VYBERTE SI REGION

Abraham v zatáčkách útočil, na rovinkách ztrácel

Assen, Brno – Mezi typické znaky Nizozemska kromě tulipánů patří i větrné mlýny. O tom se na vlastní kůži přesvědčil i motocyklový jezdec Karel Abraham. Brněnský silničář se ve Velké ceně v Assenu mohl cítit jako literární hrdina a rytíř Don Quijote de la Mancha bojující s větrnými mlýny.

29.6.2013 AKTUALIZOVÁNO 30.6.2013
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: ČTK/EAST NEWS/ENPOL

Stejně marný boj zažíval třiadvacetiletý účastník mistrovství světa třídy MotoGP na trati, kde se svým strojem ART slabší výkonnostní třídy CRT sváděl souboje se silnými prototypy ducati. „Přestože jsem je v zatáčkách dojížděl a brzdily mě, na rovinkách jsem neměl dostatečný výkon na jejich předjetí. Na konci nejdelší části okruhu jsem na ně ztrácel klidně sto metrů, po dvou zatáčkách jsem je ale zase dojel. A to se pořád opakovalo," krčil rameny Abraham, jehož stroj oproti továrním výrobcům používá jen výrazně upravený motor vycházející ze sériové produkce.

S tímto hendikepem dokroužil do cíle na poslední bodované pozici. Za patnáctou příčku si připsal bod a přidal ho k dvěma získaným. „Je to sice zas jen bod, ale vyjel jsem ho v plné konkurenci soupeřů, takže je pro mě letos nejcennější. Na druhou stranu je frustrující vědět, že výsledek mohl být o hodně lepší," mrzelo celkově dvaadvacátého jezdce nejsilnější kubatury.

„Ducati je na rovinách rychlejší než my a kvůli tomu je v podstatě nemožné je předjet. Když jel Karel sám, zajížděl podobný čas jako v cíli osmý Espargaro," doplnil šéfmechanik Abrahamova českého týmu Cardion AB Motoracing Marco Grana.

Rossi po třech letech

Na nejvyšší stupínek vystoupal devítinásobný mistr světa Valentino Rossi, který ukončil tříleté čekání na jubilejní osmdesáté vítězství v MotoGP. „Mám velkou radost, ale pořád tomu nemůžu uvěřit. Občas jsem už pochyboval, jestli ještě někdy vyhraju," uvedl Ital, který se po dvou sezonách u Ducati letos vrátil zpátky do Yamahy, s kterou slavil největší úspěchy.

Jediným účastníkem, který neviděl cíl závodu nejsilnější třídy, byl druhý český jezdec Lukáš Pešek. Ten po deseti kolech odstoupil kvůli technickým problémům.

Velkou cenu naopak dokončil na pátém místě i úřadující mistr světa Jorge Lorenzo, který si ve čtvrtečním tréninku zlomil klíční kost. O den později absolvoval operaci, při které mu lékaři kost zpevnili osmi šrouby, a v sobotu už opět seděl na motorce. „Jsem na sebe pyšný," řekl Španěl.

Druhý z jihomoravských účastníků světového šampionátu naopak na body těsně nedosáhl. Rohateckého Jakuba Kornfeila dělilo od patnácté bodované pozice závodu Moto3 pouze šest setin sekundy. „Body jsem měl na dosah, protože jsem soupeřil ve velké skupině jezdců. V posledních dvou kolech jsem se snažil jet trochu na krev, abych aspoň někoho předjel a dovezl poslední bod. Ani to se ale nepodařilo," uvedl Kornfeil.

Nizozemský závod je unikát v kalendáři světového šampionátu. Trať v Assenu jako jediná v historii hostila všechny ročníky mistrovství světa od jeho vzniku v roce 1949. Zároveň se Velká cena jede netradičně už v sobotu, na rozdíl od běžného nedělního termínu. Může za to tamní zvyk a také křesťanské vnímání neděle jako volného a klidného dnu.

Velká cena Nizozemska, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Assenu:

Moto3: 1. Salom 38:20,086, 2. M. Viňales -0,122, 3. Rins (všichni Šp./Kalex) -0,282, 4. Oliveira (Portug./Mahindra) -0,378, 5. Á. Márquez (Šp.) (Šp./KTM) -0,416, 6. Folger (Něm./Kalex KTM) -19,646, …16. Kornfeil (ČR/Kalex KTM) -35,948.

Průběžné pořadí MS (po 7 ze 17 závodů): 1. Salom 152 b., 2. M. Viňales 142, 3. Rins 117, 4. Folger 73, 5. Á. Márquez 59, 6. Oliveira 56, …14. Kornfeil 27.

Moto2: 1. P. Espargaró (Šp./Kalex) 39:51,883, 2. Redding (Brit./Kalex) -0,117, 3. Aegerter (Švýc./Suter) -3,509, 4. Kallio (Fin./Kalex) -3,656, 5. Rabat (Šp./Kalex) -3,993, 6. Zarco (Fr./Suter) -4,073.

Průběžné pořadí MS (po 7 ze 17 závodů): 1. Redding 134, 2. P. Espargaró 104, 3. Rabat 86, 4. Kallio 78, 5. Aegerter 77, 6. Zarco 63.

MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 41:25,202, 2. M. Márquez (Šp./Honda) -2,170, 3. Crutchlow (Brit./Yamaha) -4,073, 4. Pedrosa (Šp./Honda) -7,832, 5. Lorenzo (Šp./Yamaha) -15,510, 6. Bradl (Něm./Honda) -27,519, …15. Abraham (ČR/ART) -1:04,426, Pešek (ČR/Ioda-Suter) nedokončil.

Průběžné pořadí MS (po 7 z 18 závodů): 1. Pedrosa 136, 2. Lorenzo 127, 3. M. Márquez 113, 4. Crutchlow 87, 5. Rossi 85, 6. Dovizioso (It./Yamaha) 65, …22. Abraham 3.

Autor: Tomáš Valaškovčák

29.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Libor Zábranský, majitel a trenér Komety Brno v jedné osobě.
5

Nová hala za Lužánkami? O aréně rozhodneme podle studie, povídá Zábranský

Architekti Michal a Lea Mačudovi vsadili na hravost barev, forem a materiálů. Svůj styl pojmenovali „nová bohatost“ a staví jej do protikladu k brněnskému funkcionalismu.
18

Čtyři pokoje, devět jídelníčků. Brno má nový proměnlivý bar

Zbrojovka smetla v Tipsport lize Znojmo pěti góly, dvakrát se trefil Litsingi

Brno /FOTOGALERIE/ – Pohlednou ofenzivní podívanou nabídli fotbalisté Zbrojovky divákům v jihomoravském derby zimní Tipsport ligy. Ve svém druhém duelu skupiny C zvítězili Brňané nad Znojmem 5:1.

Město podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy v Brně

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Propadli se pod led. Záchrana? Hasiči házejí pytle nebo se plazí po žebřících

Brno /VIDEO/ – Topící se lidi vytahovali hasiči ve středu z ledové vody Brněnské přehrady. Nešlo však o bruslaře, kteří vjeli na příliš tenký led, ale o figuranty ve speciálních úborech, kteří do díry vysekané v ledu vlezli dobrovolně. Věděli totiž, že záchrana od kolegů, kteří se učili, jak tonoucího z vody zachránit, přijde téměř okamžitě. „První možnost je většinou házení speciálních pytlů, kterých se tonoucí chytí. Funguje to ale jen zhruba do patnácti metrů, málokdo dohodí dál," vysvětlil instruktor hasičů Alexandr Ficek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies