VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham v zatáčkách útočil, na rovinkách ztrácel

Assen, Brno – Mezi typické znaky Nizozemska kromě tulipánů patří i větrné mlýny. O tom se na vlastní kůži přesvědčil i motocyklový jezdec Karel Abraham. Brněnský silničář se ve Velké ceně v Assenu mohl cítit jako literární hrdina a rytíř Don Quijote de la Mancha bojující s větrnými mlýny.

29.6.2013 AKTUALIZOVÁNO 30.6.2013
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: ČTK/EAST NEWS/ENPOL

Stejně marný boj zažíval třiadvacetiletý účastník mistrovství světa třídy MotoGP na trati, kde se svým strojem ART slabší výkonnostní třídy CRT sváděl souboje se silnými prototypy ducati. „Přestože jsem je v zatáčkách dojížděl a brzdily mě, na rovinkách jsem neměl dostatečný výkon na jejich předjetí. Na konci nejdelší části okruhu jsem na ně ztrácel klidně sto metrů, po dvou zatáčkách jsem je ale zase dojel. A to se pořád opakovalo," krčil rameny Abraham, jehož stroj oproti továrním výrobcům používá jen výrazně upravený motor vycházející ze sériové produkce.

S tímto hendikepem dokroužil do cíle na poslední bodované pozici. Za patnáctou příčku si připsal bod a přidal ho k dvěma získaným. „Je to sice zas jen bod, ale vyjel jsem ho v plné konkurenci soupeřů, takže je pro mě letos nejcennější. Na druhou stranu je frustrující vědět, že výsledek mohl být o hodně lepší," mrzelo celkově dvaadvacátého jezdce nejsilnější kubatury.

„Ducati je na rovinách rychlejší než my a kvůli tomu je v podstatě nemožné je předjet. Když jel Karel sám, zajížděl podobný čas jako v cíli osmý Espargaro," doplnil šéfmechanik Abrahamova českého týmu Cardion AB Motoracing Marco Grana.

Rossi po třech letech

Na nejvyšší stupínek vystoupal devítinásobný mistr světa Valentino Rossi, který ukončil tříleté čekání na jubilejní osmdesáté vítězství v MotoGP. „Mám velkou radost, ale pořád tomu nemůžu uvěřit. Občas jsem už pochyboval, jestli ještě někdy vyhraju," uvedl Ital, který se po dvou sezonách u Ducati letos vrátil zpátky do Yamahy, s kterou slavil největší úspěchy.

Jediným účastníkem, který neviděl cíl závodu nejsilnější třídy, byl druhý český jezdec Lukáš Pešek. Ten po deseti kolech odstoupil kvůli technickým problémům.

Velkou cenu naopak dokončil na pátém místě i úřadující mistr světa Jorge Lorenzo, který si ve čtvrtečním tréninku zlomil klíční kost. O den později absolvoval operaci, při které mu lékaři kost zpevnili osmi šrouby, a v sobotu už opět seděl na motorce. „Jsem na sebe pyšný," řekl Španěl.

Druhý z jihomoravských účastníků světového šampionátu naopak na body těsně nedosáhl. Rohateckého Jakuba Kornfeila dělilo od patnácté bodované pozice závodu Moto3 pouze šest setin sekundy. „Body jsem měl na dosah, protože jsem soupeřil ve velké skupině jezdců. V posledních dvou kolech jsem se snažil jet trochu na krev, abych aspoň někoho předjel a dovezl poslední bod. Ani to se ale nepodařilo," uvedl Kornfeil.

Nizozemský závod je unikát v kalendáři světového šampionátu. Trať v Assenu jako jediná v historii hostila všechny ročníky mistrovství světa od jeho vzniku v roce 1949. Zároveň se Velká cena jede netradičně už v sobotu, na rozdíl od běžného nedělního termínu. Může za to tamní zvyk a také křesťanské vnímání neděle jako volného a klidného dnu.

Velká cena Nizozemska, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Assenu:

Moto3: 1. Salom 38:20,086, 2. M. Viňales -0,122, 3. Rins (všichni Šp./Kalex) -0,282, 4. Oliveira (Portug./Mahindra) -0,378, 5. Á. Márquez (Šp.) (Šp./KTM) -0,416, 6. Folger (Něm./Kalex KTM) -19,646, …16. Kornfeil (ČR/Kalex KTM) -35,948.

Průběžné pořadí MS (po 7 ze 17 závodů): 1. Salom 152 b., 2. M. Viňales 142, 3. Rins 117, 4. Folger 73, 5. Á. Márquez 59, 6. Oliveira 56, …14. Kornfeil 27.

Moto2: 1. P. Espargaró (Šp./Kalex) 39:51,883, 2. Redding (Brit./Kalex) -0,117, 3. Aegerter (Švýc./Suter) -3,509, 4. Kallio (Fin./Kalex) -3,656, 5. Rabat (Šp./Kalex) -3,993, 6. Zarco (Fr./Suter) -4,073.

Průběžné pořadí MS (po 7 ze 17 závodů): 1. Redding 134, 2. P. Espargaró 104, 3. Rabat 86, 4. Kallio 78, 5. Aegerter 77, 6. Zarco 63.

MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 41:25,202, 2. M. Márquez (Šp./Honda) -2,170, 3. Crutchlow (Brit./Yamaha) -4,073, 4. Pedrosa (Šp./Honda) -7,832, 5. Lorenzo (Šp./Yamaha) -15,510, 6. Bradl (Něm./Honda) -27,519, …15. Abraham (ČR/ART) -1:04,426, Pešek (ČR/Ioda-Suter) nedokončil.

Průběžné pořadí MS (po 7 z 18 závodů): 1. Pedrosa 136, 2. Lorenzo 127, 3. M. Márquez 113, 4. Crutchlow 87, 5. Rossi 85, 6. Dovizioso (It./Yamaha) 65, …22. Abraham 3.

Autor: Tomáš Valaškovčák

29.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Společnost Thermona v Rapoticích vyrábí plynové a elektrické kotle.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Historické bitvy: možná beze zbraní. Kvůli nové směrnici Evropské unie

Jižní Morava - Místo divácky atraktivních rekonstrukcí slavných bitev pouze hudba z reproduktorů a pokládání květin na hromadný hrob. Takový scénář podle mnohých nadšenců vojenské historie hrozí tradičním živým připomínkám historických událostí. Může za to nová směrnice Evropské unie, která zakazuje používat některé typy historických zbraní.

Manželství v kostce? S herci Kronerovou a Navrátilem v brněnské premiéře

Brno – Divadlo Komediograf uvede v brněnské premiéře inscenaci Manželství v kostce, v níž autor a režisér Luboš Balák vsadil na komediální talent Zuzany Kronerové a Oldřicha Navrátila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies