VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham po sezoně změní stroj. Osedlá Hondu

Indianopolis, Brno – Momentálně sedlá výkonnostně slabší stroj kategorie CRT, který pochází ze sériové výroby. S ním brněnský motocyklový jezdec Karel Abraham nemůže konkurovat prototypům továrních značek. Od příští sezony mistrovství světa si však v nejsilnější kubatuře MotoGP polepší.

16.8.2013 1
SDÍLEJ:

Karel Abraham v tréninku na GP Německa.Foto: ČTK/ZUMA/Pierre Stevenin

Motor Aprilia s prototypovým rámem ART v listopadu po posledním závodě sezony pravděpodobně vymění za tovární stroj Honda. „Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku," objasnil závodníkův otec a šéf stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham starší.

Do čtvrté sezony v MotoGP vstoupí brněnský jezdec se třetím strojem. Po dvou letech u Ducati a jedné u ART se přesune k Hondě. V úvahu připadaly čtyři možnosti – nabídka Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory, Hondy, která nabízí kompletní stroj, návrat k Ducati nebo setrvání u ART.

Právě poslední varianta dlouho zůstávala ve hře. „S ART máme velice korektní spolupráci, továrna Aprilia projevila zájem, abychom u nich pokračovali. Požadovali jsme záruku, že se bude soustředit na další vývoj motorky, aby zůstala konkurenceschopná i po vstupu dalších strojů od Yamahy a Hondy," vysvětlil Abraham starší, proč se přiklonil ke změně.

Kontrakt ještě není podepsaný, obě strany v současnosti vyjednávají detaily. Třiadvacetiletý závodník, který o víkendu pojede Velkou cenu v americkém Indianapolisu, si přesun k Hondě pochvaluje. „Pro mě i pro tým to bude velká změna, doufám, že k lepšímu. Skoro celou kariéru jsem jezdil na italských strojích, jen na druhou půlku sezony 2010 jsme měli britskou FTR, na které jsem vyhrál ve Valencii. Třeba to bude krok správným směrem i tentokrát," přál si Abraham mladší.

Jeho nový stroj vychází z továrního prototypu Honda, se kterým Marc Márquez aktuálně vede šampionát MotoGP, jenže v několika podstatných detailech se liší. Nemá nejnovější bezdrátovou převodovku ani nejmodernější ovládání ventilů, jiná je i elektronika. „Naše podmínka byla, abychom zůstali u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám vyšla vstříc a uzavřeli jsme předběžnou dohodu," uvedl šéfmechanik týmu Marco Grana.

Abrahamův takzvaný produkční závodní motocykl nebude v praxi tak rychlý jako stroje Márqueza či Daniho Pedrosy, ale je lepší než současné motorky CRT, na které vedle Brňana jezdí i Lukáš Pešek. „S ART se mi nebude loučit lehce, je to výborná motorka a sžil jsem se s ní lépe než s předchozí Ducati. Bohužel motorově pořád nemůže konkurovat prototypům," dodala česká jednička.

Autor: Jaroslav Kára

16.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies