VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham: Musí se jezdit ostře, ale fér

Brno /ROZHOVOR/ - Fyzickou přípravou tráví poslední dny před Velkou cenou silničních motocyklů na Masarykově okruhu brněnský jezdec Karel Abraham, jehož závodnickým džobem je od roku 2007 třída do 250 kubických centimetrů.

14.8.2009
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

S přibývajícím hodinami musí „Abaja“ zvládat i narůstající zájem veřejnosti. „Hodně to rozptyluje a snižuje koncentraci,“ trochu vadí devatenáctiletému jezdci mumraj kolem jeho osoby.

Z dosavadních čtyř závodů mistrovství světa na Masarykově okruhu jste třikrát neviděl cíl. Domácí prostředí na vás působí negativně?
Myslím, že velký vliv má domácí prostředí. Ti lidé to nemyslí špatně, ale neuvědomují si, že jejich zájem mě rozptyluje a snižuje koncentraci na závod. Doufám, že letošní výsledek bude jiný, ale musíme všechny ty známé a neznámé nějak usměrnit. Například uzavřít box, aby tam nikdo nesměl.

Vypadáte unaveně už teď…
Před pár dny jsem si koupil horské kolo, protože raději než po silnicích jezdím někam do přírody. A hned první den jsem se svým mechanikem Martinem Havlíčkem a jeho kamarády ujel pětačtyřicet kilometrů. Pro ně to nic nebylo, jezdí na kole třikrát týdně, takže to zvládli. Mě to ale odrovnalo, stehna bolí jako čert.

V rámci fyzického tréninku na kole nejezdíte?
Normálně jenom po boxech, tohle byl pro mne zatím největší zápřah. Můj tréninkový plán je zaměřený víc na běhání, které sice nesnáším, ale jsem na to zvyklý a neodrovná to tak nohy. Většinou na jeden zápřah uběhnu pět, šest, osm kilometrů, podle toho, jak určí trenér.

Motocykloví závodníci ve čtvrtek na náměstí Svobody hráli florbal proti hokejistům. Sledujete v zimě hokej?
Jako malý kluk jsem chtěl hokej hrát, bavilo by mě chytat v brance. Ale nějak z toho sešlo, už ani nevím proč. Hokej se mi líbí, ale nedokážu říct, který hráč mě nějak zvlášť zaujal. V poslední době spíš sleduji, jaký ten který člověk je. Někdo hraje dobře, ale normálně je to idiot, někdo je na tom hráčsky hůř, ale je to sympaťák.

Máte takové zkušenosti i s jezdci Velkých cen?
Třeba takový Edwards je v pohodě, špatní borci nejsou ani De Puniet a Dovizioso. Moc nemusím Lorenza a Toselanda, přijdou mi trochu namyšlení. Osobně je neznám, ale podle mne tak vystupují. Rossi? Nevím, potkávám ho jenom výjimečně.

A jak pohlížíte na soupeře z vaší třídy 250 ccm?
Nemám rád Barberu, působí jaksi divně. Fajn je mistr světa Simoncelli.

Přenesme se na závodní dráhu. Mnozí namítají, že vám v soubojích chybějí ostré lokty.
To jo, takové lokty se určitě hodí. Nesmí se to ale přehánět, protože pak se dostávám do problémů. Můžu dostat pokutu, sankce, mohou mě vyloučit, ztratím na oblíbenosti. Navíc si myslím, že takový způsob závodění není férový. Musí se jet ostře, ale v mezích.

Už vás nějaký takový přehnaný tvrďák dokázal vytočit?
Třeba Ayoama v Barceloně a Jerezu. Během závodu pokaždé před zatáčkou prudce přibrzdil a zavřel to. Jel jsem těsně za ním a tím zavřením mě shodil. Jsem si jistý, že to udělal schválně. Ayoama je určitě dobrý jezdec, vede tabulku, ale titul víc přeji Simoncellimu.

Co vám leží v hlavě před nedělním domácím závodem?
Netroufám si a ani nechci nic říkat dopředu, většinou to přináší smůlu.

Klasické dvěstěpadesátky letoškem končí a nahradí je čtyřtaktní šestistovky. Doufáte, že přechod na úplně jinou koncepci motocyklu zvládnete bez problémů?
To nedokážu říct. Už teď ale trénuji na čtyřtaktních supermotardových a motokrosových motorkách, na běžné silnici jezdím také se čtyřtaktem. Jednou jsem si na okruhu v Mostě zkusil čtyřtakt Stefana Preina, ale bylo to jenom takové lehké objetí tří kol. Prakticky s takovou motorkou nemám žádné zkušenosti. Teď se nedá spekulovat, kdo z dvěstěpadesátek bude na čtyřtaktu dobrý nebo špatný. To se ukáže až při testech.

AMOS KREJČÍ

14.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zdeňka Procházková.
1 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku.
3

Nehoda na D1: šest cizinců se zranilo, jeden z nich těžce

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Brno - V Brně je na 350 tisíc obyvatel. Za třicet let jich může být o 50 tisíc méně. Radní se rozhodli shromáždit data o obyvatelstvu, dopravě a dalších oblastech, aby pomocí nich vytvořili Strategii Brno 2050.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Jižní Morava - Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Pomohla mi odhodlanost, věří úspěšná žena

Brno - Ve svých osmatřiceti letech pracuje jako ředitelka největšího prodejce německé automobilky Mercedes Benz v Česku a na Slovensku Hošek Motor. Příběh Brňanky Andrey Ungerové si ve středu vyslechli hosté jedné z přednášek Ladies Business Week v Brně. Události, na které vystupují úspěšné ženy.

Parníky obsadily přehradu. Provázely je fanfáry, tleskot i troubení

Brno /FOTOGALERIE/ – Po Brněnské přehradě se rozléhá troubení parníků a stovky přihlížejících vykřikují nadšením. Dopravní podnik zahajuje jedenasedmdesátou plavební sezónu a vypouští svých šest lodí zpátky na přehradu. „Loni jsme přeplavili 240 tisíc cestujících, letos je náš cíl ještě o deset tisíc víc, i proto plavební sezónu prodloužíme až do konce října," slibuje přihlížejícím generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies