On-line rozhovory
Jiří Zlatuška bude odpovídat on-line
Brněnský radní a senátor Jiří Zlatuška bude odpovídat ve čtvrtek 4. září čtenářům v on-line rozhovoru. Ptejte se jej na aktuální korupci v Brně, tahanice s hokejovým klubem Kometa Brno, nebo na otázky týkající se školství. Na vaše otázky bude odpovídat ve čtvrtek od 11.00 do 12.00
ukončen 4.9.2008 12:00
Otázky a odpovědi
Dobrý den, zvedl byste ruku, pro postavení nové víceúčelové haly ať už v Lužánkách nebo jinde v Brně. Nebo zuby nehty budete prosazovat za každou cenu Rondo?
Martin, 4.9.2008 11:32
Záleží na umístění a záleží na způsobu financování. Stále bych zvedl ruku pro PPP projekt Ponava v jehož rámci byla hala plánována, ten ale bohužel asi šanci nemá (těch rukou je přeci jen potřeba víc). Byla tam dobrá poloha, pozemky, inženýrské sítě, infrastruktura, po dobudování VMO by i parkování mohlo být výrazně lepší, byl tam také přesun rizik na investora a městská platba až po dokončení. Bohužel tam ale převládl strach z přímých plateb města za provozování té insfrastruktury koncesionářem (ty jsou v jiných modelech schovány v komerčních tocích peněz, které ve spoznorství schovají to, že si firmy od veřejného plátce ty peníze vyberou jinak, viz opět obsah nahrávky s panem Veeselým).
Vážený pane Zlatuško, v jedné z odpovědí na dopis nespokojeného fanouška Komety jste odpověděl, že transformace společnosti Starez není možná. Znamená to, že si nemyslíte, že toto řešení funguje dobře? Ostatně před volbami jste městské společnosti odsuzoval a vyčítal jim, že fungují jako pračky peněz a trafiky pro neschopné. Kde je nyní rozdíl? Výkonné funkce vykonávají stále stejní lidé jako pan Urbanec. Ještě se jednou vrátím k Vašemu tvrzení, že transformace je nemožná. Máte aspoň nějaké základní povědomí o zákonu č. 513/1991 Sb.? Tam se tyto věci řeší, takže kde je problém? Děkuji a přeji krásný den MB
MB, 4.9.2008 11:37
Obchodní zákoník řeší jen akciovku jako takovou, dnes je to ale konstrukce, která souvisí s majetkem, který by měl být věcně městský. Myslím, že to z praktického hlediska nevratné je a že to do režimu veřejné instituce už vrátit nepůjde. Pan Urbanec byl pověřeným vedoucím, po dobré zkušenosti s ním ho představenstvo ustanovilo jako ředitele. Nešel jsem za město do Starezu s touhou po něčí krvi, ale po fungování veřejné podpory městských sportovišť. Nechal jsem provést audit, i když mi zastupitelé z ODS zabránili v provedení auditu skutečně nezávislého, protože na to neschválili prostředky.
Jaký je Váš vztah k Petru Duchoňovi? Znáte se?
Lukáš Čech, 4.9.2008 11:34
Známe se a tykáme si. Způsobil jsem mu před časem problém s jeho americkým stipendiem - tehdy na poslední chvíli odřekla vybraná kandidátka z ČR a mně se podařilo americké ústředí umluvit, že je pro něj možné sestavit program i za zbývající krátkou dobu (kostru na první polovinu jsem jim tehdy dodal z ČR). Do nedávna jsme byli oba ve vedení organizace českých účastníků tohoto programu (Eisenhower Fellowships), mé členstv v české organizaci začátkem tohoto roku zaniklo (dělal jsem pro americké ústředí dobrých deset let místního předsedu výběrové komise, takže jsem měl pocit, že už bych se z těchto věcí mohl stáhnout). Petr Duchoň byl jako primátor se mnou na první návštěvě u ministra školství Eduarda Zemana, kde jsem ho žádal o podporu výstavby kampusu a s podporou města. To bylo tehdy dost komicke, protoze on prijel s nohou v gypsu z fotbalu a mne vyvedával univerzitní řidič z nemocnice v Třebíči, kde mi den před tím gypsovali zápěstí, které jsem si rozbil na šest kousků po pádu z koně (dávka Tramalu, kterou mne vybavili, abych cestu přežil, byla by asi koně skolila :-) ). Petr Duchoň také za mého rektorského působení chvíli předsedal správní radě univerzity. Jednou jsem byl také na cca týdenní dovolené v luhačovických lázních, kam nás nezávisle na sobě pozval společný známý (ubytování, stravu i procedury si každý platil ze svého sám).
Proč se podle Vás v Brně tolik uplácí? Kam podle Vás dávají pánové Sehnal a Venclík uloupené peníze?
Lamač, 4.9.2008 11:19
Nevím, já jejich starosti nemám. Nechcete se podívat na nemovistosti? To je přesně téma, které jsem měl na mysli u externího auditu (tedy nejen účetnictví, ale prověření vlastnických vztahů včetně zprostředkovaných vztahů k nemovitostem na nějaké polodetektivní bázi).
Dobrý den, zajímalo by mě, jak byste chtěl uhradit ze vstupného rozpočet sportovního klubu? Nejsme v Anglii na fotbale, pane Zlatuško. Ve všech velkých městech po celé ČR je podpora sportů na naprosto odlišné úrovni než v Brně. Jde o to, že když město vstoupí do klubu, tak potom následuje příliv sponzorů. Proč to nejde tady?
Robin Podhorný, 4.9.2008 11:24
Město nemůže vstoupit do soukromého sportovního podniku, naiž by tím porušilo zákony. Máte na mysli sponzory, kteří do toho klubu dají peníze, o které jsou dražší veřejné zakázky města? vždyť na této praxi tratíte jako každý jiný občan i Vy sám! A nejsme jako v Anglii -- ano, chápu, ale pak ať je účetnictví takových sportovních klubů zcela odkryté. Chci vidět, že není praxe vymáhání lavičkovného. Že nejsou machinace s vlastnictvím sportovní licence. Že nedochází k přelévání dotačních peněz na sport mládeže do profesionálního klubu. Vstupné není jediným zdrojem příjmů, tím může být i prodej hráčů do NHL, atd. Je-li ten projekt komerčně nosný, dá na něj úvěr i banka, proč to má z veřejných prostředků dělat město?
Mám rád sport-nevolím Zlatušku! Pěkné heslo do voleb...Líbí se Vám ? A hlavně mi prosím nepište,jak to není pravda...
Mačalík Libor, 4.9.2008 11:30
Na otázku "líbí se vám?" nejde odpovědět, že je to pravda nebo nepravda, pouze ano-ne. Sport trvale podporuji. Jako rektor univerzity jsem zřídil Fakultu sportovních studií. Podporuji čistý a veřejně obhajitelný způsob financování sportovní infrastruktury a zejména příležitostí pro sportování (vysedávání na tribunách s šálou nad hlavou to tak úplně není, že?). Peníze, které skončí v kapsách jednoho profesionálního klubu, který dovede přimět fanoušky k pochodu městem, budou chybět na podporu sportu tam, kde to má skutečný význam a dopad.
Mám ještě připraveno pár dotazů. Nemyslíte si, že město podporuje kulturu až příliš na úkor sportu. Dle mého názoru je Brno až raritou. V Praze, Ostravě i v jiných městech město podporuje všechna odvětví "zábavy" pro občany skoro stejně. Nepřijde vám například jako ostuda, že v druhém největším městě v republice se pravděpodobně nebude hrát nejvyšší soutěž v basketballu, a že namísto fotbalového a hokejového stadionu máme dvě hokejové ruiny a jeden trapas v Králově poli?Nemyslíte si, že by se město mělo více zapojit do financování sportovních hal a více podporovat kluby, díky kterým je Brno slavnější?Jmenuji napřiklad Basketbalistky ze Žabovřesek.Předem děkuji za odpoveď.
LeeVap, 4.9.2008 11:24
Ne nemyslím. Jiná věc je způsob rozdělování a nějaké konkrétní smutnosti (mám na mysli úřednoicko-zastupitelskou likvidaci Divadla v 7 a půl). Za ruiny stadionů mohou kluby, v jejichž vlastnictví stadiony byly, než se staly ruinami (přidejte ještě plavecký stadion). Myslím, že kluby poskytují fanoušku zábavu, ale Brno je opravdu mnohem slavnější kvůli Mendelovi, Janáčkovi, Miesovi (byť jen najatému), Kaplanovi, Gödelovi, atd., i u sportu se ve světě zcela jistě ví víc o Kašpárkové, Ospalému nebo Pospíšilových, než o Prosově či Zábranského klubům. Velká rekonstrukce Ronda je motivována podporou basketbalu. Teď je ovšem také slavné kvůli nahrávky o korupci ve stavebních zakázkách. Přiznávám proto, že i slávu lze nahlížet různě...
Proč pane radní přeskujete otázky? Abyste na ty nepříjemné nemusel odpovídat? Stačí toriž srovnat čas vložení a čas odpovědi
Paulczynski. , 4.9.2008 11:21
Losuji. Všechny zcela jistě nestačím. ale jestli máte zájem na některé z otázek, kterou jste tam dal pod nějakou přezdívkou, zkuste mi napsat o jakou se jedná. Teď jsem se díval, ale nepříjemnou otázku jsem tam žádnou nenašel. Co máte konkrétně na mysli? Vyjevte se nějak jasněji.
Dobrý den.Chci se zeptat,kdy začne rekonstrukce haly Rondo a jestli dostane Kometa celou halu do pronájmu,jak o to zatím marně usiluje.Děkuji za odpověd.
Novák , 4.9.2008 11:27
připravuje se soutěž na projekci a realizaci, Kometa celou halu do pronájmu nedostane.
Kdyz si strana nedokaze udelat poradek v uplatcich, jak muze delat poradek ve verejnych vecech? :-)
Honza T., 4.9.2008 11:18
Ano. A když politik nepozná, že konkrétní předložený záznam není zmanipulovaný, a místo toho říká jen nevím, to se musí prověřit, jsou pochybnosti o pravosti (v situaci, kdy ji jeden z nahrávaných potvrdí), jak se spoléhat na jeho úsudek v jakýchkoli věcech. V politice ODS ale o úsudek nejde vůbec - podívejte se na hlasování senátorů ODS v Senátu a to, kdo a k čemu se vůbec dokáže v rozpravě vyjádřit. Strana si ale cení disciplinu a hlasovací sílu při prosazování zájmů, které rozhoduje někdo jiný. Včera na Ústavně právním výboru tato hlasovací většina bez jakéhokoli předstírání zájmu o rozpravu hlasovala proti návrhu zákona o přímé volbě prezidenta s odůvodněním, že musíme počkat, až budou všechny konkurenční návrhy pohromadě, ale pak hlasovala pro návrh stykového zákona komor Parlamentu, kde je ovšem jedna z hlavních věcí úprava zasedání společné schůze snemoven při volbě prezidenta současným způsobem. V prvním případě je potřeba mít všechny varinatu nejdřív pohromadě, v druhém je čekat na to, jestli ta úprava není úplně zbytečná, protože se přímá volba podaří, podle nich zbytečné. Stejně bez argumentů zamítli novotného návrh zákona na regulaci hazardu, kde v přílepku před cca dvěma měsící zůstala na návrh dvou poslanců z ODS a s evidentním vědomím ministra financí Kalouska díra, kterou státu budou unikat stamiliony a hazardní byznys může prát peníze peníze podobně, jako to v nahrávce naznačuje Veselý o sportu. Na tohle potřebuje ODS senátory, kteří budou v Senátu mlčet a halsovat podle stranických instrukcí.
Dobrý den pane Zlatuško, již několikrát jste převlékl svůj politický kabát. Chci se zeptat jestli "politický turismus" nepovažujete tak trochu za zradu na voličích a zda v něm budete ještě pokračovat?
Jakub Holeček, 4.9.2008 11:02
Nejsem politický turista. Nikdy jsem nebyl členem řádné politické strany, v Senátu jsem jako nezávislý nominovaný stejnou politickou stranou, která mne nominuje do voleb nyní. Do komunální politiky jsem šel s občanskou kandidátkou, která není vázaná na žádnou politickou stranu. Mandátem od voličů se samozřejmě cíítím vázán, jinek bych nešel do obhajoby věcí a kauz, kde z toho mají prospěch právě voliči a občané, nikoli malá skupinka kolem politiků velkých stran a firem kolem nich.
Co jako Brňané máme z toho, že je Brno městem vědy a univerzit? Kolik peněz a pracovních míst díky Vašim aktivitám Brno získalo? Není to pro nás jen zátěž stavebními pracemi, které oběžují obyvatele Bohunic hlukem a prachem?
Petr Jan, 4.9.2008 11:22
Koruna do vysokých škol a souvisejícího výzkumu generuje zhruba pětikorunu v pracovních příležitostech (včetně služeb, obchodu i manuálních profesí) a rozvoji kolem. Nemluvě o příležitostech vzdělání (zdaleka ne jen vysokoškolského), které umožní lepší uplatnění Vašim dětem. Nechce-li být Brno městem úpadku a rozpadu, stejně nic jiného nezbývá.
Jak hodnotíte práci nového ministra školství za uplynulé období od jeho zvolení?
Beskyďák, 4.9.2008 11:02
Má to těžké s financemi, poslední premiérovo vyjádření je trochu, ehm, mimo rozumné meze, pokud to premiér myslí s podporou vzdělání vážně (je vidět, že spíš asi ne -- i když jsou prioritou vysoké školy, jejich kvalita stojí a padá s kavlitami gymnázií a středních a základních škol obecně; postavit argumentaci na antagonismu mezi nimi nesvědčí o premiérově velkém vhledu do této problematiky). Hodně vyčistil spoustu věcných problémů, které tam zbyly po Kuchtové a Soukupovi (postřehl jsem v médiích, že ten se teď stará o mediální tvář paní Paroubkové, tak to doufám nedopadne jako s přípravou Operačních programů na MŠMT). Za problematické považuji platby za školky (nejde jen o peníze, ale systém přípravy na začátku vzdělávání). Motiv zrušení jedné přihlášky na střední školy byl dobrý, ale způsob provedení je zcela špatně (omezení počtu není vymahatelné, protože neprocházejí přes jedno místo, hlavně se ale víc přihlášek mělo týkat jen devátých tříd, nikoli víceletých gymnázií), to mu ale zkazili poslanci, kteří to tak předložili - nebude to jen hloupost, ale i lobbying soukromých víceletých středních škol. Na koncepční práci nemá moc času, nastopil do rozjetého vlaku. Chybou je, že pokračuje vyklízení protor pro velmi nekompetentní způsob práce Rady vlády pro výzkum a vývoj, ale za to on také nemůže.
Dobrý den, bráníte podpoře jak vy říkáte "sportovního byznysu" ze strany města, ale všude jinde v republice to tak funguje. Žádný sportovní klub si na sebe nevydělá jen ze vstupného, to moc dobře víte. V Karlových Varech se staví nová hokejová aréna, v Liberci už pár let stojí, a to jsou menší města než je Brno. Měl byste konečně přiznat jaký osobní zájem Vás vede až k chorobnému odporu k vrcholovému sportu a jeho podpoře v Brně. Sportovní oddíly a kluby jsou dobrou reprezentací města. A prosím Vás neodpovídejte jen na to, co se Vám hodí, jak je Vaším dobrým zvykem. Děkuji
Petr K., 4.9.2008 11:27
Liberec má neskonalé potíže se stavem městských financí a dluhy za ně, losování v Karlových Varch jsem viděl v TV.
Pane senátore, jste známým kritikem vládou navrženého způsobu hodnocení výzkumu podle impakt faktoru časopisů. Jak vy byste si představoval toto hodnocení (a následné rozdělování peněz podle něho)?
Roman, 4.9.2008 11:15
Hodně toho mám v článcích na blogu na aktuálne.cz, http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-zlatuska.php?archivelist=191 Hodnocení nelze dělat mechanicky tak, jak to vláda prosazuje. Ve světě je na tohle téma spousta podkladů, stačí se podívat na diskusi v Austrálii nebo přípravy v Británii. Stručně řečeno, sběr citačních dat musí být doprovázen oborovým hodnocením. navíc je potřeba citační podklady sbírat metodologicky správně. V Británii například zrovna vypisují výběrové řízení na anlýzu, jak vlastně s citačními daty pracovat, viz http://www.hefce.ac.uk/itt/ U nás se toho chytla skupinka nadšených poloamatérů s absolutní neznalostí základních metodologických zásad nebo mapotřebných matematických metod. To celé je doprovázeno snahou o vyvedení části peněz do často velmi problematických aplikací (platba za patenty -- v minulých měsících jsem měl dva velmi rozsáhlé články na toto téma v Technickém týdeníku, kde jsou i podklady ke kritice přístupu k patentům, který prosazuje Topolánkova vláda).
Otázka jako reakce na Vaši předchozí odpověď. Nemáte pocit, že pouhá podpora mládežnického sportu jako základny pro sport vrcholový je něco jako vyhazování peněz vzduchem. Jinými slovy: k čemu je podpora mládežnického sportu bez podpory sportu vrcholového?
Petr Dostál, 4.9.2008 11:20
Uh, myslíte, že nemá cenu, aby mládež sportovala, když to nedotáhne tak daleko, aby se stala artiklem prodeje mezi kluby nebo třeba do NHL? Sport patří ke zdravému životnímu stylu.
Jak Vám, pane Zlatuško, teď je ? Bylo Vám vyhrožováno, jako jeden z mála se otevřeně vyjadřujete o korupčním prostředí v brněnské regionální politice...
Bedřich, 4.9.2008 11:04
Nehraji hokej, s ohledem na své koleno asi ani nebudu, takže mohu být těžko bradavicí na jeho tváři. Navíc tam nejsou mužstva oddělení sítí, takže je tam z mého hlediska ještě další handicap.
Když tedy tvrdíte, že je špatné dávat do "sportovního byznysu" veřejné peníze, je tedy v pořádku, že Vy si je odtud berete a na tomto byznysu profitujete?
Jan, 4.9.2008 11:16
Poskytujeme výrazně dotované ceny za pronájem stadionu. Nevím o žádném zdroji financí, který by mně přímo nebo zprostředkovaně dával peníze ze sportovního byznysu.
Dobrý den pane Zlatuška. Nejsem Váš volič, nikdy jím nebudu, ale i přesto bych se chtěl zeptat. Nezdá se Vám to trošku podezřelé. Za pár týdnu zde budou volby, Vy zde neustále probíráte témata korupce. Ukazujete stále kolem sebe, ale co takto si zamést před vlastním domem? Teď k otázce. Přijde Vám férové zmiňovat uvedené firmy a posléze i Kometu a zatahovat je do korupce? Není to od Vás spíše součást politické kampaně, ukazovat na někoho a nemít v ruce žádný důkaz? Přijde mě to z Vaší strany hodně alibistické. Jak dlouho chcete ještě manipulovat s fakty a s tím, že v Brně zrovna Vám právě díky tomu co se stalo za posledních pár dnů pšenka nepokvete. Ještě stále se dokážete na sebe podívat do zrcadla? Nebo už tam také vidíte něco zkaženého? Přeji Vám hodně úspěchu na poli osobního života a posléze i nejlépe nějakou dobře placenou práci, ať už konečně odejdete z postu na kterém sedíte. Věřte že spousta brněských občanů si po letech opět oddechne. Krasný den!
deivis, 4.9.2008 11:17
Je to podezřelé, ale co nadělám. A uvedené firmy -- podívejte se do insolvenčního rejtříku na STRABAG a dokumenty související insolvenčním řízením (uvedené \"před vyhlášením úpadku\", spisová značka MSPH 89 INS 2788/2008 u Městského soudu v Praze). Je toho stránka za čínající 17.7. a kulminující soupisem majetkové podstaty 29.8. Přijde Vám opravdu normální, že dostanou zakázku 100 milionů nad rozpočtovanou cenou, že na mne nátlak na podpis souhlasného stanoviska per rollam osobně vyvíjel předseda představenstva Komety z titulu ekonomického šéfa BVV a že za této situace má Strabag na financování Komety? Ano, zdá se mi to podezřelé. Data v kalendáři těchto událostí si ale nevolím já. Fakty nemanipuluji. Doporučuji Vám se na fakta podívat, třeba se mým voličem stanete.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli Vám ještě asistentku dělá Vaše dcera?
Michal, 4.9.2008 11:23
Ne, nedělá.
Dobrý den pane profesore, nepatřujete analogii mezi snahou velkých fotbalových klubů dostat se do hlavní soutěže Ligy mistrů (kde lze očekávat VELMI slušné příjmy) a snahou společnosti Kometa Group, a.s. hrát hokejovou extraligu ? Je přece jasné, že by to znamenalo především vyšší tržby. Je Vám známo něco o tom, zda pražský magistrát subvencuje třeba fotbalovou Spartu, aby v lize mistrů uspěla ? Proč bychom jako běžní daňový poplatníci měli dotovat firmu pana Zábranského ? Pokud ano, tak se ptám, zdy by magistrát nemohl přispět i mně, mám prádelnu a chtěl bych lepší pračku, co míń žere a víc pere.
Ing. Kolíbal, 4.9.2008 11:12
Pokud vím, stojí extraligové mužstvo kolem 60-90 milionů rořně. Do toho někdo peníze dávat musí. Souhlasím s tím, že by tyto peníze neměly jít z veřejných zdrojů. A můj souhlas je do jisté míry nadbytečný - zakazuje to i zákon.
Vážený pane Zlatuško, kritizujete korupci, ale sám jste seděl v několika dozorčích orgánech, která patří městu Brnu. Nemyslíte si, že je to v podstatě také korupční jednání. Neměl by jste se zřeknout těchto příspěvků?
Marek Novotný, 4.9.2008 11:06
Uvědomte si, prosím, že novinové titulky jsou věcí redakcí novin - a to většinou i u autorských komentářů. Čtěte, co se skutečně řeklo. Pokud existuje mezi stavebními formami dohoda o rozparcelování zakázek, o které hovořil pan Veselý, bude trvat dlouhou dobu, než se podaří povzbudit firmy, které nejsou v Brně, aby do Brna šly a soutěžily zde. Leckde se to už podařilo, někde je setrvačnost a nedůvěra delší. Jednu z prvních věcé, kterou RMB udělala, bylo zrušení losování nabídek (ve stylu osudí z Karlových Varů). Korupce neznamená jen to, že si někdo bere obálku se jménem ulice, ale také tato dohoda firem mezi sebou. Pan Veselý se osoatně vyjadřuje, že nosí obálky člověku, který na městě neseděl, to může pokračovat setrvačností i dnes.
Jak to vypadá ve Starezu s ekonomikou. Prosím NE odpověď , že vy nic vy muzikant. Po Brně kolují historky, že kážete svatou vodu ale pijete velmi drahou skotskou?
Martin, 4.9.2008 10:50
Ekonomika Starezu je v pořádku. Audit proběhl, mimochodem -- chtěl jsem externí, ale ODS na zastupitelstvu toto zadání nedovolila. Tak se zadal jen společností. Jsou tam účetní ztráty z odpisů (za sportoviště se účtují městem fakticky dotované ceny), velký problém je způsob, kterým se postavil baseballový stadion - tam se za zvýhodněnou ceny celý pronajal Drakům, protože ekonomická kalkulace předchozího vedení města evidentně vůbec nepočítala s tím, že by se ta investice měla nějak zaplatit...
Zdravím, jaký je váš postoj k problému brněnské Úrazové nemocnice? Mohl jste jako senátor nebo radní v tomto něco dělat? Nemohl jste v Senátu mluvit s Julínkem?
Carlos, 4.9.2008 10:54
Julínka jsem vloni podle jednacího řádu Senátu žádal o písemné stanovisko. odpověděl po dvou měsících, že se ptám příliš a že MZ vypracuje podrobnou zprávu k Úrazovce, kde vše bude. Po osmi měsících jsem dotaz zopakoval s tím, že pokud nemá tu zprávu už hotovou, ať mi předá veškeré materiály, které mají jako koncept. Nepřišlo nic. Z toho soudím, že zájmy, které má Julínek, nejsou věcí koncepce nebo organizování zdravotnictví či traumatologické péče v Brně, ale zájmy, o kterých nemůže veřejně mluvit. Budu ten tlak opakovat a stupňovat (nesplnil povinnost ministra vůči senátorovi, navíc je sám senátorem -- asi začnu žádostí předsedovi Senátu, aby ho postrčil, ale to zase všichni z ODS označí jako předvolební boj).
Pane, vážně se domníváte, že by si pan Zündorf dovolil poškozovat zájmy společnosti BVV a veřejné pokladny v této společnosti zastoupené ? Pokud ano, proč jste již nepodal příslušné podněty dle trestního řádu ? Jak se k Vašemu podezření staví představenstvo BVV ?
Aleš Jakubec, 4.9.2008 11:03
Ta otázka je pro mne aktuální až od minulého týdne. Pana Zündorfa jsem dopoledne upozornil na odpovědnost za uřážky na oficiálním webu Komety, odpoledne přišla výhrůžka na mobil, kvůri které jsem v pátek podával trestní oznámení. nepravdy pana Zábranského ve sděleních fanouškům by vydaly už snad na knihu - vezměte jen drobnost, jak o víkendu oznámil, že smlouva je podepsána, ale v pondělí 1.9. v poledne jsem měl v ruce smlouvu datovanou až 1.9., atd., atd. Nepovažuji ani jednoho z nich za seriózního partnera.
Pane senatore, se zajmem jsem si precetla o te korupcni nahravce a cekam, jak se to vyvine. Obecne mam z toho dojem, ze v techto problemech jsou duleziti nezavisli politici, kteri jsou ochotni spolecnost konfrontovat "at to stoji co stoji", aniz by stale strategicky spekulovali na pozdejsi politicky profit. Cimz vam dekuji. Mate k tomu nejaky komentar?
Lucie K. , 4.9.2008 10:59
Nahrávku jsem nezveřejnil a mé jméno do toho zatáhl Duchoň. na motiv se zeptejte jeho, i na to, jestli opravdu soudí, že ta nahrávka není autentická, nebo někdo stylem, o kterém v pondělí mluvil poslanec Pleva, sestříhal. nejsmutnější je vidět lidi s relativně slušným vzděláním, jak zahodí zcela svůj kritický úsudek a podřídí se straně nebo svému regiuonálnímu šéfovi. ˇ Nezávislí politici mohou těmto snahám odolat lépe. myslím, že tohle je v Senátu výhoda senátorů sdružených v Klubu nezávislé demokracie i části SNK-ED, bude ale využitelná jen tak dlouho, než si jedna strana (nyní to hrozí u ODS), která umí své členy přivádět k poslušnosti a sevření šiků, v něm nezíská absolutní většinu.
Dobrý den. Proč si myslíte, že by studenti nemohli platit za zkoušky navíc, jsou-li zbytečné, protože na ty první se nenaučili a jenom to "testli", zda neprojdou? Nebo souhlasíte s tímto řešením poplatků ve školství?
Jelena, 4.9.2008 11:04
Podporuje to více pokusů a flákání u majetnějších. navíc si myslím, že více zkouškových termínů je nesmysl (u písemných zkoušek s průběžným zkoušením během semestru to nejde vůbec.) představte si základní školu, kde se nebudou žáci nechávat propadávat, ale učitel za další peníze bude organizovat speciální třídy a vyučování během prázdnin a zkoušet je tak dlouho, až mu peníze budou stačit a dá jim čtyřku místo pětky...
Ve včerejším vysílání zpráv ČT1 jste hovořil o nutnosti auditu zaměřené na korupci a také o jeho finanční náročnosti. Kolik takový audit stojí a jak probíhá?
Bubeník, 4.9.2008 10:58
V nahrávkách jsou konkrétní podezření na konkrétní činovníky města a kraje z doby vlády ODS. Myslím, že šetření toho typu, které měl pan Schwarzenberg ve věci pana Čunka by hodně osvětlilo. Možná se také ukáže jen to, že jsou to šíbři a peníze nemají z těchto zdrojů. Možná se ale ukáže něco jiného. nahrávku dělal člen ODS se sympatizantem ODS. opravdu jsem jim k tomu nepsal scénář, ani je ve skrytu nenatáčel (aspoň při cestě na záchod by si mne všimli...).
Dobrý den, proč neříkáte lidem celou pravdu? Proč jim neřeknete, že občerstvení v Rondu pod svou kontrolou potřebujete pro plnění kvót spojených se smlouvou se společností Starobrno? Co budete dělat až Kometa postoupí do extraligy a Starobrno již nebude možné čepovat vzhledem k partnerství s Budvarem? Příjde vám normální, že zatímco v ostatních městech jsou "A" týmy podporovány městem, či jim jsou pronajímány stadiony za symbolickou korunu, tak v Brně je hokejový tým nejen finančně samostatný, nejen že platí pronájem v hale, která patří městu, ale není mu ani dovoleno mít tuto halu pronajmutou, aniž by z jeho vlastních aktivit profitovalo město z výdělků na předraženém občerstvení, hřálo si na tomto klubu polívčičku v podobě smluv s pivovarem a chlubilo se úspěchem? Bojíte se, že se provalí, že obchodní zájem tu sledujete především vy? Předem díky za odpověď a zkuste se zamyslet nad Vaší předvolební agitací, začíná být přinejmenším nechutná. Kamil, (programátor a fanda hokeje, dle Vaší rétoriky rukojmí pana Zábranského..)
Kamil, 4.9.2008 11:01
Občerstvení v Rondu nepotřebuji. Respektuji uzavřenou smlouvu. nepovažuji podporu A týmů městem za normální -- je to sportovní byznys konkrétní obchodní společnosti, podpora městem by byla nedovolenou veřejnou podporou. Totéž by bylo přelévání dotací na mládežnický hokej na činnost profesionálního týmu. Příjem z reklam a dalších akcí v Rondu umožňuje jeho chod i skryté nepřímé dotace na cenu pronájmů. Uvědomte si to, prosím. Máte statistiku o tom, kolik kmenových hráčů HC Kometa je z dorostu odchovaného v Brně? Rád se na ni podívám.
1.Pane radní, proč nechcete odtajnit zdroj ze kterého se k Vám dostala diskutovaná nahrávka? Proč tajíte zdroj? 2.Jak to že, napadáte BVV aRMB ve kterých přitom sedíte? Co tam taedy děláte?
Paulczynski, 4.9.2008 10:51
1. Já jsem s nahrávku veřejně neprezentoval, ani ji nikomu ke zveřejnění nedal. Reagoval jsem pouze na osobní útok, který na pondělní tiskovce ODS měl bývalý primátor Duchoň. Viz úvod na mém blogu http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-zlatuska.php?itemid=4435 2. Nenapadám BVV. Věci se týkají odpovědnosti zcela konkrétních osob.
Dobrý den pane Zlatuško, chtěl bych se Vás laskavě zeptat, jak dlouho si myslíte, že vydrží hokejová hala Rondo v současném stavu. Mám na mysli hlavně ledovou plochu, sociální zařízení a elektroinstalace. Děkuji Vám za odpověď.
Michal Bernátek, 4.9.2008 10:45
Viz odpověd dříve o rekonstrukcích. Problém kvality ledu je vzduchotechnika a vlhkost vzduchu v hale. To ale nebudeme dělat před kompeltní rekonstrukcí.
Dobrý den přeji pane Zlatuško, 1.rád bych se zeptal jaký sport aktivně provozujete a jaký máte nejradši pasivně třeba u TV? 2. s jakým cílem jste šel do společnosti Starez a jak tento cíl naplňujete, čím je tato společnot, kde předsedáte představenstu přínosná pro Brno? Co se Vám podařilo do této doby prosadit? 3. myslíte, že společnost Starez zajišťuje dobře provoz haly Rondo, myšleno, ubohé WC, špatný led.... nepotřebuje třeba Starez větší dotace aby mohl být provoz mnohem lepší? děkuji
Avs, 4.9.2008 10:44
Ve Starezu reprezentuji zájmy města ve vztahu ke sportovní infrastruktuře. je to stejný veřejný zájem, o jaký jsem se hodně aktivně staral při zakládání Fakulty sportovních studií. Rekonstrukce zázemí v Rondu se zpozdila nejdřív kvůli intervenci HC Kometa (nechtěli šatny i pro mládežnické mužstvo, jen pro profi tým), teď do toho přišla velká rekonstrukce v souvislosti s mistrovstvím světa v basketbalu. Některé věci se navíc dají dělat jen mimo sezónu. A co se aktivity pracovníků Starezu týká -- podívejte, jak prohlédla Riviéra poté, co se o to společnost stará.
Dobrý den pane senátore, chtěl bych se zeptat, věnoval jste se někdy nějakému kolektivnímu sportu?
LeeVap, 4.9.2008 10:43
Ano, volejbalu (výrazně preferuji sporty, kde jsou mužstva oddělena). Hrál jsem za mlada i šachy jako člen žákovského družstva, ale to mi asi neuznáte, že? :-) Nyní na nátlak manželky pravidelně cvičím s trenérem v posilovně. Jde mi to asi k duhu, endorfiny mne už často vyhánějí cvičit ještě účinněji, než vyčítavý pohled mé ženy, že hrozí, že kvůli práci vynechám...
Dobrý den, chci se zeptat, jaký bude Váš další postup proti lidem, kteří pod primátorem Petrem Duchoněm měli přijímat zmiňované úplatky. Děkuji
Alena Přikrylová, 4.9.2008 10:45
Tu věc má v rukou již nějakou dobu policie. Mimochodem, i zveřejňování takových kauz má fakticky stejný účinek jako podání trestního oznámení. Orgány činné v trestním řízení na takovou věc mají ze své iniciativy reagovat a šetření zahajovat. Hůř se ale taková věc politickým vlivem zamete pod koberec...
Budete se ještě věnovat velkým projektům v Brně jako je Kampus a CEITEC, nebo se budete zabývat jen korupcí v ODS? Není to první důležitější?
Petr, 4.9.2008 10:49
Kampus je věcí MU a vedení MU. Myslím, že si vedou dobře, klacky pod nohy jim bohužel hází zájmy pražských úředníků (ještě jako rektor jsem nechal odejít bývalého kvestora, kde se mi jednu konkrétní manipulaci naštěstí prokázat podařilo - vzápětí nastoupil jako poradce náměstka ministra a začal z Prahy za MF vyčítat univerzitě své vlastní chyby - úsměvné, ale patří to k prostředí, které kritizuji).
V kolika výběrových komisích jste seděl ve svém velmi plodném životě?Jak se Vám spí po těch manipulacích v Kampusu? Kolikrát jste si dával kafe v noci na dálnici Praha Brno? Vězte, že minulost doběhne každýho
František Dobrota, 4.9.2008 10:49
Neseděl jsem v žádné výběrové komisi ke Kampusu. Realizace stavby ostatně začala až poté, co jsem jako rektor skončil. Kafe na dálnici Praha Brno jsem si nedával nikdy. Mám termosku s čajem a při cestě poslouchám vážnou hudbu na plné pecky, je to výborná relaxace.
Dobrý den pane Zlatuško. Myslíte si prosím, je sport a tím pádem i sportovní vybavení města Brna pro město důležité? A jakou má sport u Vás prioritu. Prosím upřimnou odpověď Děkuji P.S. Roky jsem pracoval s Vaší maminkou, moc milou paní, na Špitálkách.
Jiri, 4.9.2008 10:46
Ano, sportovní infrastruktura je hodně důležitá. V Brně je katastrofální stav bazénů, chybí slušná atletické hala, atd. Navrhoval jsem i to, aby když BVV staví novou halu, aby ji koncipovalo včetně rychlobruslařského oválu jako víceúčelovou. Bohužel tento nápad podporu dostatečného počtu rozhodujících lidí nezískal (nákladově je přitom nová hala srovnatelná třeba se sportovní halou v americkém Utahu). Pořád se mluví jen o Rondu a příkoří vůči Kometě jako nekdejšímu nositeli jedenácti mistrovských titulů. K této tradici ovšem patří i hokejová hala za Lužánkami -- o to ta Kometa se slavnou tradicí přišla ze svého přičinění. (To není věc současného majitele - pokud se ale někdo hlásí k jedné tradici, neměl by opomínat i tu druhou, smutnější.)
Dobrý den, chodite na hokej? Komu fandíte?
Jiřina Hr., 4.9.2008 10:55
Ne, nechodím.
Dobré předpolední pane senátore. S veškerou úctou k Vám....neuvažujete o stěhování do jiného města??
Petr Dostál, 4.9.2008 10:48
Ne.
Dobry den chtela bych se zeptat,proc vam lezi v zaludku Brnensky sport a hlavne kometa.Je prece dobre ze mladez v brne hojne chodi na sport a ze se maji cim bavit, jako rektor by ste mel byt rad a ne jim hazet klacky pod nohy dekuji za odpoved
Horakova Jarmila, 4.9.2008 10:42
Podporuji sport, jsem hlavně pro podporu mládežnického sportu a samozřejmě sportovní infrastruktury. To je mírně něco jiného, než komerční sport s nakupovanými hráči. Do sportu mají jít veřejné peníze, do sportovního byznysu nikoli (uhradí se např. ze vstupného).











