VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham před sezonou: Schází síla. Měl jsem problém udržet motorku

Brno /ROZHOVOR/ - Brněnského motocyklového jezdce Karla Abrahama čeká o víkendu letošní premiéra pod umělým osvětlením v Kataru.

3.4.2012
SDÍLEJ:

Závodník Karel Abraham.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Obrovskou nervozitu před loňským premiérovým startem ve třídě MotoGP letos střídá před Velkou cenou Kataru obava nad výdrží svého těla. Motocyklový jezdec mistrovství světa Karel Abraham při zimním testování ztratil několik týdnů zraněním lopatky. Před víkendovým úvodním závodem letošní sezony, který absolvují jezdci v noci za umělého osvětlení, bude celkem více než stokilometrové klání zkouškou výdrže a odolnosti.

„Lopatka už nebolí, ale schází síla. Měl jsem problém motorku udržet a musel jsem si v boxu dávat pauzy,“ povídal dvaadvacetiletý brněnský rodák po posledních testech v Jerezu před dvěma týdny.

Nastupujete do své druhé sezony v královské kubatuře. V některých sportech platí nepsané pravidlo, že pro sportovce není kritický první, ale až druhý rok ve vyšší soutěži. Co vy na to?

Naprosto souhlasím. U mnohých sportovců a mančaftů jsem si všiml, že to tak bylo. Takhle to platí asi všude, i u motorek. I přesto doufám, že se mi letos bude dařit. A snad i trochu lépe než v minulé sezoně.

Zimní přípravu vám na několik týdnů narušilo zranění lopatky. Už jste v pořádku?

Situace byla a je kvůli tomu trochu nepříjemná. Doufám, že před prvním závodem se dám ještě trochu fyzicky dohromady. Už zase chodím do posilovny, což považuji za nejdůležitější.

Do startu v Kataru chybí už jen čtyři dny. S jakým výsledkem budete spokojený z nočního závodu v poušti?

Umístění v první desítce by bylo super. A nepovažuji ho za nereálné. Těžko ale říct předem, jak se všechno vyvine. Záleží to na mnoha okolnostech, včetně lopatky.

Její pevnost jste vyzkoušel před necelými dvěma týdny na posledních testech v Jerezu. Jak se vám jezdilo?

Už nebolela, jenže mi scházela síla. Po pěti kolech jsem měl problém motorku udržet a musel jsem si v boxu dávat pauzy. Byly to následky toho, že místo chození do posilovny jsem měl kvůli zranění od lékařů naordinovaný klid.

Nesehrála roli také vyšší váha motorky, kterou oproti loňské osmistovce pohání nyní litrový motor?

Ne, to jsem ani nepozoroval. Alespoň myslím… (úsměv)

Podařilo se vám po nuceném výpadku testování v Malajsii posunout přípravu stroje zase o kus dál?

Ducati před Jerezem v podstatě na motorce nic nedělala. Trochu zapracovali jen na elektronice, na mechanických částech ne. Manko se mi podařilo částečně dohnat. Potřeboval jsem si ověřit nastavení, které jsem kvůli zdravotním problémům nestihl odzkoušet. Pořád máme hodně věcí k vyzkoušení. Motorka stále nefunguje podle představ.

Opravdu? Přesto jste v druhém testovacím bloku zajel dokonce druhý nejlepší čas.

Byl to takový den na nic. Pršelo, někdo na trať vyjel, někdo ne. Svůj výsledek neberu jako něco zásadního.

V Kataru máte jeden den tréninků navíc. Stihnete něco ještě doladit?

Počítáme s tím. Nastavení motorky bude pro nás prvotní cíl. Do sobotní kvalifikace a nedělního závodu už musím nastoupit v plném nasazení.

Loňské sezoně ve třídě MotoGP dominovaly hondy. Bude tomu letos jinak?

Bohužel džípíčkům pořád vévodí. Konkurovat jí bude podle všeho pouze yamaha.

A co vaše ducati? Karbonové rámy nahradila továrna hliníkovými, které mají zlepšit loni problematickou ovladatelnost předního kola.

Čekal jsem, že rozdíl mezi rámy bude větší. Rossi a Hayden mají trochu jiné motorky než já a Barbera. Těžko říct, jestli jsou lepší, neseděl jsem na nich, takže nemohu porovnávat.

Novinkou letošního rozšířeného startovního pole třídy MotoGP budou i motorky CTR. Co očekáváte od strojů s levnější úpravou motorů?

Až při posledních testech se na trati objevily všechny. De Puniet je na nich nebezpečně rychlý a určitě udrží krok s námi. Ostatní týmy jsou trochu pozadu, nejsou stoprocentně nachystané.

Od sezony 2014 mají tyto motocykly třídu MotoGP pohltit. Uvažovanou změnu technických předpisů motivují hlavně úsporné důvody. Považujete to za správné?

Něco jsem o tom slyšel, ale zrovna takovou změnu si nepřeji. Třída MotoGP by měla představovat technologický vrchol. Tak jako u vozů formule 1. I když na druhou stranu nechápu, proč jsou v efjedničkách zakázané přeplňované motory, když je světová produkce v běžných autech normálně používá.

Zimní příprava, testy, léčba zranění, začátek mistrovství světa. Zvládáte v takovém kolotoči studium na Joštově akademii?

Právě si nechávám vyvázat bakalářskou práci na téma Nelegální zaměstnávání v České republice. Pokud v červnu udělám státnice, rád bych pokračoval ve škole na magisterském stupni.

KAREL ABRAHAM

Věk: 22 let
Bydliště: Brno
Výška: 181 cm
Váha: 72 kg
Sport: motorismus
Šampionát: Mistrovství světa silničních motocyklů – třída MotoGP
Tým: Cardion AB Motoracing
Motorka: Ducati Desmosedici GP12
Největší úspěchy: 1. místo v závodě MS třídy Moto2 (Valencie – 2010), 3. místo v závodě MS třídy Moto2 (Japonsko – 2010), 1. český jezdec v prestižní třídě MotoGP
Zajímavost: šéfem a majitelem týmu je jeho otec Karel Abraham st.

AMOS KREJČÍ

Autor: Redakce

3.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

V Líšni našli padesátikilovou bombu. Pozůstatek z války pyrotechnik odpálil

Vizualizace plánovaného komunitního centra.
10 12

Teplárenské objekty ožívají. Mění se na centra i parky

Přes pět tisíc obyvatel bez teplé vody. V Bystrci vymění potrubní rozvody

Brno – Bez teplé vody bude od úterý do pátku mezi osmou hodinou ráno a šestou hodin večer přes pět tisíc obyvatel brněnské Bystrce. Brněnské teplárny odstaví výtopnu v Teyschlově ulici. Bez teplé vody tak bude celé sídliště Kamechy. 

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Soutěžte s Deníkem Rovnost o vstupenky na domácí zápasy fotbalové Zbrojovky Brno v sezoně 2017/2018!

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení