VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham po sezoně změní stroj. Osedlá Hondu

Indianopolis, Brno – Momentálně sedlá výkonnostně slabší stroj kategorie CRT, který pochází ze sériové výroby. S ním brněnský motocyklový jezdec Karel Abraham nemůže konkurovat prototypům továrních značek. Od příští sezony mistrovství světa si však v nejsilnější kubatuře MotoGP polepší.

16.8.2013 1
SDÍLEJ:

Karel Abraham v tréninku na GP Německa.Foto: ČTK/ZUMA/Pierre Stevenin

Motor Aprilia s prototypovým rámem ART v listopadu po posledním závodě sezony pravděpodobně vymění za tovární stroj Honda. „Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku," objasnil závodníkův otec a šéf stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham starší.

Do čtvrté sezony v MotoGP vstoupí brněnský jezdec se třetím strojem. Po dvou letech u Ducati a jedné u ART se přesune k Hondě. V úvahu připadaly čtyři možnosti – nabídka Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory, Hondy, která nabízí kompletní stroj, návrat k Ducati nebo setrvání u ART.

Právě poslední varianta dlouho zůstávala ve hře. „S ART máme velice korektní spolupráci, továrna Aprilia projevila zájem, abychom u nich pokračovali. Požadovali jsme záruku, že se bude soustředit na další vývoj motorky, aby zůstala konkurenceschopná i po vstupu dalších strojů od Yamahy a Hondy," vysvětlil Abraham starší, proč se přiklonil ke změně.

Kontrakt ještě není podepsaný, obě strany v současnosti vyjednávají detaily. Třiadvacetiletý závodník, který o víkendu pojede Velkou cenu v americkém Indianapolisu, si přesun k Hondě pochvaluje. „Pro mě i pro tým to bude velká změna, doufám, že k lepšímu. Skoro celou kariéru jsem jezdil na italských strojích, jen na druhou půlku sezony 2010 jsme měli britskou FTR, na které jsem vyhrál ve Valencii. Třeba to bude krok správným směrem i tentokrát," přál si Abraham mladší.

Jeho nový stroj vychází z továrního prototypu Honda, se kterým Marc Márquez aktuálně vede šampionát MotoGP, jenže v několika podstatných detailech se liší. Nemá nejnovější bezdrátovou převodovku ani nejmodernější ovládání ventilů, jiná je i elektronika. „Naše podmínka byla, abychom zůstali u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám vyšla vstříc a uzavřeli jsme předběžnou dohodu," uvedl šéfmechanik týmu Marco Grana.

Abrahamův takzvaný produkční závodní motocykl nebude v praxi tak rychlý jako stroje Márqueza či Daniho Pedrosy, ale je lepší než současné motorky CRT, na které vedle Brňana jezdí i Lukáš Pešek. „S ART se mi nebude loučit lehce, je to výborná motorka a sžil jsem se s ní lépe než s předchozí Ducati. Bohužel motorově pořád nemůže konkurovat prototypům," dodala česká jednička.

Autor: Jaroslav Kára

16.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

Ilustrační foto
2

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Legendární pravé křídlo Komety František Ševčík zemřel ve věku 75 let

Brno – Český hokej přišel o legendu. V sobotu ve věku 75 let po dlouhé a těžké nemoci zesnul bývalý skvělý útočník Komety František Ševčík. Hokejista, kterému se přezdívalo „Ježek“, vybojoval v brněnském dresu pět mistrovských titulů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení