VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham doufá, že neletí do Japonska zbytečně

Brno /ROZHOVOR/ - Tradičně exotickou, letos ale i problematickou část seriálu mají před sebou jezdci mistrovství světa silničních motocyklů.

28.9.2011 3
SDÍLEJ:

Brněnský jezdec Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

O víkendu je čeká kvůli havárii jaderné elektrárny přeložená Velká cena Japonska, poté přijde na řadu Austrálie a před návratem k závěrečné tečce šampionátu ve španělské Valencii okusí elita ještě extrémní vlhkost podnebí v Malajsii. Na palubě letadla do japonského Motegi seděl v úterý i brněnský závodník třídy MotoGP Karel Abraham.

Bylo rozhodnutí nebojkotovat Velkou cenu Japonska jednoznačné?
Myslím, že nepojede Capirossi a uvidíme, jak se rozhodne Rossi. Zatím se nevyjádřil, ale podle mého názoru Japonsko nevynechá. Co vím, z jezdců ostatních tříd má chybět jedině Nizozemec Iwema ze stopětadvacítek. Samozřejmě se tam nikomu nechce, navíc v minulém týdnu zasáhl Japonsko tajfun. Přesto z našeho týmu jedou do Motegi všichni.

Jedno z varování se týkalo konzumace tamní vody. Jak hodláte řešit pitný režim?
Pevně doufám, že nebudeme na tamní vodě závislí. Vím, že Ducati nafasovala paletu balené vody, takže se snad dostane i na náš tým. Rozhodně nebudu pít nic jiného než vodu dovezenou z Evropy.

Další problém může nastat s vaším zdravotním stavem po havárii v Aragonu. Jak se cítíte?
V neděli jsem si byl zahrát squash, chtěl jsem zkusit, jak na tom týden po Aragonu jsem. Pocity nic moc, jakmile jsem začal běhat, začala se mi točit hlava. Po hodině jsem toho raději nechal.

Neobáváte se opakování loňské situace v Indianapolis? Po havárii v Brně jste tam musel do nemocnice na povinnou prohlídku a američtí lékaři vám start nekompromisně zakázali.
Myslím, že by mě mohli pustit. Už vím totiž, co doktorům říct. Ne že bych podceňoval jiné kubatury, to určitě ne, ale řídit motocykl třídy MotoGP je přece jenom na hraně. Síla motoru, akcelerace, brzdění, všechno je dost brutální. Přesvědčení, že jsem v pořádku, získám, až v Motegi vlezu na motorku. Bude to asi náročné. Ani ne tak na psychiku, spíš kvůli hlavě, kterou jsem si v Aragonu dost narazil.
Riziko takzvaného blackoutu se po zranění hlavy nikdy nedá vyloučit.

Berete tuto možnost v úvahu?
Okno při jízdě mi snad hrozit nebude. A kdyby ano, tak se na motorku v Japonsku vykašlu.

Pokoušel jste se znovu analyzovat příčiny havárie v Aragonu?
Dost lidí je přesvědčených, že v té zatáčce do mě někdo brnkl. Při pohledu na televizní záběry hlavně z helikoptéry to tak nějak vypadalo, ale nechci na nikoho svalovat vinu.

V Motegi jste si před třemi lety zlomil v levé ruce navikulární kost, loni vám třetí místo v Japonsku dopřálo premiérové pocity na světovém pódiu…
To je fakt. Moje vzpomínky na Motegi jsou vážně dost pestré. Jednou tam prožívám lepší Velkou cenu, podruhé zase horší, pořád se to nějak protáčí dokola. Snad se letos trefím do příznivé podoby osudu.

AMOS KREJČÍ

28.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení