiny vlaků se podle něj dveře při zastavení odblokují samy. „Rychlost, při které začne fungovat zámek, je pět kilometrů v hodině," řekl.

Kvůli výlukám

Vlak v Chrlicích zastavil výjimečně. „Na chrlickém nádraží rychlík čekal na protijedoucí vlak. Normálně by tam neprojížděl ani nezastavoval, ale kolem Brna je v současnosti hodně vlakových výluk," vysvětlil Drápal.

Podle náměstka generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery nehodě nemohl zabránit ani strojvedoucí. „Dívka byla v místě, kam zákon vstup zakazuje a vlak mířící z Brna do Bohumína ji tak srazil," podotkl.

Ihned po nehodě do Chrlic vyrazili záchranáři. „Už při popisu situace našim dispečerům do telefonu bylo zřejmé, že zranění budou mít pravděpodobně tragické následky. To bohužel potvrdili naši zdravotníci po příjezdu na místo," uvedla mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová.

V Chrlicích tým rychlé záchranné služby pak vystřídal inspektor provozu záchranářů. „Ten je zároveň školený pro takové situace, kdy mohou lidé pocítit posttraumatický šok, a nabídl jim svou péči," dodala Zuchová.

V Chrlicích podobnou nehodu místní nepamatují. „Naposledy se před osmi lety v sousedních Holáskách srazilo auto s vlakem na nekrytém přejezdu," vzpomněl starosta Chrlic Lukáš Fiala.

Podobným neštěstím se dráhy snaží předejít. „Jde o opravy nástupišť, která jsou pak široká, vysoká a často i s mimoúrovňovými přístupy," vyjmenoval mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Chrlické nádraží železničáři zrekonstruovali v roce 2011, vyvýšená nástupiště tam chybí.

Autor: Alžběta Nečasová

ANKETA

Má se změnit systém zabezpečení dveří ve vlacích?

ANO

83 %

NE

17 %

Hlasovalo: 176     Anketa byla ukončena

31.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 51
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies