VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham po sezoně změní stroj. Osedlá Hondu

Indianopolis, Brno – Momentálně sedlá výkonnostně slabší stroj kategorie CRT, který pochází ze sériové výroby. S ním brněnský motocyklový jezdec Karel Abraham nemůže konkurovat prototypům továrních značek. Od příští sezony mistrovství světa si však v nejsilnější kubatuře MotoGP polepší.

16.8.2013 1
SDÍLEJ:

Karel Abraham v tréninku na GP Německa.Foto: ČTK/ZUMA/Pierre Stevenin

Motor Aprilia s prototypovým rámem ART v listopadu po posledním závodě sezony pravděpodobně vymění za tovární stroj Honda. „Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku," objasnil závodníkův otec a šéf stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham starší.

Do čtvrté sezony v MotoGP vstoupí brněnský jezdec se třetím strojem. Po dvou letech u Ducati a jedné u ART se přesune k Hondě. V úvahu připadaly čtyři možnosti – nabídka Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory, Hondy, která nabízí kompletní stroj, návrat k Ducati nebo setrvání u ART.

Právě poslední varianta dlouho zůstávala ve hře. „S ART máme velice korektní spolupráci, továrna Aprilia projevila zájem, abychom u nich pokračovali. Požadovali jsme záruku, že se bude soustředit na další vývoj motorky, aby zůstala konkurenceschopná i po vstupu dalších strojů od Yamahy a Hondy," vysvětlil Abraham starší, proč se přiklonil ke změně.

Kontrakt ještě není podepsaný, obě strany v současnosti vyjednávají detaily. Třiadvacetiletý závodník, který o víkendu pojede Velkou cenu v americkém Indianapolisu, si přesun k Hondě pochvaluje. „Pro mě i pro tým to bude velká změna, doufám, že k lepšímu. Skoro celou kariéru jsem jezdil na italských strojích, jen na druhou půlku sezony 2010 jsme měli britskou FTR, na které jsem vyhrál ve Valencii. Třeba to bude krok správným směrem i tentokrát," přál si Abraham mladší.

Jeho nový stroj vychází z továrního prototypu Honda, se kterým Marc Márquez aktuálně vede šampionát MotoGP, jenže v několika podstatných detailech se liší. Nemá nejnovější bezdrátovou převodovku ani nejmodernější ovládání ventilů, jiná je i elektronika. „Naše podmínka byla, abychom zůstali u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám vyšla vstříc a uzavřeli jsme předběžnou dohodu," uvedl šéfmechanik týmu Marco Grana.

Abrahamův takzvaný produkční závodní motocykl nebude v praxi tak rychlý jako stroje Márqueza či Daniho Pedrosy, ale je lepší než současné motorky CRT, na které vedle Brňana jezdí i Lukáš Pešek. „S ART se mi nebude loučit lehce, je to výborná motorka a sžil jsem se s ní lépe než s předchozí Ducati. Bohužel motorově pořád nemůže konkurovat prototypům," dodala česká jednička.

Autor: Jaroslav Kára

16.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Z vraždy ve vlaku viní kriminalisté 39letého střelce. Je ve vazbě

Deník - Naši prvňáci

Představíme prvňáky z Tyršovy ZŠ, v Tuháčkově ulici, Bednářově či ZŠ v Troubsku

AKTUALIZOVÁNO

Po pádu z Karlova mostu zemřel herec Jan Tříska, učitel z Obecné školy

Praha – Smutná zpráva. Oblíbený český herec Jan Tříska, který v sobotu spadl z Karlova mostu v Praze do Vltavy, zemřel. Představiteli učitele z filmu Obecná škola bylo osmdesát let. Od pondělí měl natáčet snímek Na střeše. 

Obnova Palackého náměstí nabídne hřiště i parkoviště

Brno - Nové dětské hřiště, parkovací místa pro dvacet aut i zkrášlení prostoru před řečkovickým kostelem svatého Vavřince slibuje projekt revitalizace Palackého náměstí, o kterém Brněnský deník Rovnost už dříve informoval.

Vlak srazil muže na nádraží v Židenicích. Na místě zemřel

Brno – Tragická nehoda se stala v pondělí před šestou hodinou ráno na vlakovém nádraží v Brně-Židenicích. Projíždějící vlak usmrtil v kolejišti muže.

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nic na světě nepoví o člověku tolik, jako jeho byt. Hned při vstupu do předsíně bezchybně odlišíte pedanta od bohéma. Každý člověk má svůj vkus, každé astrologické znamení své priority.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení