VYBERTE SI REGION

Abraham po sezoně změní stroj. Osedlá Hondu

Indianopolis, Brno – Momentálně sedlá výkonnostně slabší stroj kategorie CRT, který pochází ze sériové výroby. S ním brněnský motocyklový jezdec Karel Abraham nemůže konkurovat prototypům továrních značek. Od příští sezony mistrovství světa si však v nejsilnější kubatuře MotoGP polepší.

16.8.2013 1
SDÍLEJ:

Karel Abraham v tréninku na GP Německa.Foto: ČTK/ZUMA/Pierre Stevenin

Motor Aprilia s prototypovým rámem ART v listopadu po posledním závodě sezony pravděpodobně vymění za tovární stroj Honda. „Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku," objasnil závodníkův otec a šéf stáje Cardion AB Motoracing Karel Abraham starší.

Do čtvrté sezony v MotoGP vstoupí brněnský jezdec se třetím strojem. Po dvou letech u Ducati a jedné u ART se přesune k Hondě. V úvahu připadaly čtyři možnosti – nabídka Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory, Hondy, která nabízí kompletní stroj, návrat k Ducati nebo setrvání u ART.

Právě poslední varianta dlouho zůstávala ve hře. „S ART máme velice korektní spolupráci, továrna Aprilia projevila zájem, abychom u nich pokračovali. Požadovali jsme záruku, že se bude soustředit na další vývoj motorky, aby zůstala konkurenceschopná i po vstupu dalších strojů od Yamahy a Hondy," vysvětlil Abraham starší, proč se přiklonil ke změně.

Kontrakt ještě není podepsaný, obě strany v současnosti vyjednávají detaily. Třiadvacetiletý závodník, který o víkendu pojede Velkou cenu v americkém Indianapolisu, si přesun k Hondě pochvaluje. „Pro mě i pro tým to bude velká změna, doufám, že k lepšímu. Skoro celou kariéru jsem jezdil na italských strojích, jen na druhou půlku sezony 2010 jsme měli britskou FTR, na které jsem vyhrál ve Valencii. Třeba to bude krok správným směrem i tentokrát," přál si Abraham mladší.

Jeho nový stroj vychází z továrního prototypu Honda, se kterým Marc Márquez aktuálně vede šampionát MotoGP, jenže v několika podstatných detailech se liší. Nemá nejnovější bezdrátovou převodovku ani nejmodernější ovládání ventilů, jiná je i elektronika. „Naše podmínka byla, abychom zůstali u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám vyšla vstříc a uzavřeli jsme předběžnou dohodu," uvedl šéfmechanik týmu Marco Grana.

Abrahamův takzvaný produkční závodní motocykl nebude v praxi tak rychlý jako stroje Márqueza či Daniho Pedrosy, ale je lepší než současné motorky CRT, na které vedle Brňana jezdí i Lukáš Pešek. „S ART se mi nebude loučit lehce, je to výborná motorka a sžil jsem se s ní lépe než s předchozí Ducati. Bohužel motorově pořád nemůže konkurovat prototypům," dodala česká jednička.

Autor: Jaroslav Kára

16.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Zdrogovaný řidič ujížděl před policisty. Zastavila ho až betonová překážka

Brněnsko – Zběsilá jízda autem, honička pěšky a konec v poutech. Tak vypadal čtvrteční policejní zákrok vůči řidiči auta Ford Focus.

Brno láká na noc vědců. Vyškovský dinopark zase na ještěry pod rouškou tmy

Jižní Morava /TIPY NA VÍKEND/ – Na jednu noc se stát vědcem a objevovat. Třeba se ponořit do tajů šifrování textů nebo se zorientovat při živelné pohromě. To lidem nabídne letošní Noc vědců. Program připravilo několik institucí.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies